PÆDAGOGIKUM-KONFERENCE MARTS 2010

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Information om tysk/fransk
Advertisements

Om eksamen 2011.
Klager og den vanskelige samtale
Breve og mails mvni-selandia.
DTaF’s Lovmappe Afsnit 8 DTaF’s Lovmappe Undervisning DAN-fortræning.
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Hvad skal jeg tale om - hvad plejer ”man(den) fra KET” at tale om?
Hvordan gør man, hvis det skal gøres rigtigt
Mette Andersen SDE Ansættelse af elev. Mette Andersen SDE
Caseeksamen – ny grundfagsbekendtgørelse PowerPoint til elever Casevirksomhed HTH
Prøveformer og evaluering af kompetencer i biologi
HF på Falkonergården 2011.
HISTORIE Den mundtlige prøve
Forældremøde 9 klasse (skole)
En vigtig eksamen Tidsplan Valg af sag og fag Blanket Synopsis Pjece
Tilmelding til ungdomsuddannelser 2010
Skolebestyrelsesvalg på Vesterkærets Skole Skolebestyrelsesvalg 2014 Bekendtgørelse nr. 28 af Kommunale regler for valgprocedure.
UU Center Kolding Mentorprojekt i UU Kolding •Ide og finansiering •Ungepakke II •Samarbejdspartnere Taxameter - institutionsuafhængig.
Pædagogikumudtalelsen
Teo.pæd. og den afsluttende opgave
Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 1 Introduktionsmøde for nyindskrevne ph.d.- studerende , kl
Hvordan søger man om optagelse?
Eksamen i KS -praktiske og gode råd samt eksempler på eksamensbilag
Fakta om unge Alle skal have en uddannelse 96% starter
Justering af den skriftlige prøve i dansk på hf
Ungdommens Uddannelsesvejledning UU Mariagerfjord
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
1 © Copyright AK-Samvirke – juli 2009 L165 vedtaget 29. maj 2009 som lov 480 af 12. juni 2009 Bekendtgørelse 891 af 21. september 2009.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Forældremøde Sortedamskolen 2013/14
Regler & Nyttige vink GYS 18/ TO
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Institutionel struktur og organisering Ulla Nistrup,
Brugerpanel FTU-området
TATIONpRÆSEN 9. Februar 2010 AARHUS UNIVERSITET TILVALG Aarhus Universitet, AU Studieadministration, 9. februar 2010.
UU Ringkøbing Fjord Ungdommens Uddannelsesvejledning
Konference for det administrative personale Trin 1 afstignigsprøven - Rutebilchauffør 17. december 2007 Esbjerg Højskole.
Mundtlig matematik eksamen
Ph. d. -Skolen ved SDU-SUND sdu
Sprogfagenes metoder Rungstedgaard den 3. maj 2010 Dorte Fristrup, tlf
Konference den 24. og 25. september Filarkiv
Velkommen til infoaften om de gymnasiale uddannelser Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland.
Gymnasierådet – 11. marts 2008 Evalueringer af gymnasiereformen Forsøg med digitale eksamensopgaver Forsøg med nyt bioteknologifag i stx og htx.
 Karakterfastsættelsen sker på baggrund af en samlet vurdering af, i hvilken grad præstationen eller standpunktet opfylder de mål, som skal.
Censormøde
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd - Pjecen.
Censormøde i Odense tirsdag den 29
Eksamensgrundlag I skal sørge for at eksaminationsgrundlaget er i orden til den mundtlige eksamen i AT (almen studieforberedelse) Jeres studierapporter.
Eksamensorientering 2015 Eksamensorientering.
Ungdommens Uddannelsesvejledning UU Mariagerfjord
SSO Orientering om Større Skriftlig Opgave SSO er en skriftlig eksamen SSO er en eksamen - ikke bare en almindelig opgave Rammerne for SSO er bestemt.
Eksamensorientering S16 Marselisborg Gymnasium Else Marie Gejl Hans Christian Hulvej.
Omlagt elevtid og skemaet. Hvor mange dage er der på et år? Dage til undervisning: 174 dage Dage efter x-plan offentliggørelse (”eksamensperioden”):
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Orientering om Større Skriftlig Opgave 2017
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Større skriftlig opgave i 2.hf
Ansvar i Videreuddannelsen
Udkast til justering af KS
Bedømmelse og karakterer
Kompetenceudvikling i Studieområdet del 2
Eksamen er den flittige elevs fest… ER IKKE EN TEST AF JER..
Teoretisk pædagogikum
Forældremøde UU Faaborg-Midtfyn.
Naturfag.
LU Madkundskab 18. og 19. april Kl. 15:15 – 17:15
Superbrugerkonference
Faggruppemøde EUC-Lillebælt den 2. februar 2017
AT-EKSAMEN 2019 SSM 28. januar kl
Præsentationens transcript:

PÆDAGOGIKUM-KONFERENCE MARTS 2010 Dorte Fristrup, fagkonsulent tlf. 2565 9205 Dorte.Fristrup@uvm.dk

Oversigt Optag 2009 Særlige problemstillinger Eksamensbekendtgørelsen Den afsluttende teopædopgave Pædagogikumbeviset Lidt om hvem der indberetter hvad til hvem…

Optag 2009 570 kandidater: 436 stx/hf, 85 hhx, 49 htx Ca. 100 ”privatister” fordelt på især de fagdidaktiske kurser 469 kandidater har 2 fag 49 kandidater har 3 fag (ligeligt fordelt) 44 kandidater har 1 fag (hovedsageligt stx/hf) 8 kandidater har 4 fag (ligeligt fordelt på hhx/htx)

Særlige problemstillinger 1 Faglig kompetence Stx/hf: krav om at man skal være kandidat i gymnasierelevant fag Hhx/htx: Kandidat eller 3½ års uddannelse + fagligt kvalificerende erhvervsarbejde Faglige mindstekrav er krav og skal dokumenteres i alle fire uddannelser Merit Tildeles af skolens leder ved ansættelsen, men IFPR skal høres Dokumentation

Særlige problemstillinger 2 Kandidater med 3 eller flere fag Uddannelsesplanen Kandidaters arbejdsbelastning Problematiske kandidater Kandidaters udeblivelse fra kurser Kandidaters sygemelding/orlov Tilsynsførendes sygemelding Udskydelse/forlængelse af pædagogikum

Udskydelse/forlængelse af pædagogikum Uddannelsesplan skal foreligge Ved forlængelse: Den teoretiske del bredes ud over hele forløbet Sidste workshop gennemføres og teopædopgaven skrives mod slutningen af forløbet De ca. 485 timers vejledningsforløb bredes ligeledes ud over hele forløbet IFPR skal have besked

Ændring af eksamensbekendtgørelsen Stk. 5. Under voteringen ved mundtlige og praktiske prøver må kun censor og eksaminator(er) være til stede. Institutionen kan dog beslutte, at ikke-erfarne eksaminatorer kan overvære en votering.

Den afsluttende teopædopgave Emner er udmeldt fra IFPR Skriveuge 3. – 10. maj 2010 Nærmere instruks om fremsendelse til censor mv. mailes ud til skolerne Censormøde 18. juni Opgaven skal bestås Evt. (skriftlig og begrundet) klage indsendes af kandidaten til UVM, att: Helle Kristensen Klagefrist: Senest 2 uger efter karakteren er modtaget

Pædagogikumbevis Skabelon til forside lægges på pædagogikumsiderne på uvm.dk Skolens leder udsteder beviset, dvs. han/hun skal underskrive Kursusleder og tilsynsførende skriver under, men først, når alle kurser og besøg er gennemført Beviset indeholder (jf. bek. § 30) En samlet udtalelse En beskrivelse af de elementer, kandidaten har gennemført ( jf. uddannelsesplanen) Karakter for teo-pæd-opgaven

Hvem skal kontaktes om hvad? Skolen indberetter kandidater til IFPR Uvm meddeler skolen hvem der er tilsynsførende for skolens kandidat(er) Kursusleder kontakter tilsynsførende (husk den bitilsynsførende!) Ved barsel/længerevarende sygdom/afbrud: IFPR og tilsynsførende skal have besked Oplysninger vedr. teopædopgaven mailes til UVM (instruks følger) Alle kan (skal☺) kontakte uvm ved spørgsmål og uregelmæssigheder