Trivsel og værdier - i skoletasken

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Set i forældreperspektiv
Advertisements

Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Temadag om undervisningsmiljø
3.a. deltager i ”Børnenes dag” på Kontiki skolen i Hillerød
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Børns rettigheder - er dine rettigheder
Lærings- og praksisfortællinger:
Baggrunden for indførelsen af PALS
Præsentationen starter automatisk. Som du synes. Slå højttalerne til.
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
Hvad kan jeg gøre for at blive bedre til at gå til eksamen?
forældre og klassens sociale liv.
Mia bliver væk Serpil og Aishe Her er historien om Mia.
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
Arbejde med at give børnene empati. Den gode stol. Kort og godt.
Det gode klasserådsarbejde
Skolens AKT- gruppe består af fire lærere og to pædagoger,
Pædagogers identifikation af socialt udsatte børn i dagtilbud
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Hvordan passer jeg på mig selv ?
3. Klasses troldetræ Her i troldetræet bor larmetrold, sjusketrold, rodetrold, glemmetrold og tavse trold. Nogle gange bor de også inden i os og tager.
Mobbe- og trivselsundersøgelse
Succeskriterier Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
forældre og klassens sociale liv.
Relationer – Omgangstone
Relationer – børn imellem
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 1 December 2006 Vintersbølle Skole.
Procesværktøjer.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans.
Trivselsregler for Bispebjerg Skole 2006/07
Sig noget pænt PRINT 2-3 SÆT OG LAMINÉR ”SUPER KLASSE KAMMERAT-STOLEN”
INDSKRIVNINGSMØDE.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Resultatet af miljøundersøgelsen Forældre. 27 familier svarede For hvert udsagn bedes du svare, i hvor høj grad udsagnet passer på en skala fra 1 til.
Skoleåret  Høj faglighed  Helhedssyn  Respekt  Engagement  Udviklingsorienteret Klik på skyen og se en fortolkning af værdien ”høj faglighed.
1.Lektion: Identitet i forandring
Evaluering og undervisning - en kultur
FÆLLESSKAB.
Chefen ser fortvivlet på sit ur og opdager at hans underordnede ikke er kommet til tiden for at holde et meget vigtigt seminar på en konference som netop.
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
NYE BØRN I BØRNEHAVEN.
Omsorg for børn og unge, der har en hjerneskadet mor eller far
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Velkommen til. Faste arrangementer:  En fast del af vores arbejde er at arbejde konkret hen i mod at gøre vores skolebørn skoleparate. Det starter vi.
Korsager Skole 3. februar Præsentation og referat fra Kontakt- og trivselsforældre ekstra møde.
Stress Billedkilde: stress/?lang=da.
Hvordan vi beskytter vores børn. ADHD – Ukoncentreret – Impulsiv – Hyperaktiv  ADD – Ukoncentreret – Distræt – Inaktiv.
Læring og anerkendelse i dagplejen To FOA-hæfter: Anerkendelse i dagplejen Læring i dagplejen Skrevet af: Rie Haslund Erik Sigsgaard Rikke Sværke Madsen.
Case eksempler Seksuelt bekymrende adfærd. Gruppearbejde Vurder og drøft de to cases ud fra Bekymringsbarometret ? Hvilke områder ville være relevante.
FACE:IT. De næste 45 timer Niels og Carsten Historien bag FACE:IT Spejlneuroner Erfaringer med FACE:IT Idéudveksling Lidt flere erfaringer Afrunding.
Fleksible fællesskaber
Portfolio! Jacob, 7.B.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Portfolio Anders, 7.B.
Fuglevængets værdier Mangfoldighed Rumlighed Livsglæde
Trivsel og værdier - i skoletasken
Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier
Så tag mit hjerte i dine hænder,
Den gode tone Lse.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Stråle-Simon og jagten på de sure kræftceller
Barnets læring og trivsel Kulturelle udtryksformer og værdier
Den gode tone Lse.
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i plejebolig
Trivsel og værdier - i skoletasken
Præsentationens transcript:

Trivsel og værdier - i skoletasken Mange laver ”klasse-regler” for den gode klassekammerat. Men hvor mange laver ”lærer-regler” for den gode lærer? Prøv med klassen at finde frem til, hvad børnene vil love hinanden og hvad børnene forventer af læreren. Gennemfør 1-2 temperatur målinger om året. Spørg evt. om et spørgsmål ad gangen – læg grønne/røde kort i æske Eller sæt kryds i grøn, gul, rød

Den gode klassekammeret Synes du klassen er god til At række hånden op i timerne? At sidde stille og roligt? Ikke at støje og larme? Ikke at drikke og spise i timerne? At rydde op efter sig? At lytte når andre taler? At være sød mod andre? At sige ja til andre? Ikke at skubbe, sparke eller slå? At trøste dem der græder? Ikke at forstyrre andre? At sige sandheden? At spørge andre om de vil lege? Ikke at gøre gengæld? At finde en voksen – hvis der er problemer

Den gode lærer Synes du din lærer er god til At hjælpe børnene hvis de har slået sig? At lytte når børnene siger noget? Ikke at være for hård? At trøste, hvis nogen er kede af det? At hjælpe, hvis noget er for svært? Ikke at råbe? Ikke at give for mange lektier for? Hygge sig med børnene? At være god mod alle?