Center for selvejende dagtilbud : værdigrundlag TRO Er det vi ved, vi er og vil!

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Set i forældreperspektiv
Advertisements

Forældresamarbejde på Gjøl Skole
Social Kapital – rig på relationer
Konsulenter i praktik 9. laboratorium 26. februar 2013
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
Den Danske KvalitetsModel i institutionskøkkener
INDHOLD: VÆRDIER REGLER RUTINER PRAKSIS PÆDAGOGIK
Program for dagen  Så´n lidt hygge med kaffe og de runde  Hvorfor GRUS?  Spilleregler for dagen  Lederens visioner og mål for afdelingen  Kan vi lære.
Kommunikation og relationer 9. januar v. Gitte Schrøder
Forældremøde X årgang.
TJEK PÅ TEAMET.
Kulturen i forandringsprocesser
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
Tillid Temadag for AMIR
NOEA/Aalborg Universitet
Hvorfor har jeg fravalgt golfbanen – og ikke jobbet?
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Projektlederens rolle(r)
Succeskriterier Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
Vision for Vanløse Bydel
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Hvad er faglig kerne? Per Fibæk Laursen DPU, Center for grundskoleforskning Børne- og kulturchefforeningen
Gennem RESPEKT ENGAGEMENT FÆLLESSKAB skaber vi tryghed og trivsel, så vi alle kan opnå høj faglighed.
Forstå referencetillidskurven
Værdigrundlag AEU Chefkursus 2007 Hold 6.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Kodeks for offentlig topledelse
LEDEREN SOM FORANDRINGSAGENT OG STRATEGISK KOMMUNIKATOR
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
DET GODE UNDEVISNINGSMILJØ Al magt til eleverne. Undervisningen Indflydelse Store rammer Den enkelte elev - fællesskabet Indlæringsformer Boglig - erhvervsfaglig.
Markvandring i Center for selvejende dagtilbud LAVUK STJERNEN Medarbejderpraktikprojekt 14. januar – 14. august 2013.
Hva er god klasseledelse ?
Inklusion Noget der sidder mellem ørerne. Alt er en del af noget større Inklusion er et fælles ansvar – ikke kun noget lærere og pædagoger skal beskæftige.
Hvorfor Kjøbenhavns Amatør Sejlklub? Jeg er kommende sejler. Jeg bor i nærheden af Svanemøllehavnen. Kender jeg KAS? Kan man kende forskel på KAS og de.
Engelsborgskolens værdigrundlag. En værdi trækker en grænse mellem acceptabel og uacceptabel (Ole Thyssen) Denne grænse må være: 1. Operationel – synlig.
MANGLER BØRN GRÆNSER – eller mangler de voksne?
Repræsentantskabsmøde Idrættens Samråd Program for aftenens repræsentantskabsmøde Velkomst IS beretning for året der er gået Debat om beretningen.
Program for dagen Så´n lidt hygge med kaffe og de runde Hvorfor GRUS?
Sociale netværk og ledelsesmæssig opbakning Dialogdag d. 23. maj 2011.
Værdier i forebyggelsesarbejdet
Alle medarbejdere, der ønsker at have indflydelse på dagsordenen og mødepunkter, har haft mulighed for det – dvs. også alle kolleger, der ikke er i trio/MED.
Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback.
Nye regler på vej om virksomhedernes samarbejde om arbejdsmiljø Ann Carina Tetschner, Center for arbejdsliv & læring Pædagogiske Inspirationsdage 2010.
1 Social kapital – én mulighed… Det handler om de skjulte velfærdsreserver.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
At blive forvandlet? Beth Juncker Professor Københavns Universitet.
Bæredygtighed i tjenesten Hvordan bevare passion og motivation som børneleder på den lange bane?
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
1 Rehabiliteringsteam – består af: Jobcenteret: 2 beskæftigelsesmedarbejdere 5 deler posterne imellem sig og går på skift Tilstræber, at den ene er repræsenteret.
Den svære samtale At tage udgangspunkt i livshistorien – en vej til åndelig omsorg.
Antimobbestrategier for Langhøjskolen. Ved mobning forstår vi: Mobning er groft, verbalt drilleri og/eller fysisk vold, som foregår over længere tid.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Social Kapital På Borgerskolen. Hvad var baggrunden for at arbejde med social kapital? AMR – dag :Konsensus-skema Projekt i Gruppeordningen MED – dag:Social.
Indre By / Østerbro LokalMED
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
Værdigrundlag for Jobcenter Varde
Klassesamtale om resiliens
Ny vejleder…lidt hjææææælp
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Kodeks for godt arbejdsmiljø
Først! -overordnet Du er ikke alene! Ingen spørgsmål er dumme til nogen. Efterskolevejledernetværk, 16 i alt, brug dem. -sparring i det daglige -face2face.
Først! -overordnet Du er ikke alene! Ingen spørgsmål er dumme til nogen. Efterskolevejledernetværk, 16 i alt, brug dem. -sparring i det daglige -face2face.
Ansvarlig.
Ny vejleder…lidt hjææææælp
Fællesskabets fysiologiske virkning
Kvalitet i folkeoplysningen
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Center for selvejende dagtilbud : værdigrundlag TRO Er det vi ved, vi er og vil!

Omsorg udvikling fremfor overservicering. Hvis hjælperen gør det, som medlemmet kan, udøves der forsorg. Hvis hjælperen ikke gør det, som medlemmet ikke kan, er det omsorgssvigt. Hvis hjælperen træner det, som medlemmet ikke kan, er det udvikling.

omsorg Opmærksomhed, respekt og imødekommenhed er en forudsætning for den omsorg vi yder. At være nærværende er nødvendigt for en respektfuld omsorg.

Tillid og respekt Respekten i det at overholde aftaler giver troværdighed. Troværdighed er at gøre det man siger. At gøre det man siger avler tillid. Tillid afføder udvikling og ansvar. Vi har et ansvar for at udvikling og aktivitet, sker med en omsorgsfuld hensynstagen for den enkelte. Dette er respekt for den enkelte.

Tillid Konstruktiv kritik kan gives uden at det tages personligt. Plads til uenighed er både et udtryk for tillid og respekt. Kollegialt har vi et gensidigt ansvar for at give udtryk for behov og synspunkter der gavner kerneydelsen og samarbejdet.

Tillid Tingene foregår på en ordentlig og retfærdig måde. Retfærdighed er ikke ensbetydende med ensartethed, men et udtryk for at gennemsigtighed giver en bedre forståelse af de valg der bliver truffet.

Tillid og respekt Vi tilstræber at der er respekt og tillid i alle vore relationer til borgere, pårørende, kolleger, bestyrelser… Den gensidige tillid er nødvendig for et godt og konstruktivt samarbejde.

Tillid Vi skal turde at gå nye veje. og vi skal se den læring det kan give, også hvis vejen er blind.

Respekt Ligeværdighed: at møde det enkelte menneske fordomsfrit.

Respekt Lydhørhed og rummelighed skal udøves med respekt og tillid for både den enkelte og fællesskabet.