Lean Sales Manager LEAN INTRODUKTION Principperne Spild.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kend din værkstøjskasse
Advertisements

SMED Single Minute Exchange of Dies
Social Kapital – rig på relationer
DPS Data ApS Få bedre datakvalitet, spar tid og penge - med Adresse*Kontrol Henrik Skalbo DPS Data ApS Blokhusvej 3, DK-2920 Charlottenlund Tlf:
LEAN Akademy.
Social kapital – rig på relationer
Lean Salgskonsulentuddannelsen
Introduktion Values Interweave ™. Når ledelsen sætter fokus på et område, så er ord sjældent nok til at få medarbejderne til følge med.
Værdistrømsanalyser.
Introduktion til værdistrømsanalyser
Hvad er lean Konstant fokus på spild i alle processer. Nedbringe lagre, gennemløbstider og mindske omkostninger. Sikre en høj kvalitet af produkter og.
Lean i den offentlige sektor Carsten Lindorf
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
Lean Salgskonsulent-uddannelsen Velkommen til dag 4
27. Produktionsstyring Produktionsstyringens mål
Undersøgelsen i hovetræk
Identifikation af spild
Funktionsbaserede brandbestemmelser
IS-Strategi.
Værdistrøms-analyse (Vejledning)
Præsentation på M3UG 2011.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Spagettidiagram Et spagettidiagram er en meget simpel måde at se og forstå et produkts vej igennem de forskellige processer Det kan laves på flere måder:
Hvordan kan lean bruges i videnvirksomheder?
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
1 Carsten Lindorf LOGISTIK= Græsk = logistica at beregne.
Specifikke krav til virksomheder Hvordan kommer I i gang ?
Udarbejde af den fremtidige flow
Formål – i dag Lidt dybere kendskab til lean Tankesættet Værktøjerne
PERSONLIG EFFEKTIVITET
Optimering af arbejdstilrettelæggelse i på Radiologisk afdeling i Køge Mahad Huniche Møde med Region Nordjylland.
De 8 spildtyper i Lean Administration
Kaizen tavle Forbedringstavlen.
Kortlægning af værdikæder
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
Lean Thinking Implementering af Lean er en strategisk beslutning.
Introduktion til Lean Administration
Kursus i Lean Administration
Introduktion og behovsafdækning Fokus på problemer med medicin og medicinhåndtering i hverdagen Forslag til løsninger Fastlæggelse af læringsbehov.
Lean i Faaborg- Midtfyn Kommune
Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialicerede funktioner  Fagligt kompetente medarbejdere  Lille helhedforståelse.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Væk fra motivation Hvorfor går der altid kludder i det?
at få sund fornuft til sund adfærd….
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialicerede funktioner  Fagligt kompetente medarbejdere  Lille helhedforståelse.
Lean administration og service
Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser  ”Kunden er i processen, i stedet for slutprocessen  ”Kunden” har mulighed.
Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser  ”Kunden er i processen, i stedet for slutprocessen  ”Kunden” har mulighed.
Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser  ”Kunden er i processen, i stedet for slutprocessen  ”Kunden” har mulighed.
Carspark Lager og eCommerce Status. Opgaven Risiko analyse  Risici i forhold til at få ordren  Risici i forhold til at kunne udarbejde ordren Work Breakdown.
Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialiserede funktioner  Lille helhedsforståelse  Silotænkning/flaskehalsproblemer.
Korte (max. ½ time) ugentlige dialog møder i teamet/afdelingen. Stående omkring tavlen. Ledes af nærmeste daglige leder. Dialog omkring: Handlingsplanen.
IT på byggepladsen Jørn Johansen, Malermester Jørn Johansen A/S Mads Carlsen, Aalborg Universitet.
LEAN-KØREKORTETS STRUKTUR
Introduktion til Systemudvikling Datalogi Modul 1 Efterår 2000 LCK.
Hvad er lean? Lean er at opnå en kultur, baseret på løbende forbedringer, hvor der fokuseres på, hvad der giver værdi, set med kundens øjne. Alt andet.
1 21. september 2016 Introduktion til Lean Vedligehold.
EGA og LEAN ”et godt arbejdsmiljø” :EGA og LEAN På baggrund af egne erfaringer og viden om arbejdsmiljøbelastninger kan deltageren afdække.
Tools for Supplier Development Inspirations of tools to be used in workshops.
Løftestænger til forbedring af leverandørudvikling 1 ProduktivitetKvalitet Produkt og specifikationer Logistik og planlægning Arbejdskapital.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
AOI Vision AMU-Nordjylland 1 Velkommen til AOI Vision.
5 veje til produktivitet og bedre bundlinje (Dansk Byggeri og 3F, 2011)
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Nye ACE regler pr. 1. december 2012
LEAN-KØREKORTETS STRUKTUR
Odense den 20/8 samt Århus den 28/8
Odense den 20/8 samt Århus den 28/8
Medie Portfolio Video præsentation af dig selv. Fornavn og efternavn.
Præsentationens transcript:

Lean Sales Manager LEAN INTRODUKTION Principperne Spild

De 8 spildtyper – fra administration

Transport og ansvarsskifte EKSEMPLER: Transport af data Transport af opgaver Unødvendig overlevering af information Unødvendig ansvarsskift

Unødvendige processer og informationssøgning EKSEMPLER: Dobbelt arbejde Ekstra kontrol Manglende automatisering af standardopgaver Leder efter informationer Leder efter ”værktøjer”

Ventetid EKSEMPLER: Venter på information Venter på godkendelse Venter på andre kollegaer Møder – der ikke starter til tiden Venter på svar

Afbrydelser EKSEMPLER: Forstyrrelser fra telefoner og kollegaer Ændring af planer Hasteopgaver Tidsmangel

Fejl og returløb EKSEMPLER: Sortering Rettelser af fejl Returløb i forbindelse med opgaveløsning Fejl i informationer

Bunker og lager EKSEMPLER: Opgaver eller information i mailboxen Bunker på skrivebord For store indkøb af kontorartikler, varer o.l.

Overservicering EKSEMPLER: Præsentationer, opgaver o.l, der er forædlet ud over kundens behov Unødvendige deltagere på møder CC-emails Unødvendige detaljer og informationer

Uudnyttet viden/ressourcer EKSEMPLER: Manglende udnyttelse af medarbejderes forslag Uddannelse og kompetencer der ikke bliver brugt Manglende vidensdeling Manglende uddelegering af ansvar Forkert ressourcedisponering

OPGAVE Tænk på din hverdag… Hvor oplever du spild? Hvilken spildtype er der tale om? Hvad kan du gøre for at undgå spildet?