Mercantec 1 BAI’s skolekonference Forsyningssikkerhed og Garantikurser.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Status for de lokale uddannelsesudvalgs rolle efter lovforslag om VEU-centre på Konference for Lokale Uddannelsesudvalg og repræsentanter fra udbydere.
Advertisements

Kontanthjælpsreformen – særligt om de unge
Den Danske KvalitetsModel i institutionskøkkener
IKV i den politiske kontekst
22. juni 2014 Status på projektet ’Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært’
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Uddannelsesaktivering - Hvad ved vi?
Fredag den 23. august 2013 ”Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært” og ”RKV i Region Midtjylland”
Hotel- & Restaurantskolen den 15
EU Socialfondsprojektet
Kragerup Gods OPLÆG TIL EN SERVICEREVOLUTION på 27.Januar 2014 DANSK.
Fredag den 20. september 2013 ”Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært” og ”RKV i Region Midtjylland”
Tabel 1: Antal arbejdssteder i Region Aalborg
Konference for gaffeltruckfaglærere Hotel Faaborg Fjord 25. og 26 august 2011 Velkommen!
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Efteruddannelse på akademiniveau 19. marts 2014 v. Christian Mathiasen.
Hvad er AMU’s placering i uddannelsessystemet? Hvem laver AMU?
Takstberegning RAMMEAFTALE 2015.
VI VIL : – Velfærd, konkurrenceevne, sammenhængskraft HVAD ER vores udgangspunkt : –Arbejdsmarkedet –VEU ET FÆLLES ANSVAR : –Hvad kan AMU bidrage til.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Nye samarbejdsformer Forsøg med partnerskabsaftaler og klyngedannelse.
Kort statusopgørelse til styregruppen Efterår 2013 Projekttitel: 1
EPOXY-KONFERENCE marts EPOXY-KONFERENCE 2013  VELKOMST  PROGRAM  SIDEN SIDST  LIDT STATISTIK OM EPOXY-KURSET  Amukurs.dk  DET.
AMU evaluering Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete Giehm-Reese, Region Midtjylland.
Fremtidens arbejdsmarked i Århus om 5-10 år Oplæg v/Palle Christiansen d. 19. maj 2010 Regionsdirektør, Beskæftigelsesregion Midtjylland.
Dansen omkring handicapbegrebet
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Skolernes bud på krisen i AMU systemet – og Hvad kan gøres bedre? Frank Tonsberg BAI - skolekonference
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
AMU som element i jobpakkerne Annette Ramsøe Kontor for livslang læring 19. August 2009.
HØJNIVEAU-FAG Uddannelsens hovedforløb består af 30 skoleuger, som overordnet er fordelt således: 1. Grundfag: 1 uge (innovation og iværksætteri) 2. Områdefag.
Uddannelsescenter Holstebro
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" En uddannelsespolitisk.
360 graders kompetenceløft Netværkslokomotivet og VirksomhedsnetværkCabi 17. september 2014 Anette Barnhøj Uddannelseschef Mobil
Individuel kompetencevurdering - hvad er det, og hvordan kan de ledige få glæde af det? Seminar den 24. november 2014 Ole Stenholt, Stenholt træning.
GARANTIKURSER INDENFOR TRÆETS EFTERUDDANNELSESUDVALG Siden 2009 ”Erfaringer med garantikurser og forholdet til skolerne”
FRA UDVALG TIL ELEVPLAN Elevplankonference september 2013
I tilfælde af BRAND Ansvarlig for børn i børnehaven 1. Du skal uddele opgaver til de andre voksne 2. Send en voksen til bålhytten med børnelisten + en.
1 © Copyright AK-Samvirke – 2014 Diverse nye regler fra 2015.
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser
Praktisk vejledning til Individuel Kompetencevurdering (IKV) i AMU Uddannelsesseminar på Koldingfjord – 26. august 2008 V. Mette Nørholm, Teknologisk Institut,
Oplæg fra EPOS på Augustseminar 2014 Nyborg 15. august
”Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært” ”RKV i Region Midtjylland” Mandag den 24. november 2014.
Meritvejen til faglært status Betingelser Meritvejen er for voksne - alder mindst 25 år Der kræves mindst 4 års relevant erhvervserfaring inden for transport.
Temadrøftelse i VEU-rådet den 29. november 2012 ”Synliggørelse af AMU’ styrker og øget aktivitet” Hvad skal der til, og hvad kan VEU-rådet.
Hvordan påvirker VEU rådets arbejde et AMU og VEU under forandring? BAI konference 18/
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling Kompetenceudvikling af administrative medarbejdere.
Michael Kaas-Andersen Muligheder med mere… Selandia CEU – Bredahlsgade 1 – 4200 Slagelse, telefon ,
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Handel med korn mellem landmænd
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" VEU-rådet.
Øget behov for kompetenceudvikling - og hvordan kan AMU spille ind.
Konference for faglærere inden for gaffeltruckuddannelserne Hotel Scandic Bygholm, Horsens den 10. og 11. august 2015 Velkommen!
Mærsk Nielsen HR At stille gode spørgsmål til vurdering af kompetencer EPOS - IKV-workshop 22. august 2008 Lizzie Mærsk Nielsen.
Overenskomst 2011 – etårig overenskomst Orientering om væsentligste elementer i OK-forliget mellem DANSKE ARK, ARKITEKTFORBUNDET, Konstruktørforeningen.
Anlægsgartner og faglærer. Planlægger af efteruddannelse - AMU. Individuel uddannelsesplanlægger - gartner.
LUU konference d. 20. oktober 2009 Oplæg v. Gitte Vind, formand for EPOS Samarbejdet mellem EPOS og de lokale uddannelsesudvalg.
AMK-Øst, netværksmøde den Dagsorden v/Lone Gullmaj Græbe, VEU-center Øst og Øerne Kort præsentation af VEU Præsentation af søgemuligheder.
Bilag 1. Forandringsteori for udviklingsprojektet ‘Struktureret IKV i AMU’ 1. Problembeskrivelse Der bliver gennemført for få IKV i AMU-forløb inden for.
Kompetenceudvikling og uddannelsesplanlægning
BAI konference 2016 Velkommen Konferencens temaer Hyggesnak
Velkommen Udvikling og teknologi i transporterhvervene
Erfaringer med test og prøver på BAI´s område
Årsmøde
VEJLEDNING til faglærere
VEU-centre og voksenvejledning
Det kommende udbud – refleksioner og debat
AMU og trepartsaftalen - et perspektiv
Årsmøde
Præsentationens transcript:

Mercantec 1 BAI’s skolekonference Forsyningssikkerhed og Garantikurser

Mercantec 2 Det er muligt at få vist garantikurser på EfterUddannelse.dk, ligesom det for brugerne er muligt at indsnævre sin søgning til kun at få vist garantikurser. Garantikurser er kurser, som giver en garanti for at kurset gennemføres med mindst en deltager, på det annoncerede tidspunkt og på det anførte sted. I sjældne tilfælde kan der være pædagogiske og didaktiske forhold, som taler for et andet antal. I disse særlige tilfælde kan der fastsættes et minimumdeltagerantal på maksimal fem deltagere, hvilket dog forudsætter, at der er indgået aftale med det relevante efteruddannelsesudvalg herom.

Mercantec 3 Tabel 4. Garantikurser fordelt på efteruddannelsesudvalg EUU Gennemførte garantikurserAnnoncerede garantikurser 5/ /9 2014Fra 30/ og frem Bygge-/Anlægsområdet og -Industri 2671,4%1993,0% Handel, Administration, Kommunikation og Ledelse ,3% ,8% IF & MI - Svejsning og fyringsteknik ,3%85912,8% Individuel kompetencevurdering 7954,1%80211,9% Industriens Fællesudvalg 4252,2%1322,0% Køkken-Hotel-Restaurant-Bager-Konditor-Kødbranchen 1530,8%510,8% Mejeri- og Jordbrugets Efteruddannelsesudvalg 600,3%520,8% Metalindustriens Uddannelsesudvalg 6223,2%1762,6% Pædagogiske Område og Social og Sundhedsområdet 1861,0%260,4% ServiceErhvervenes Efteruddannelsesudvalg 7583,9%1972,9% Tekniske Installationer og Energi 3741,9%1532,3% Transporterhvervets UddannelsesRåd ,2% ,3% Træets Efteruddannelser 2701,4%971,4% AMU total ,0% ,0% Kilde: STIL sept på baggrund af træk fra EfterUddannelse.dk Garantikurser er opgjort pr. arbejdsmarkedsuddannelse markeret som garantikursus, og således ikke pr. kviknummer, da disse kan/som oftest rummer flere arbejdsmarkedsuddannelser, hvorved tallet ville være lavere. Sorteringen på efteruddannelsesudvalg er henført i forhold til det efteruddannelsesudvalg, der har udviklingsansvaret for den pågældende arbejdsmarkedsuddannelse.

Mercantec VEU-centrene skal sikre forsyningssikkerhed. Det er således VEU- centrenes centrale opgave at sørge for denne forsyningssikkerhed gennem koordination og overblik over det samlede udbud i VEU- centrenes respektive dækningsområder. På længere sigt bør der arbejdes på at fremme forsyningssikkerheden generelt, så alle voksne uanset beskæftigelsessituation eller uddannelsesbaggrund og behov kan blive uddannelsesdækkede LO’s pejlemærker 4

Mercantec ??? Er der på BAIs område brug for G3 og G5 ? Skal gennemføres på det anførte sted = et problem Hvordan bruger vi Garantikurser til at ændre vores omdømme ? Hvem koordinerer – Skolerne – VEU centrene – Fagligeudvalg ? 5