1 At finde ud af hvor jeg skal starte - Approach og at skabe relationer - At få lukket en aftale - Hvordan overbeviser jeg den kunder om, at det er værd.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Den lille Mads.
Mennesker gør det rigtige – Hvis de kan!!
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
FORSTÅ DIN NABO! VI ER FORSKELLIGE.
Hva’ ska’ du med en telefon og et nummer når du ikke tør brug det.!
DAGENS BUDSKAB NR. 1 Nutid: Vækst til IT-Kanalen DAGENS BUDSKAB NR. 2 Fremtid: Vækst til IT-Gazeller SAMMEN NÅR VI DINE MÅL.
Vi spoler lige filmen tilbage
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Sprog/billeder på Internettet
BESØG VORES HJEMMESIDE JÆVNLIGT. GERNE HVER DAG - DOG MINDST ET PAR GANGE OM UGEN. Her finder du vigtige informationer om SFO Asgårds dagligdag. VIGTIGT.
Den glade CEO og iværksætter!
Udvikling af BtB-salgsorganisationer
SMA Vores nye dagligdag ☺.
Innovation og iværksætteri
Opstart i forretningen • Hvad var det smarteste du så? • Tjene eller spare penge! • 2 måder at starte på: • Lille eller stor forretning • Min. et test.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Forøg din værdi som konsulent
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Gør det simpelt Trænings planlægning.
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Mestring af ADHD som voksen.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Vækstgruppen Vordingborg Erhverskonference 30. maj 2013 Vordingborg – Herning.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Konstruktiv dialog kan forebygge smerter i muskler og led
Det gode værtskab i Kerteminde Erhvervsskolen Nordsjælland
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
03.1 Mathiassen, Munk-Madsen, Nielsen & Stage, 2001 © Klasser Oversigt, principper og teknikker Kapitel 3.
Den anerkendende interviewform
Omgangstone og kollegialitet
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Spørg først dig selv: Hvad koster varen andre steder?
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
Gruppeudviklingssamtaler
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Lodsejerkontakt – nøglen til realisering af vådområder.
Jeg vil starte med at fortælle om mit emne, og snakke lidt om min problemformulering Så vil jeg fortælle noget om min fremgangsmåde.
Netværk – Bruger du dit ? Inspirationsaften om netværk og din arbejdsdag? Onsdag den 9. november 2011 Olsensenergy - Hanne Olsen.
SÆLG DIG SELV! Du kan støde ind i en kommende arbejdsgiver, når du mindst venter det. Derfor er det en god idé at være forberedt på at sælge dig selv.
Business to Business På den JYSKe måde…...
Hvis du ønsker at opnå fremragende
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Iværksættermesse 27. marts 2010 Sådan finder du investor.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Matchmaking konference 2010 Egenkapitalinvestering Ja og Nej 4/ Lars Krull.
Arbejdsglæde - også i modgang Alexander Kjerulf. Alle arbejdspladser kommer i krise før eller siden.
Jesper Aaberg ForretningskunsulentMicrosoft Strategy Briefing, 12. maj 2005 US title: Business Productivity Advisor.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
15 min. coaching One-liner 1.Dit Mindset 2.Modtagers forventning 3.One-liner konceptet 4.Din One-liner 5.Reaktioner 6.Afslutning.
Arbejdsglæde Alexander Kjerulf. Chief Happiness Officer. Cand. scient. i datateknologi, Odense Universitet, Medstifter af IT-firmaet Enterprise.
Hvordan man bekæmper mobning
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
Best practice i sociale medier
Læringslokomotivets forældresamarbejde
Fra anledning til udvikling
Præsentationens transcript:

1 At finde ud af hvor jeg skal starte - Approach og at skabe relationer - At få lukket en aftale - Hvordan overbeviser jeg den kunder om, at det er værd at få et besøg af mig - Jeg er bange for et nej - At få et møde til at resultere i salg - luk ordren endeligt - På opfølgning svarer kunden, at de stadig er interesseret, men de ikke har konkluderet endeligt - Jeg er ikke den fødte sælger - Er i planlægningsfasen - har aldrig været selvstændig før og er uden salgserfaring, så det er en stor udfordring for mig - At få mest muligt salg med den mindste mulige indsats - Det første salg - Langsigtede relationer med kunderne - Det er svært at sælge sit "hjertebarn" og jeg er uerfaren med salg - Hvordan man kommer igennem til virksomheden og får booket mødet hvor man sælger sin ide - At få tid til online markedsføring - Organisation og struktur - At få sikret salg til en interesseret kunde - finde motivationen til at være opsøgende - make a deal - quick and dirty - Jeg bliver hurtigt snakket på et sidespor - At få foden indenfor - Forhandling om pris - At finde de rigtige leads - det er svært at ringe ud og "forstyrre" - Priser - få salget sat i struktur, indsatser og opfølgning - Tør ikke tage tlf. og ringe til ny kunde - indledning - Ikke alle kan se hvor indlysende godt mit produkt der, selv om alle der har købt det, er vilde med det - kanvas - lukke processen - Hvor f... skal man starte og slutte - Føler ikke at jeg er "klædt ordentligt på" til opgaven - Elevatortalen - Closing - Optimal udnyttelse af tid - Struktur - Virke mere professionel i salgssituationen - vores salg står stille og de sidste par måneder har vi ikke solgt som vi plejer at gøre hvert år - manglende overblik, plan for salgsarbejdet - viden om platforme og netværk - kold kanvas

2 Serieiværksætter (for alle andre ) på 8. år Selvstændig 1. gang i 1982 … 21 år gammel 1982: Fitnesscentre / Slagelse+Roskilde 1990: Beautanica – kunstige planter 1995: Ansat – Jydsk Planteservice 12 år i DK – Sælger Salgschef Tyskland i 3 år 2007: Oxe & Co, for alvor … ISS … 3 mdr Berendsen … 2 år Forenede … ½ år DK Vejhjælp … 3 år 2014: Custom Group ApS

3 Jeg hedder Steen … Driver FoQus Salg… iværksætter på 3. år Har arbejdet med salg og salgsledelse i mere end 30 år Udlært købmand 1991: Salgschef -Mobilbranchen 1994: Salgschef - Philips 2001: Direktør - Siemens VDO 2003: Driftchef - No Junk 2005: Salgschef – Sommer 2011: Salgschef – User IT 2013: Konsulent Oxe & Co/Custom Group

Hvad fanden ska’ der te’ …. Succesfuld B-2-C-forretning (web eller fysisk …) 4 Kunder i butikken Fyld kurven / Snitsalget op CTR ????

P RIORITERING OG PLANLÆGNING I HÆRDIGHED K VALITET.. ELLER MED Q 5

 PRIORITERING  Hvem er ”jeg” : Hvilken position vil jeg ha’ i markedet…  Hvor skal ”jeg” hen : Hvilket mål har jeg / hvem sigter jeg efter…  Hvem er min kunde: Nej, ikke 37 gr. C. som nøgleord … : Hvem er mine ”rigtige” kunder  Hvilke liners: Online / Offline … både og … eller ?  PLANLÆGNING  Struktur …: Salg er et håndværk, og det går aldrig helt af mode ▪ Din identitet: Hjemmeside, kontaktdata, mailsignatur … ▪ CRM: 360, Web-CRM, Skyview, Super Office … ▪ Manuelt styr på salget: Datomappe, 1 opgave pr. ”papir”  Hvilke veje til møde: Cold calling, Mødebooking, brev/kampagne …  Kundeadfærd: Hvad skal der til før kunden ”gider” dig ▪ Kultur: De 7 berøringer 6

7

OPFØLGNINGSFASEN AFSLUTNINGSFASEN INDVENDINGSFASEN PRÆSENTATIONSFASEN ANALYSEFASEN ÅBNINGSFASEN PLANLÆGNINGSFASEN 8 SALGETS FASER

Salg starter, når kunden siger ”Nej tak!”. Resten er bare ekspedition … 9

 Adfærd  Kunden har travlt, ved meget om varerne og vil gerne vise, hvad han ved.  Påpeger fejl og mangler  Vil gerne belære sælger  Sælgers tackling med succes  Vær kort og præcis i dine svar og informationer.  Hold dig til sagen.  Brug konkrete eksempler  Anerkend kundens viden og ros ham for den 10

 Adfærd  Har fokus på relationen mellem dig og ham  Vil gerne tale om andet end varerne  Har god tid og virker tillidsvækkende og åben  Sælgers tackling med succes  Vis kunden opmærksomhed og anerkendelse  Vær høflig og lyttende og giv ros  Forsøg at få samtalen tilbage til varen og dit salg 11

 Adfærd  Kunden er tålmodig og tilbageholdende  Siger ikke meget  Sender få eller ingen købssignaler  Sælgers tackling med succes  Vær tålmodig  Lad ham kigge sig omkring  Skab tryghed uden small talk  Får du først kunden ”på krogen” vil han vende tilbage og vise dig stor loyalitet 12

 Adfærd  Ønsker minimal kontakt til sælger  Virker ubeslutsom og kritisk  Går op i detaljer og forventer viden  Sælgers tackling med succes  Giv kunden overblik over muligheder  Vær systematisk  Vis gerne produktdata og detaljer på papir 13