Anonym Digital Rådgivning Erroll Marshall Pædagogisk projektleder.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Børns sociale liv med digitale medier
Advertisements

Børns sociale liv med digitale medier
At forholde sig professionelt Anne Skov
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Team for seksuelt misbrugte børn på Rigshospitalet
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Børnerådet Danske børns trivsel Lisbeth Zornig Andersen
Konference om unge og nyansatte Signe Tønnesen, Lederne Om projekt rettet mod ledere og nyansatte i værksteder.
Psykoedukation til unge i OPUS
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Sex & Sundhed Helle Stærmose Projektleder Anne Sofie Fraenkel Leder
Digitale medier og mobning
Anonym Digital Rådgivning
Jeg støtter barnet ved:
Hvordan handler jeg ved æresrelaterede konflikter v. Susanne Willaume Fabricius Projektleder LOKK.
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
- støttet af Egmont Fonden
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Relationer – børn og voksne
Redskaber til at støtte børn og unge i deres sociale liv på nettet Marianne Pihl, Projektkoordinator i Red Barnet Lystrup
Sex & Samfunds årlige seksualundervisningskampagne Uge Sex.
Elevenstrivsel.dk Målgruppe Sårbare elever Årsag: -Stress -Forældres skilsmisse -Generel uro i familien -Forventningspres -Uddannelsespres -Et særligt.
Relationer – Omgangstone
Relationer – børn imellem
Pædofili Pædofili.
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
Seksualpolitik.
Psykiatriskole for pårørende - Autisme
Projektleder Anders Midtgaard Krag
Resultater fra 50 skoler knækker mobbekurven – 1. Undersøgelsesrunde (2009) Mere mobning i 4.kl. end i 6.kl.,og 9.kl. (flest piger, 19,2 %) På alle klassetrin.
Børn og unges sociale liv online Og hvilken rolle spiller læreren?
Børn og unge som er pårørende til selvmordsadfærd eller som er efterladte efter selvmord. Hvordan hjælper vi dem? Ved Elene Fleischer, PhD
Børn og unges sociale liv online
Digitale redskaber i arbejdet med unge Erroll Marshal | Leder Jeg er – praktikeren Folkeskolelærer / socialt pædagogisk CfDP / Cyberhus.dk Undervisning.
Børn og smerter Udvidet Familiekursus 6. marts 2010
Tema 5 Hverdagsliv i familien
Børn og unges sociale liv online Hvilken rolle spiller forældrene?
Fremme af unges mentale sundhed
Børn og unges sociale liv online
Fællesskab og relAtioner i fdf
Tema 4 Overgange i barnets liv
Alkoholmisbrug i Danmark En ud af ti danskere drikker mere end Sundhedsstyrelsen anbefaler. Ca lever med alkohol- problemer, de ikke kan komme.
Disposition Præsentation af emne Mobning
Oplæg til Vejlederkonferencen, af Else Poulsen
Peter Westmark Relationskompetence - det er de professionelle voksne der ansvar for kvaliteten af relationen STU - Træf Den
Velkommen til Ny Nordisk Skole akademidag 2015 #nynordiskskole.
Lærings- og praksisfortælling
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
Børn og voksnes rettigheder.
Kærestevold ’Vold er ikke løsningen’, Nuuk 26. November, Nina Schütt.
Konference om seksuel chikane på arbejdspladsen Hulegården – botilbud for voksne med psykiske funktionsnedsættelser Oplæg v/Tina Katja Nørregaard og Janne.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Ungdomsteori v/Sven Mørch  Et samfundsmæssigt niveau, ser på ungdomslivets betingelser  Et ungdomsniveau, ser på de udford- ringer og krav, som unge.
 Historie / erfaring.  Miljø terapi  Arbejde i grupper.  Gruppedynamiker.
Meeqqat meeraaneq pillugu ilisimasaqarluinnartuupput Børn er eksperter i at være børn NFBO – Workshop Nuuk 26. August 2014 Ellen Bang Bourup, MIO 1.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV Type Navn
Drives af LOKK (landsorganisationen af kvindekrisecentre) Rådgivning for unge, fagfolk og forældre – alle kan være anonyme Oplæg og undervisning Hotline.
Eksistentielle spørgsmål udspringer af eksistentielle behov
Målrettet kommunikation
En APP til unge som er i tvivl om deres seksualitet - Lavet af Melani
Hvordan motiverer vi de unge?
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Åben Anonym rådgivning for skilte forældre
Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier
BADMINTON Netværksmøde foråret
Den glade skole på bjerget.
Børn som vores vigtigste ressource – fra dokumentation til relation
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Anonym Digital Rådgivning Erroll Marshall Pædagogisk projektleder

Mål for workshoppen 1.En dybere og mere nuanceret forståelse af digital rådgivning 2.Sætte tanker i gang omkring digitale muligheder i jeres arbejde med børn og unge

Chat & brevkasser Cyberhus.dk Hvad er digital rådgivning? Debatforum, livsfortællinger, Tegn selv, ungeblogs App, telefon, sms, skype, FB …. ”At den unge kan udtrykke sig, spejle sig i andre unge og modtage hjælp/støtte fra voksne på en tryg, fordomsfri og pædagogisk velfunderet digital platform”

Det digitale rådgivningsbillede i DK S pecifikke & generelle rådgivninger

De unge i Cyberhus 85% piger / 15% drenge 15,4 år – generel rådgivning Ung til voksen interaktioner Ung til ung3.916 interaktioner Børn og unge med forbigående problematikker 25% Sårbare børn og unge 75% Selvskade17% Selvmordstanker12% Sex10% Incest/seksuelle overgreb 7% Kærlighed 7%

Primær målgruppe - sårbar ung Kendetegn: Ingen/få positive voksenrelationer Bange for konsekvenser Beskylder sig selv Ingen erfaring i at snakke om følelser Ekspert i at gemme sig Negative erfaringer med professionelle voksne Resultat: Opsøger ikke hjælp ansigt til ansigt Mål i Cyberhus: 1.Skabe en tryg og fordomsfri ramme, hvor den unge kan udtrykke sig 2.At motivere til mere konstruktive handlinger – ex. ansigt til ansigt kontakt

Tryghed Afgørende element i digital rådgivning - Hvordan 1. Anonymitet Den unge er styrende: Hvor, hvornår og hvordan Det fysiske aspekt Ingen konsekvenser

2. En trinvis udviklingsforståelse

Historien skal fortælles, spejles og genfortælles igen og igen og igen…. Vi har tiden

Hvad siger de unge? 8% uenig eller helt uenig

Digital rådgivning i et samfundsmæssigt perspektiv I dag Vi har kontakten til de unge som ikke ”opdages” Støtter relation til professionelle Henvisninger I morgen Digital pædagogisk arbejde i det offentlige, skoler, klubber, læger.

I overmorgen…. Mål: At motivere til ansigt til ansigt kontakt med relevante voksne

Mine pointer….. 1.Børn og unge skal have mulighed for at vælge den form for digital rådgivning, der passer til dets udviklingstrin. 2.Anonym digital rådgivning er en ny profession og kræver ny faglighed. 3.Digital rådgivning har et enormt potentiale og er et vigtigt redskab for, at vi kan leve op til vores forpligtigelser som samfund overfor børn og unge. Tak for Jeres opmærksomhed