René Dommer Projektleder for EASY-P, LIS, Praktik+ og praktikpladsen.dk Status, planer og økonomi.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Advertisements

8. december 2010 på Egegård Skole
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Klik på Aktivér redigering på meddelelseslinjen.
ForældreIntra Østerhøjskolen Formålet er
Indhold af EASY-A version 2.9.X Praktikplads statistik - EASY-S
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
IT udvalgets evaluering af arbejdet 2010 Med udgangspunkt i kommissoriet Et næsten færdigt udkast Kommentarer udbedes Hvad mangler vi – hvad skal ændres?
v. Erik Thorlund Jepsen Funktionsleder, Biblioteksudvikling
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Peder Ohrt Projektnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Profilskole Fyrtårn C ”Det hele barn” Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed”
Opgaven jeg fik stillet
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Peder Ohrt Fagligt netværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Carbon20 projektet i Green Cities Kommunerne. CARBON 20 | 28. FEBRUAR | 2011 | INDLÆG | DEN GRØNNE DAG Carbon20 projektet har til formål: - at udbygge.
Red Barnets frivillignet
Hold Fast projekt - praktik
SMA Vores nye dagligdag ☺.
Opstartsmøde fase 2: Implementering og etablering af miljøerne
Kommunikation alvor og sjov
Lægens Uddannelsesbog
Informationsmøde om ICS og DUBU Udvikling og implementering af DUBU -
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Dok Engrosmodellen Dialogforum 5. Marts 2014.
Årsaftale projekt Tidslinie © due & partners
Grunddataprogrammet.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Velkommen til Ø90 kursus.
Peder Ohrt Rammenetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Grontmij Grontmij Status på udvikling af ny JordWeb ENVINA JORD 25. September 2013 Copyright © 2013 Grontmij A/S | CVR Musikhuskvarteret - Aalborg.
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
DS v Dine fordele med eBrevsprækken? Med eBrevsprækken modtager du din brevpost elektronisk i din . Med eBrevsprækken bliver dine breve.
Inspirationsdag i Undervisningsministeriet Introduktion til webservice Thomas Ellegaard Freelanceprogrammør tilknyttet Rambøll Informatik
KBC/KBCM Stiftende Generalforsamling KBCM/KBC sammenlægning Godkendelse af vedtægter Valg af Formand, Kasserer og Bestyrelse 15. April 2013.
Konference Hotel Legoland, den 21. april 2010 De merkantile erhvervsuddannelser aktuelt nyt uddannelsesaftalens længde kæde-/koncerngodkendelser.
Eksempel på struktur på et Grundforløb
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
René Dommer Projektleder for EASY-P, LIS, Praktik+ og praktikpladsen.dk Generel status.
Velkommen til workshoppen ”Kommunikation med lærersteder og elever samt elektronisk indkaldelse til skoleophold” v/ Rikke Bekker Hansen og Anne Mette.
Social- og Sundhedsskolen, Esbjerg Sundhed & Omsorg, Esbjerg kommune
Velkommen til Praktik-konference Dagsorden, 1. dag – 10.45: René snakker – 12.15: Finn snakker – 13.15: Alle spiser –
Den Regionale LEAN Enhed
/Elsebeth Pedersen & Kelvin Strømsholt
Velkommen til workshop om EASY-P
Godmorgen Praktik-konference Dagsorden, 2. dag – 09.00: nogen sover, andre spiser – 09.05: de fleste synger – 10.30: Lisbeth.
Indkøb hos Statens Indkøb
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Vinterman seminar 2. Maj SIDE 2 Vinterman seminar 2. maj Ca. 85 personer: 34 kommuner (30 Vinterman, 2-Light og 2-Melding) Færøerne Vintercentralen.
CSC Proprietary 1/11/2015 3:39:14 AM 008_5849_ER_RED[1] 1 Møde vedr. e-TL test for eksterne interessenter. 11. januar 2007.
Oplæg fra EPOS på Augustseminar 2014 Nyborg 15. august
Opgavestyring i Elevplan
Accelerationsmidlerne Hvordan er de blevet prioriteret? Niels Henrik Pedersen.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
Sikkerhed og video i SkoleIntra
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former for teknologiunderstøttelse ved etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette.
Gaffeltruck konference Koldingfjord 22 August 2017
OS2indberetning – tjenestekørselsindberetning og ferie
Virksomhedens brug af Elevplan og Skolepraktik i Elevplan
Introsidernes betydning
EASY-P Konference Digitalisering.
Ny Elevforside Elevplankonference 2012.
Hvor en UNI-C på vej hen? -og hvad betyder det for Elevplan?
EASY-P Konference april 2012
SOSU NORD, praktikken og elevplan
Statens HR – Implementeringskoncept
Inspirationsdag 2018 It-sikkerhed It-afdelingen i Sekretariatet
Præsentationens transcript:

René Dommer Projektleder for EASY-P, LIS, Praktik+ og praktikpladsen.dk Status, planer og økonomi

Konklusion den 15. april 2010 Generelt Forårsmøde hvert år, primært om næste års økonomi Kun pristalsregulering de næste par år, med mindre der sættes noget stort i drift Antal årsaftaler pr. udvalg reguleres i forhold til aktuel ”beholdning” Der skal udarbejdes samarbejdsaftaler mellem UNI-C og hvert fagligt udvalg / sekretariat, som fremtidigt grundlag for abonnement Efterårsmøde hvert år, primært om prioritering af ønsker til næste års videreudvikling Dette blev gennemført den 6. december 2010 ; konklusion: UNI-Cs planer er OK Fakta for 2011: Vintermøde (i mangel af ovenstående)

Dagsorden for vintermøde den 19. december 2011 Opdateringer i praktiksystemerne, primært EASY-P, siden sidste møde ( ) UNICs og sekretariaternes/udvalgenes forventninger til 2012 Forslag til brugsaftale vedrørende EASY-P, herunder betaling til systemet i

EASY-P opdateringer i Q: Diverse smårettelser, bl.a. til svendeprøver 3Q: Opdatering af webservice mellem EVG og EASY-P (I.U. og snart TUR) UNIC skal udarbejde en webservice-kontrakt vedrørende EVG 3Q: Primært tilpasning til ny uddannelsesmodel (trin, specialer kan lukkes) 4Q: Opdatering af flettefiler, primært aht. faglige udvalg 4Q: Opdatering af svendeprøvefaciliteter 4Q: Skabelon til overførsel af data vedr. gl. svendeprøve-beviser (BYG tester)

EASY-P opdateringer i 2012 (måske) 1Q?: Myndighedskrav = skolepraktik-kvoter, praktikpladscentre, mm. 2Q?: Opdatering af SOSU-faciliteter (massereg. af aftaler mm.) 3Q?: Dataudveksling af elevers adresser og mobil-tlf.numre (inkluderer også EASY-A og HUGO) 3Q?: Skolevejledning fra EASY-A til Elevplan; info incl. link i EASY-P 4Q?: Praktikerklæringer i Elevplan; info incl. link i EASY-P 4Q?: Elevers praktik-ønsker i Elevplan og praktikpladsen.dk skal kunne ses i EASY-P 4Q?: Sagsstyring (både til FU og skoler) 4Q?: Koncern-/kæde-begrebet ind i EASY-P 4Q?: Ny aftale-struktur 4Q?: Evt. database-sammenlægninger

Praktikpladsen.dk, Praktik+ og LIS Praktikpladsen.dk 2011: nyt værktøj -> pænere sider; dato på opdatering af FU-tekster; mere informativ forside til virksomheder; nemmere at skrive stillingsopslag; koncern- begrebet er arbejdet bedre ind i systemet; elever kan få besked pr. sms (nyt) eller : Mange ønsker; ingen konkrete planer endnu. Praktik+ 2011: Forbedring af svartider generelt 2011: En lille version med diverse ”lavthængende frugter” 2012: Bl.a. øget brugervenlighed (færre klik) og faciliteter til efteruddannelsesområdet. LIS 2011: Analyse af, hvordan svartider kan forbedres, er igangsat 2011: Analyse af, om de officielle udtræk kan ændres, så de kan overflødiggøre LIS, er igangsat. Vi ”skylder fortsat udtræk af korte aftaler, ny mesterlære o.lign

Andre relevante aktiviteter Statens Arkiver, 2Q: EASY-P skal bevares! Udviklingsredegørelse (FU -> MBU) De faglige udvalg skal beskrive den forventede udvikling på praktikpladsområdet direkte i praktikpladsen.dk (brev fra UVM af den 31. maj 2010). Svendeprøve-systemer Dem findes der fortsat hos en række faglige udvalg … EVU får udtræk fra EASY-P, til anvendelse i deres eget, nyere svendeprøve- system. Planer om at skifte til EASY-P´s svendeprøve-faciliteter? Elektronisk uddannelsesbevis BYG og Frisørfaget har hvert deres projekt kørende, helt uafhængige af hinanden. Ny status?

Hvor informerer UNIC om systemerne? Nyheder: Benyt evt. RSS-feed Breve, vejledninger mm.: p/dokumenter/Faglige_udvalg/index.htmlwww.admsys.uni-c.dk/easy- p/dokumenter/Faglige_udvalg/index.html Adm. lettelse … Abonnement på EASY-P … Vejledning i … Resume fra inspirationsdagene

Økonomi : UNIC er sent ude; derfor kun pristalsregulering (1,4%), dvs ,50 kr. i grundgebyr og 2,22 kr. pr. årsaftale 2013 : I 2011 betalte de faglige udvalg samlet ca kr. i abonnement. UNIC har brugt ca kr. på udvikling til de faglige udvalg I 2011 har UNIC samlet brugt ca på videreudvikling af praktiksystemerne. Den øvrige udvikling har de faglige udvalg også glæde af. Jf. ”Kun pristalsregulering de næste par år, med mindre der sættes noget stort i drift” forslår UNIC, at prisen på abonnementet sættes op fra Mod-argument: ”det kan ikke være sådan, at de faglige udvalg skal betale staten for at staten digitaliserer styringen og dataindsamlingen af erhvervsuddannelserne. I den udstrækning UNIC udvikler it-systemer, der sparer de faglige udvalg for at gøre det samme, kan der være god fornuft i at drøfte en vis brugerbetaling.”

Brugsaftale For i højere grad at forankre de faglige udvalgs brug af EASY-P mm. og for at lægge betalingen i fastere rammer, skal der indgås en aftale om brugen af EASY-P mm. mellem UNIC og hvert faglige sekretariat og enkeltstående fagligt udvalg. Aftalen kan indeholde følgende afsnit: Formål: brug af EASY-P mm., herunder brugererklæringer Økonomi: grundgebyr + årsaftalepris eller ??? Teknik: opkobling, sikkerhed o.lign. Varighed: primært opsigelsesregler Ansvar: hvem har ansvar for hvilke data og hvad indebærer det Brug af data: hvad er der adgang til, hvad kan andre se o.lign. Misligholdelse: jura vedrørende dette Underskrifter