1 Studiestartsprojekt timers case
SDU som brand
Et brand kan stå for noget andet eller mere end produktet Et brand er den oplevede merværdi
USP Unique selling proposition Produktets unikke karakteristika Funktionelle fordele ESP Emotionel selling proposition Brandets følelsesmæssige appel Emotionelle fordele
Projektet Studenterlivet ved SDU Slagelse I skal undersøge, hvordan forskellige parter (potentielle studerende, nuværende studerende, universitetet, medierne, kommunen, m.fl.) i tekst og billeder fremstiller tilværelsen som studerende på SDU samt Slagelse som Campusby Projektet består af to dele: – En analysedel – En kreativ præsentation af jeres resultater
Del 1 - Analyse Afdæk hvad I selv og andre ser som vigtigt ved at være studerende Afdæk hvordan I selv og andre ser Slagelse som Campus-by (og evt. hvordan den kan udvikles) Lav en tekst- og/eller billedanalyse af én eller flere selvvalgte tekster og billeder – begrund valg af tekst/billede Krav: – I skal bruge de begreber, som I introduceres til om lidt – Jeres analyse skal præsenteres i form af et kreativt produkt tirsdag kl
Billedanalyse Hvordan er studielivet i Slagelse fremstillet visuelt? Hvem er med på billederne? (og hvem er ikke med)? Hvad laver de? Hvor foregår det? Spørgsmål til jeres egen kreative præsentation: De samme spørgsmål (hvem skal være med på billederne, hvilke handlinger skal fremstilles, hvor?) 8
Del 2 – Kreativ udformning Præsenter resultatet af jeres analyser i form af et kreativt produkt I bestemmer selv, hvilket format/udformning I vil benytte Tænk gerne ud af boksen 9
Praktisk om opgaverne I skal være i de grupper, som I allerede er inddelt i I har 24 timer til at løse opgaven Tutorerne hjælper jer undervejs Jeres opgaveløsninger udformes som kreative produkter (hvordan de ser ud, er op til jer) Gruppen med den bedste løsning vinder en præmie 10
Praktisk om præsentationerne Grupperne præsenterer løsninger for hinanden, tutorer og undervisere tirsdag kl på Godset 2 medlemmer i en gruppe står ved gruppens plakater og præsenterer gruppens løsninger De 2 øvrige medlemmer af gruppen går rundt til de øvrige grupper og liker de bedste præsentationer (I får Like-ikoner udleveret) Onsdag kl. 9 samles alle grupper på Godset, og vindergruppen kåres 11
Inspiration til mulige analysespørgsmål og hjælp til at finde tekster og billeder 12
Biblioteket på campus Slagelse Her har I adgang til Infomedia, hvor I kan søge efter artikler i alle danske aviser og magasiner (= tertiær kommunikation i jeres model) På forsiden af SDUs hjemmeside vælger I bibliotek Derefter databaser Så kan I vælge Infomedia Spørg jeres tutorer eller bibliotekarerne, hvis I har problemer 13
14
15
SDUs egne materialer = sekundær kommunikation i jeres model Hjemmeside Brochurer Plakater mv. på campus Studieordninger Markedsføringsaktiviteter 16
Youtube videoer til inspiration (om campus Slagelse) Facebook 17
Youtube videoer til inspiration (om at studere i Danmark) UE2j7gA7IuVtj7wdOLc-Iag UE2j7gA7IuVtj7wdOLc-Iag 18
Inspiration til analyser Det fremtidige Campus – Det gamle posthus (se særligt bilag 2 på SDUs hjemmeside) Hvordan kan posthuset udvikles til borger- og studenterhus? Hvordan kan bygningen åbnes mod Stationsforpladsen? – Godsbanebygningen (se særligt bilag 2 på SDUs hjemmeside) Hvilke aktiviteter kunne foregå i bygningen? Hvilke målgrupper er interessante? – Midlertidige aktiviteter (se særligt bilag 3 på SDUs hjemmeside) Hvilke midlertidige aktiviteter og events kunne være med til at skabe liv i campusområdet, før der bygges? 19
Inspiration til analyser IVK uddannelserne Hvilke forventninger har universitetet til de studerende? – (Studieordning, SDU hjemmeside, regler, bibliotek, eksamenskrav, aktivitet, informationssøgning mm) Hvad mener andre studerende om IVK? Hvad mener borgerne i Slagelse om SDU som universitetsby- hvad mener de studerende? Hvad skriver medierne om at være studerende ved SDU Slagelse? 20
Inspiration til analyser Studieliv Studiejob Boligforhold Transport Sociale aktiviteter Sport og fritid 21
Rigtig god fornøjelse 22