Bevægelse i hverdagen. Navn Navnesen  1,6 mio. idrætsaktive  100.000 frivillige ledere, trænere og instruktører.  6.000 foreninger er organiseret i.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Ørestad Skoles værdier
Læring i bevægelse - hvorfor?
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Alle børn skal være del af fællesskabet
der var engang behandlingspsykiatri Idræt og motion – en ny vej
Buskelundskolens børnehave Fokus for år
Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe. Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe.
Introduktion til NY SUNDHEDSPOLITIK 28. Februar 2012 kl –
Visioner for idrætten Høje Taastrup Kommune 2006 – 2009 En opfølgning.
….er familiens pusterum. Muligheder og udfordringer Familiens store udfordringer:  Tid  Individualisering  Mediebombardementer  Opbrud – mange skilsmisser,
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
4 fokuspunkter i kommende skoleår • Motion • Læsestund for alle klasser • Læring i bevægelse • Glæde og trivsel.
Folkeskolereform på Mølleskolen 2014
Plan 2015 Vision: Y`s Men International Region Danmark er i 2015 en bevægelse, som lokalt, nationalt, internationalt og organisatorisk er klar til at engagere.
Idrætsorganisationernes ledelse og organisation
Profilskole og styrket social indsats i Høje Gladsaxe skoles skoledistrikt og i Værebro Gladsaxe kommune deltager i Socialministeriets projekt Styrket.
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Astrup Skole 1. august 2014 Fritidsmodul – frivillig og gratis undervisning Alle skoledage kl
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Folkeskolereform Version 1.0
- Hvad kan I forvente som forældre?
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
HVAD BETYDER SKOLEREFORMEN FOR MIG SOM FORÆLDER PÅ NORDBYSKOLEN? Som forælder på Nordbyskolen vil du til næste skoleår møde nye ting, men det meste vil.
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Fritidstilbuddene pr. 1/ Det betalte modul ( morgen, afslutning samt ferie) på alle ”ikke skoledage” v/ institutionsleder Erik Vadsager Det gratis.
8.1. Få bevægelse ind i hverdagen - voksne mindst 30 minutter om dagen 8.2.
INDSKRIVNINGSMØDE.
Hvad fuck kan vi bruge det til ?` Af Bo Goed Watson
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Skolesport Leg, Liv & Læring Idrætsprojekt Idrætsoplevelser for børn og unge med indlæringsvanskeligheder Partnerskab mellem Dansk Skoleidræt,
Hvad betyder skolereformen for mig som elev på nordbyskolen?
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Broen til bedre sundhed – fremtidens voksne Borgmester Stig Vestergaard 3. Maj 2013.
Hvem bærer tasken. Tid: Torsdag den kl –
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Sædding/Ådalens lokalskole
Præsentation af forårs-sfo
Informationsaften på Holmegårdsskolen Folkeskolereformen.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
Kommunalt kompetenceløft i idræt og bevægelse Ringkøbing-Skjern Kommune model.
Er foreningerne for alle – eller bare for de fleste?
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Alle elever i den danske folkeskole, skal blive så dygtige, som de kan En længere skoledag Flere timer i dansk og matematik Tidligere fremmedsprog Lektiehjælp.
Vision Analyser, undersøgelser, projekterfaringer Navn Navnesen Anders Kragh Jespersen, DGI Lab 1.
DGI Midtjyllands udviklingsafdeling Nu med events! DGI Midtjyllands udviklingsafdeling – nu med events Oplæg DGI Midtjyllands bestyrelse september 2014.
Idrættens Analyseinstitut l Kanonbådsvej 12A l 1437 København K l Tlf l Senioridrætten i vækst -idrætsvaner blandt 60+ i Danmark.
Erfaringer med skolereformen Annette Ohm Furesø Idrætsråd Hareskov Værløse Tennisklub.
Den frivillig idræt i Hillerød Kommunes læringsreform kvalitet ved inddragelse af idrætsforeningerne Kurt Curth Idrætskonsulent Hillerød Kommune 26.marts.
Evaluering af Aktiv rundt i Danmark lærernes observationer Følgende resultater er på baggrund af 1215 lærerbesvarelser af vores elektroniske spørgeskema.
SportHouse –  TEAM/ RESSOURCER KRITISK SUCCES FAKTOR UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER xx MÅL Februar 2014 Bestyrelsens.
‘En bevægende kommune - Bevæg dig for livet’
Præsentation af baggrund, udkast og initiativer
Se mere om L21 ansøgning på
Medlemsudvikling Skydning Tommy Haun.
DGI Institutionsidræt
”I gamle dage gik man til fodbold og gymnastik for at være sammen med sine venner – det gør man ikke mere!” - Perspektiver på børne- og ungdomsidræt i.
Konference der bobler af liv og inspiration
Vi skal lære af fremtiden mens den opstår
Bevægelse på Bavnehøj Skole
Undervisning i kommunikation - på Pædagogisk assistent uddannelsen
Ledelsens handleplan: Skolen lige nu  Formål og proces.
[klik og indsæt kommunenavn]
Strategiske pejlemærker
Præsentationens transcript:

Bevægelse i hverdagen

Navn Navnesen  1,6 mio. idrætsaktive  frivillige ledere, trænere og instruktører.  foreninger er organiseret i DGI  Vi arbejder for, at få flere til at dyrke idræt og motion og for at gøre det attraktivt at være frivillig i landets idrætsforeninger.

Navn Navnesen

Modul 1 Kickoff fælles afsæt Modul 2 Skolens profil Modul 3 Læring i bevægelse Modul 4 Forskellige arenaer Modul 5 Den åbne skole Modul 6 Event BEVÆGELSESKULTUR

Fag og emner Idræt (faget) Adskilt fra boglig undervisning Integreret i boglig undervisning (brainteasers) Kombinere t med boglig undervisning – men uden sammenhæng (brainbreaks/ energizers) Understøttende UV

Navn Navnesen Bevægelses politik De voksne som rollemodeller De fysiske rammer Handleplaner Fælles sprog

 Mere aktive børn og medarbejdere  Færre konflikter mellem børnene  Gladere børn  Mere positive medarbejdere  Færre sygedage blandt medarbejderne  Medarbejderne er blevet mere fysisk aktive i fritiden  … LÆRING! Navn Navnesen Effekt af bevægelseskultur

Navn Navnesen Personalet udarbejder bevægelsesplaner hvor de tilrettelægger bevægelsesaktiviteter. Vi har lavet mapper hvor der er inspiration til bevægelseslege. Når man arbejder hos os har man sagt ja til at være aktiv rollemodel. Ledelsen er motiverende, men også ansvarlig for at vi efterlever den bevægelsespolitik, som alle har været med til at udarbejde. Idræt, leg og bevægelse indgår også i de medarbejderudviklingssamtaler, som jeg afholder med den enkelte medarbejder. Alle skal have en aktiv rolle, men med forskellig indhold og opgaver. SFO-leder

Navn Navnesen DGI Storkøbenhavn Vester Voldgade 100, 1. sal 1552 København V. Tlf: