28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 1 Danmarks strategi for digitalisering Forbedre servicen til borgere og virksomheder (Bedre digital.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Advertisements

EPJ-observatoriets årskonference 30.oktober 02 Omstilling til digital forvaltning - et samarbejde på tværs Onsdag d.30.oktober 2002 Projektleder Marie.
Afbureaukratisering Alle taler om det – ingen gør noget ved det.
Agenda Hvad rører der sig nationalt? Hvad rører der sig tværregionalt?
Jens Krieger Røyen 11. oktober 2012 Den digitale vision for Danmark - en fælles udfordring.
Det Digitale Byggeri Projektkoordinator Nicolai Hellmann
Christian Plaschke, Den Digitale Taskforce
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Modernisering & Digitalisering
Byggesagsbehandling i Holbæk Kommune Målsætning
Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen
Visionsproces Fra ord til handling.
Design og arkitektur for borger.dk
Gov 2.0 Fra portaler til borgernes lommer
Date :31 1.
Uddannelseskort Transportrabat i ungdomsuddannelser Nordisk konference 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte.
10.2a – Samordnet genbrug af ejendoms- og bygningsdata
Nemt på nettet at understøtte og øge borgernes brug af NemID og digitale selvbetjeningsløsninger med udgangspunkt i den fælles offentlige digitaliseringsstrategi.
Bedst på Nettet 2010 analyse: - Trends og erfaringer Michael Bach Petersen, kontorchef Kontoret for it-kompetencer og tilgængelighed Digitaliser Danmark.
Hvorfor er fællesoffentligt samarbejde en god ide ? v/ Kontorchef Michael Busk-Jepsen, Økonomistyrelsen HRKS majkonference, 14. Maj 2009.
Tillid Temadag for AMIR
Bedre offentlige løsninger – motivation med borgeren i centrum
Kortforsyningen - strategi Thorben Hansen Markedschef.
E-læring på Virk.dk Præsentation på Myndighedsforum
Arbejdet med åbne standarder – fokus på implementeringen af B 103 Oplæg ved 3. workshop for it-governance 21. februar 2007.
Demokratisk underskud i informationssamfundet?
Den politiske vision om åbne standarder Af Morten Helveg Petersen, Det Radikale Venstre Dansk IT, Dansk Erhverv
IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet.
Offentlige data i spil Konference i DGI Byen Torsdag den 4. februar 2010 Kim Lindskov Knudsen Områdechef Anvendelse & Rådgivning Kort & Matrikelstyrelsen.
Introduktion til Velfærdsteknologi Aabenraa Kommune april 2014
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
Videnskabsministeriets arbejde med åbne standarder Vicedirektør Mikkel Hemmingsen, Videnskabsministeriet
Sygefravær som indsats i Region Hovedstaden Kan ledelse kurere sygdom…?
Den professionelle projektorganisation. Projektorganisationenen Udfordringer i 1999  Manglende overblik over opgaverne  Ineffektiv udnyttelse af ressourcerne.
AFP-Brugergruppesamling den 10. maj 2011 Sørup Herregård Cecile Christensen IT- & Telestyrelsen.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek DEF 03/056.
»Vi åbner os for verden over nettet«
Fællesoffentlige løsninger Henrik Frost Christophersen,
E-handel og FM Program: Kl Introduktion
Obligatorisk digital selvbetjening
Rambøll Managements definition af it-governance
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
KVIK Kvalitet og evaluering Centre selvevaulerer Dec. inst. i gang Centre forbedrer Øget fokus på resultater og dokumentation Centre selvevaulerer.
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
Nyt fra KMS Direktør Jesper Jarmbæk. Miljøministeriet.
Fællesmøde den 10. september 2008 A A R H U S U N I V E R S I T E T Den administrative forandringsproces Den administrative forandringsproces.
3 g sundhedsaftaler Sundheds IT og digitale arbejdsgange
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Fremtidens Borgerservice i Grønland Kuupik Kleist 9. marts 2010.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Bent K. Slot Ansat ved KMD (Kommunedata) Ekstern lektor ved RUC Tidligere undervist på Roskilde Handelsskole Interesser: Digital forvaltning IT arkitektur.
Det Digitale Byggeri Projektkoordinator Nicolai Hellmann Oplæg for Dansk Landbrugsrådgivning, 23. marts 2004.
Vicedirektør Søren Reeberg Nielsen
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
KVIK erfa-dag 22. Maj 2006 Hvorfor gør det en forskel at blive ved med at selvevaluere?
Fællesoffentlig brugerstyring Brugerstyringssekretariatet i Økonomistyrelsen v/ Ellen Syberg.
OBS: E2012 programmet fra 2009 til juni Herefter revideres mål og indsatsområder på baggrund af den fælleskommunale og fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.
digitaliseringsstrategi
Fællesoffentlig digitaliseringsstrategi
Klar til Smart Vækst Hvordan kommer vi i gang?
Fælleskommunale arkitekturmål 2018
Lars Frelle-Petersen Direktør, Digitaliseringsstyrelsen
Seminar ”Kunden i centrum” seminar på hotel Føroyar
Digitalisering i den offentlige sektor
LP ledertalentudviklingsforløb
Fælleskommunale arkitekturmål 2018
Bilag 18: Forudsætningsdiagram til business case for Grunddataprogrammets delaftale 1: Ejendomsdataprogrammet Version
Præsentationens transcript:

28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 1 Danmarks strategi for digitalisering Forbedre servicen til borgere og virksomheder (Bedre digital service) Flytte ressourcer fra administration til borgernes service (Digitaliseringen skal øge effektiviseringen) Forpligtende tværgående samarbejde (Stærkere samarbejde skal skabe digital sammenhæng)

28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 2 Bedre digital service Borgerportalen (Borger.dk) fælles offentlig servicekanal for borgere –selvbetjeningsløsninger fuldt integreret i 2012 Virksomhedsportalen (Virk.dk) fælles offentlig servicekanal for virksomheder –75 % af indberetniger fra virksomheder i 2010 Digital signatur videreudvikles –i 2009 skal alle løsningerne kunne benyttes ved hjælp af digital signatur

28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 3 Digitaliseringen skal øge effektiviseringen Digitalisering et centralt element i det offentlige strategi for arbejdet med kvalitet og effektivisering Gevinster opnås kun hvor digitaliseringsinitiativer ses i sammenhæng med gennemførelsen af organisations- forandringer og ændrede arbejdsgange Gevinsterne skal kvantificeres og dokumenteres –75 % af alle projekter skal hvert år frigøre ressourcer –veldokumenterede effektmålinger –systematisk anvendelse af projektstyringsmetoder –udvikling af fælles offentlige business case-værktøjer

28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 4 Stærkere samarbejde skal skabe digital sammenhæng Etablering af såkaldte domæneområder på tværs af ressortområder og myndighedsniveauer fx –børneområdet –uddannelsesområdet –sundhedsområdet Indsatsområder som kræver koordination –e-dage –e-faktura –Nemkonto –brugerrettighedsstyring

28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 5 Stærkere samarbejde skal skabe digital sammenhæng (fortsat)… Indsatsområder som kræver koordination (fortsat…) –åbne standarder –fælles sikkerhedsløsninger fx digital signatur –fælles offentlig IT-arkitektur Fælles drift –etablering af center for statens IT –betjene årsværk og have 650 medarbejdere