Virkelighedsnært Undervisning USA USA Bål Undervisning Fed fredag Klatring Aktivtur Dit eget projekt Kreativ Bål Selvtillid Maddag Teambuilding IT-baseret.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Aktivitet – hvor/hvornår: Videns- og erfaringsseminar i Middelfart, lørdag den 19. marts. MKR var der sammen med Pia fra Herredsåsen og Claus fra Rynkevangen.
Advertisements

Hvor er vi nu? En levende skole – hele dagen Viden og ikke vaner
Danehofskolens værdigrundlag
NGG-INFO 1.
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Hvordan kommer jeg ind på hg?
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Afrejsebriefing 2013 Mødet med det fremmede
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
FOKUS! På vores udvikling.
Folkeskolereformen på Dronninggårdskolen Version 1 Skoleåret
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
HVORFOR GÅ I 10. klasse? For at blive afklaret med hensyn til valg af ungdomsuddannelse For at blive helt klar til fx en erhvervsuddannelse eller gymnasiet.
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Netværksgrupper for 7.–9. kl. i UU Skive •Den politiske målsætning er at 95% af en ungdomsårgang gennemfører en ungdomsuddannelse. •De unges muligheder.
Det her talent foregår i nærheden af mig…
Mentaltræning Målsætning
Rehabilitering Brønderslev Kommune
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
Forældremøde X årgang.
Reformmesse på Sofiendalskolen
Anvendelsesorienteret undervisning i Region Syddanmark
Om feedback og tilbagemeldinger
Velkommen til valgmøde
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
NGG-INFO 1.
Velkommen.
Virkelighedsnært Undervisning USA USA Bål Undervisning Fed fredag Klatring Aktivtur Dit eget projekt Kreativ Bål Selvtillid Maddag Teambuilding IT-baseret.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
En fejl af stor betydning...
Forældremøde på Outrup Skole
Folkeskolereformen - generel information
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
NGG-INFO.  Afsluttet 10. klasse.  Aflagt afgangsprøve i fagene: Både skriftlig og mundtlig: Dansk, matematik, engelsk. 10. klasse-prøve eller 9. klasse.
Folkeskolereform Version 1.0
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Uddannelsesvejledning i 10.klasse Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland UU-vejleder Brian Nybo (10.B, 10.C + drenge i 10.D) Tina Krogsdal (10.A,
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Omgangstone og kollegialitet
Virkelighedsnært Undervisning USA USA Bål Undervisning Fed fredag Klatring Aktivtur Dit eget projekt Kreativ Bål Selvtillid Maddag Teambuilding IT-baseret.
Folkeskolereform 2014.
PULS - meget mere krop, bevægelse og læring Naur Sir Skole og Lyngbjerghus.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Vejlederens kommunikation
I NFORMATIONSMØDE FOR FORÆLDRE PÅ B RØRUPSKOLEN. Onsdag den 14. maj 2014.
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Workshop Motivation og fokus på målet
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
At tale om sexualitet.
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
Hvad kan jeg efter 10. klasse ?
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
Terminsprøver december  Kom i god tid. Helst 15 min. Før prøven begynder  Find din plads. Dit navn og prøvenr. Står på bordet.  Du skal selv.
Præsentation af forårs-sfo
Det her talent foregår i nærheden af mig…
10. klasse. Faglighed Uddannelses vejledning Oplevelser.
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
Mærk dig selv.
‘I skal vandre i kærlighed’ (Ef 5, 2).
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Undervisning/vejledning - Hvordan kan man gøre? 1.
Ansvarlig.
Præsentationens transcript:

Virkelighedsnært Undervisning USA USA Bål Undervisning Fed fredag Klatring Aktivtur Dit eget projekt Kreativ Bål Selvtillid Maddag Teambuilding IT-baseret Centrum

Aktivtur Friluftstur - kano/kajak, klatring, bålmad, teambuildingsøvelser, overnatning i hytte m.m. Hvorfor? - klassen rystes sammen -eleverne udfordres Retur

Grundfag: Dansk, matematik, engelsk, tysk og fysik Retur Undervisningen er målrettet mod 10. kl.-prøven. Undervisningen tilrettelægges så eleverne udfordres på deres eget niveau. Vi tilstræber, at undervisningen har så stor sammenhæng med elevernes egen virkelighed som muligt. Hvorfor? Bringe undervisningen ind i elevernes eget univers Eleverne bliver klædt på til deres ungdomsuddannelse

Moderne it-baseret undervisning Personlig minibærbar til hver elev Trådløst net Interaktiv tavle Online-kommunikation Hvorfor -Fremtidsparat -Moderne penalhus Retur

Individuel projektopgave med udgangspunkt i dit eget udviklingsprojekt Retur Målsætninger – personligt - fagligt – fysisk – noget jeg ikke har prøvet før – forbedring af noget jeg kan – individuelt – i gruppe – grænseoverskridende Hvordan lærer jeg? At blive bevidst om, hvordan man selv lærer, så det bliver til en bevidst handling. At man vælger at ville lære noget! At gøre læring til en viljeshandling! Hvorfor -Personlig udvikling EksempelEksempel -Innovation -Styrke samarbejdsevner

Fed fredag Personlige målsætninger og individuelt projekt, virksomhedsbesøg og ud af huset-aktiviteter, mad og motion, medborgerskab og gæstelærere, teambuilding og personlig udvikling. Selvvalgt opgave. Hvorfor: Udvikling af personlige samarbejdskompetencer og parathed til livet som voksen samfundsborger. Retur

Rejse til USA i foråret Retur North Carolina en uge i foråret med privat indkvartering. Hvorfor? Personlig og sproglig udfordring

Vi tænker altid positivt ! Vi er betænksomme overfor andre, fordi det giver os følelsen af velvære, og fører til fremgang både for os selv og for andre. Vi alle er forskellige. Vi påpeger ikke andres fejl og mangler. Vi respekterer andres særheder – vi har selv nogle! Vi kræver ikke, at andre skal være perfekte, fordi der findes altid faktorer, som for eksempel tilfældig modgang, vi ikke kan påvirke. Vi sammenligner ikke vores svage sider med andres styrker, fordi det ødelægger troen på os selv. Vi opmuntrer og roser for at få det bedste frem i mennesker. Ved at vise at vi stoler på andre, viser vi dem samtidig betydning og duelighed. Vi er hjælpsomme overfor andre. Vi viser respekt, sympati og forståelse overfor den, som søger hjælp. Vi er taknemmelige for det andre gør for os. Vi behandler dem, som vi selv vil behandles. Vi holder andres tanker for os selv. Vi er pålidelige og lover aldrig noget, som vi er i tvivl om, vi kan overholde. Vi vil beundres, respekteres og elskes, og det kan udelukkende komme fra andre mennesker – aldrig fra ”ting”. Det, vi vil have ud af livet, kommer fra andre mennesker. Derfor må vi forstå andre mennesker – og det kan vi først, når vi forstår os selv! 10. klasses ti paradigmer Retur

Personlig målsætning Individuelle coachingsamtaler Begrundelse for valg af mål Beskriv målet – hvad vil jeg gerne kunne om seks måneder Beskriv status quo Beskriv tre mål Beskriv vejen frem til de endelige mål dvs. lav en projektbeskrivelse Retur

Slippe af med min højdeskræk Højdeskræk begrænser mig Toppen af rødbøg – klatreinstruktør Ikke gå på stige – skilift – rappelle i Tjekkiet Klatre op i 10 m. med sikkerhedsreb – som 1. mandsklatrer – 20 m. – instruktør Kursus med instruktør – undersøge mit mod! Træning – overskride grænser – tilpasse mål Et skridt tilbage

Slippe af med min højdeskræk Højdeskræk begrænser mig Toppen af rødbøg – klatreinstruktør Ikke gå på stige – skilift – rappelle i Tjekkiet Klatre op i 10 m. med sikkerhedsreb – som 1. mandsklatrer – 20 m. – instruktør Kursus med instruktør – undersøge mit mod! Træning – overskride grænser – tilpasse mål Retur