DIGITALT LANDSMØDE, VEJLE 1. OKTOBER 2014 Hjælp til mindre it-parate virksomheder -Status -Evaluering -Fremtid.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Vil du have en fuldmagt fra en borger?
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
Workshop hjælpeforanstaltninger til bølge 2 Netværksdag for it-formidlere 22. maj 2013 Michael Fagerlund Andersen,
1 Hjælp ifm. overgang til obligatorisk digital selvbetjening.
It-hjælp til mindre it-parate virksomheder på biblioteker
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
Bølgeplan 3 Udlån og udleje af lokaler og ejendomme
1 Vil du give en fuldmagt?       Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital.
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
Anmelderdatabasen Hvem kan få tilladelse til at tinglyse for andre?
Obligatorisk digital selvbetjening
Formandens mundtlige beretning. ET FORRYGENDE ÅR - MED BIBLIOTEKERNE PÅ DAGSORDNEN.
Jens Krieger Røyen 11. oktober 2012 Den digitale vision for Danmark - en fælles udfordring.
1 Hvordan gør vi bibliotekerne interessante for andre samarbejdspartnere i forhold til it-svage og it-læring? It for alle – nå ”glemte” grupper gennem.
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Netværksdag for it-formidlere 22. maj 2013 Fuld digital kommunikation i 2015 – hvordan hjælper vi bedst dem, der ikke kan? Kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Gov 2.0 Fra portaler til borgernes lommer
Nyt om borger.dk september 2010
Tom Bøgeskov Udviklingschef Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriet Digitaliseringsmessen 2012 Digitaliseringsstyrelsen - En dag med løsninger og dialog.
Thomas Mørk Glintborg Digitaliseringsmessen 2013
”Nemt på Nettet” - kurser for borger og ansatte i digital selvbetjening / Vibeke Mygind, Horsens Kommunes Biblioteker – Vejle 10. oktober 2012.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Nemt på nettet at understøtte og øge borgernes brug af NemID og digitale selvbetjeningsløsninger med udgangspunkt i den fælles offentlige digitaliseringsstrategi.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har givet?
Digital Post til borgerne i vejen dertil
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Status på projektet It- hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Selvbetjeningsløsninger på
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Danskernes Digitale Bibliotek DDB Indsæt billede først Format: H13,73 x B23,41cm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst Skriv tekst.
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
Biblioteket lærer borgerne it - forskellige måder og forskellige steder v/ Vibeke Mygind, Horsens Kommunes Biblioteker – 27. marts 2012.
Introduktion til eDag3- kampagnen og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. kampagne og konferencemedarbejder Karina Velling Olesen, IT- og Telestyrelsen.
Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige 2013.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet - hvad betyder det for dig? [kommune, logo, dato]
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
Fælles vejlederdag 7. juni Indtil nu! 24. – 28. januar 2011: Besøg i Skotland. 24. marts 2011: Fyraftensmøde – inspiration. 8. – 9. august 2011:
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Highlights fra Københavns Bibliotekers digitale strategi Den 4
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Roskilde Bibliotekerne 7. februar 2013.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
1 Folkebibliotekernes it-læringsaktiviteter set fra staten Internat 29. november 2012 for Digitale kontaktpersoner i Roskildes CB område Jonna Holmgaard.
Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Digital post Generel information og tiden frem mod d. 1. nov Bibliotekernes landsmøde den 4. oktober.
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
Obligatorisk digital selvbetjening
Digital post – kommunikationen til borgerne. Kommunikation og indsatser – overblik (”forberedelse” frem til juli 2014) Kampagneaktiviteter Bølge 2-kampagne;
3. bølge i obligatorisk digital selvbetjening
V. Birgit Larsen og Bent Villadsen Geoforum arrangement, d. 5. oktober 2004 Anvendelsen af data fra OIS i GIS hos NJA.
Mod obligatorisk Digital Post - for virksomheder
Alle veje fører til handling Det nye borger.dk Jeanette Leah Vinther Vejle Bibliotek 4. oktober 2012.
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Obligatorisk digital selvbetjening
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
KOMHEN Status for bølgeplanens resultater EDS netværksmøde november 2015.
Digitaliseringsstyrelsen den 4. december 2012 Netværksmøde.
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
Bølge 4 i økonomiaftalen for 2015
Digitalisering i den offentlige sektor
Adresseprogrammet - styregruppemøde
Netværksmøde Den 4. juni 2019 Haslev Bibliotek
Velfærdsteknologisk netværksmøde
Præsentationens transcript:

DIGITALT LANDSMØDE, VEJLE 1. OKTOBER 2014 Hjælp til mindre it-parate virksomheder -Status -Evaluering -Fremtid

Status (1/3) - 86 biblioteker i 85 kommuner tilbyder hjælp - Så langt i 2014: ingen nye store digitale løsninger der er blevet obligatorisk digitale - Fremdeles hjælpebehov til de kendte løsninger (digital post, signatur, mv)

Status (2/3) Supporttelefon til it-vejlederne: - SKAT har åbnet egen linje - Erhvervsstyrelsen har egen linje - Telefonlinjen til Nets/DanID vedr. signatur er genåbnet – foreløbig ud 2014

Status (3/3) Nyt Virk lanceret 28. august - Brugervenlighed i fokus - Bibliotekstilbuddet er omtalt under ”hjælp” - er opdateretwww.klar-til-indberetning.dk

Det nye virk: 3 søjler

Evaluering - Bibliotekerne gør en fantastisk indsats - Sidste år ca brugere - 85 % var tilfredse med hjælpen - Vi får ingen klager - SKAT og KOMBIT udtrykker stor tilfredshed Laver nu en opsamling på: - Hvor mange er hjulpet i Hvad er de blevet hjulpet med

Fremadrettet 1) Bølge 3: 1. december ) 2015 og fremover

Bølge 3: syv virksomhedsrettede områder - Anmeldelse og ansøgning vedrørende våben og eksplosive stoffer mv. - Affald fra borgere, virksomheder, offentlige og private institutioner - Ansøgning om parkeringslicenser efter vejloven: Erhvervslicenser - Veje og trafik, herunder opgravning, ledningsarbejder mv. Råden over veje Gravetilladelser - Anmodning om attestationer efter CPR-loven: Adresseforespørgsel - Ansøgning om byggetilladelse mv. - Anmeldelse af byggearbejde mv.

Bølge 3: - Obligatorisk at bruge de digitale løsninger - Forskellige løsninger i kommunerne - Krav til brugervenlighed for at få godkendt løsningen - Nyhedsbrev med information ultimo november: - hvilke løsninger benyttes i den enkelte kommune - hvor man kan henvende sig for at få hjælp (lokalt) - Brugen er behovsudløst – ”alle” har ikke behov den 1. december - ingen markedsføring af hjælp på biblioteket - dialog med KL om hvordan tilbuddet kan formidles

2015 og fremover - Vi ønsker at opretholde tilbuddet - Afsøger muligheder for fremtidig finansiering

beretning.dk -integreres på Virk

TAK!