TELEFONCANVAS.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Advertisements

Måske er I gode venner i et år,
Music: Nightengale Serenade
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Flickr.com – online billeddeling
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Hvad gør livet så værdifuldt?
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
Caseeksamen – ny grundfagsbekendtgørelse PowerPoint til elever Casevirksomhed HTH
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Måske er I bedste venner i et år,
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
BESØG VORES HJEMMESIDE JÆVNLIGT. GERNE HVER DAG - DOG MINDST ET PAR GANGE OM UGEN. Her finder du vigtige informationer om SFO Asgårds dagligdag. VIGTIGT.
Erhvervsakademiet Aarhus
Innovation og iværksætteri
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Digital jobklub Velkommen til Digital Jobklub 2. dag.
TERM modellen Introduktion til øvelse
Darum skole 4. november 2013.
Kvantitative metoder
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Dialogisk læsning – Eksempler på spørgsmål
Årsaftale projekt Tidslinie © due & partners
Stress og ledelse.
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
1 Velkommen til brugerinstruktion, It-Universitet.
VEJEN TIL JOBBET Det er godt at være bevidst om alle muligheder. Jo større en del af stillingsmarkedet, du bearbejder, jo større er sandsynligheden for,
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Relationer – børn og voksne
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Eksamen i KS -praktiske og gode råd samt eksempler på eksamensbilag
Caseeksamen – ny grundfagsbekendtgørelse PowerPoint til elever Casevirksomhed DT Group
Relationer – børn imellem
Den vanskelige samtale
Hvad gør livet så værdifuldt
Vejlederens kommunikation
Blog kommentar Åben arkivet ved at trykke på den lille sorte trekant der peger ind på et årstal (næste billede)
Børn og unge som er pårørende til selvmordsadfærd eller som er efterladte efter selvmord. Hvordan hjælper vi dem? Ved Elene Fleischer, PhD
Sådan strukturerer du en Trin-for-trin guide.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Du finder registreringsskemaet på: dev2. siteloom
VIRKSOMHEDSMODUL ET I ISAK. Hvad skal vi igennem? Hvorfor bruge virksomhedsmodulet? Håndbog til virksomhedsmodulet i ISAK Den obligatoriske del Live gennemgang.
Personlig jobformidler
DREJEBOG: Titel på drejebog skrives her
GODE RÅD & IDEÉR. Hvad skal vi igennem? 1.Ideér til, hvor du finder leads 2.Ideér til, hvordan du finder den rigtige kandidat til virksomheden 3.Kontakt.
Hvordan spørger man anerkendende?
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
Faglige kompetencer Hvad kan du?
Kompetenceprofilen Dit overblik.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Mhtconsult Mangfoldighedsværktøj for Erhvervsskolerne Skemafasen.
Odense Kommunes nye handleplan i forbindelse med sygefravær 1 sygedag (medarbejderen skal forvente spørgsmål til sygemeldingen, om aftaler/opgaver, hvornår.
God kommunikation gi’r arbejdsglæde
Succeshistorier Hvad er du god til?
1 Vil du se detaljer om en fuldmagt, en borger har fået? Som betroet medarbejder eller lignende kan du opnå mulighed for at se detaljer om en fuldmagt,
© due & partners Tilmelding FrameldingLykkedes ikke Lykkedes Template 3: Tilmelding på website Sammenhængen mellem de 4 websider.
15 min. coaching One-liner 1.Dit Mindset 2.Modtagers forventning 3.One-liner konceptet 4.Din One-liner 5.Reaktioner 6.Afslutning.
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Bisidderrollen i praksis
Kom godt i gang med dit EU- projekt. Step 1: Lav en projektskitse Step 2: Undersøg støttemulighederne Step 3: Læs program-dokumenterne +tidl. støttede.
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
Introduktion til øvelsen ”Bidrag til kerneopgaven” Formål med øvelsen Forberedelse Indledning Runde 1 Runde 2 Runde 3 Afslutning på øvelsen 2.
1. kontaktmøde Velkommen til Workshop om afkodning af jobopslag og telefonisk kontakt Hils på hinanden  Husk at bestille drikkevarer Præsentér dig.
MOT’s virkemidler.
Fra anledning til udvikling
Præsentationens transcript:

TELEFONCANVAS

TELEFONCANVAS Hvad skal vi igennem? Telefonsamtalen – før, under og efter Eksempler på mål for din canvas Ringemanuskript Spørgeteknik Indvendinger Øvelse i grupper

TELEFONCANVAS Før telefonsamtalen Sæt mål Virksomhedsliste (Web-Direct eller ISAK) Udarbejd et ringemanuskript Træn indvendinger og spørgeteknik Undersøg lidt om virksomheden/branchen Tjek evt. kontaktperson på LinkedIn Er jeg klar – forberedt og ”i humør”? Er omgivelserne på plads (er der ro der hvor du sidder, er kalenderen åben, mv.)

En virksomhed er altid en potentiel samarbejdspartner TELEFONCANVAS Under telefonsamtalen Hold dig til manuskriptet (specielt i starten) Husk altid at få accept på, hvornår du kan ringe tilbage at bede om lov til at sende kontaktinfo En virksomhed er altid en potentiel samarbejdspartner

TELEFONCANVAS Efter telefonsamtalen Registrer samtalens indhold i ISAK med opfølgningsdato Send en e-mail med information om AS3 Employment og dine kontaktoplysninger Tag hånd om en evt. jobåbning AS3 webside

MÅL FOR DIN TELEFONCANVAS

MÅL FOR DIN TELEFONCANVAS Sæt et mål for dagens canvas Det kunne være Hvor mange skal du ringe til? Hvor mange åbninger skal du have? Hvor mange skal give dig lov til at sende kontaktinfo? Hvor mange skal give dig lov til at ringe tilbage?

RINGEMANUSKRIPT

RINGEMANUSKRIPT Et manuskript består af Åbning Uddybning Formål – hvad vil du gerne opnå? Afslutning

RINGEMANUSKRIPT

SPØRGETEKNIK

SPØRGETEKNIK Spørgeteknikker anvendes til at skabe afklaring i forhold til din hensigt med at kontakte virksomheden Når der trænes spørgeteknik, tales der ofte om to typer spørgsmål Lukkede spørgsmål Åbne spørgsmål

SPØRGETEKNIK Lukkede spørgsmål Lukkede spørgsmål er spørgsmål, hvor den, der bliver spurgt, kan svare ja eller nej Eksempler på lukkede spørgsmål Er du ansvarlig? Skal du bruge nye medarbejdere? Må jeg ringe igen?

SPØRGETEKNIK Åbne spørgsmål Åbne spørgsmål indledes med et HV-ord, eller der er et HV-ord i sætningen Eksempler på åbne spørgsmål Hvem er ansvarlig for ansættelser? Hvilke forventninger har I til en ny medarbejder? Hvornår vil det passe dig, at jeg vender tilbage?

INDVENDINGER

INDVENDINGER Så skal vi på fisketur

INDVENDINGER OG BESVARELSE AF DEM Indvending: ”Jeg har ikke tid” Svar på indvending: ”Hvornår vil det passe dig bedre, at jeg kontakter dig?” Indvending: ”Jeg skal ikke bruge nogen ny medarbejde nu” Svar på indvending: ”Hvornår tænker du, at du kunne have brug for en ny medarbejder?”

ØVELSE - INDVENDINGER Besvar mindst 7 af indvendingerne på den udleverede liste. Brug 30 minutter i din gruppe. Herefter gennemgår vi øvelsen i plenum.

TELEFONCANVAS Opsummering på hvad vi har været igennem Telefonsamtalen – før, under og efter Eksempler på mål for din canvas Ringemanuskript Spørgeteknik Indvendinger Øvelse i grupper