Samarbejdsøvelse En lille øvelse, hvor man samtidig får lejlighed til at vise sin kreativitet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Politikontrol En bilist bliver stoppet af politiet pga hastighedsoverskridelse. Følgende samtale udvikler sig:
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Modul 3C Ideudvikling med anvendelse af principper som stimuli.
Struktur: ”Quiz og byt”
Hvilken forskel skaber mest værdi for brugerne?
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Sexologisk behandling
Real Kompetence Vurdering
Anette Schjødt Thorsen
Erfaringsudvekslings-Cafe Hver gruppe beskriver/tegner (brainmap, flowchart og lignende) hvordan casene forløber: Case-start opstilling af læringsmål.
Vor tids paradoks Klik for næste side  I dag har vi større huse og mindre familier. Mere bekvemmelighed, men mindre tid.
Arbejdspladsudvikling
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
Bytte   PowerPoint  .
Sprogpakken At fastholde ændringer - i det nære samarbejde.
’opfundet’ af Dr. Spencer Kagan
Å.
1 Én og én er tre, og jorden den er flad
Kondenceret konceptudvikling DDK ITU F2007 John Paulin Hansen.
Tekstformidling på Internettet Claus Thor Nielsen – De nye læsere – Lektion 6 De nye læsere 1.Danskernes internetvaner 2.Læsernes adfærd på.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Kulturforståelse niveau C
Fagdidaktisk kursus i religion
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Videreudvikling af ide 2&2
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Karl Henrik Flyums model
Øjeblikkets kunst Facilitering af tværfaglighed
Relationer – Omgangstone
Omgangstone og kollegialitet
SSID Årskonference 28. april 2009 Sikkerhedsledelse i virksomhedsledelse - brikker til en ny sikkerhedsorganisation.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Snak med din sidemand om dette et par min.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
SSID Årskonference 28. april 2009 Sikkerhedsledelse i virksomhedsledelse - brikker til en ny sikkerhedsorganisation.
Politikontrol En bilist bliver stoppet af politiet p.g.a. hastigheds overskridelse. Følgende samtale udvikler sig:
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Dagsorden Tirsdag d. 28/10 Hvad ved vi nu om novellegenren – snak i gruppen! Opsamling på film omhandlende komposition. Gruppearbejde i teams – ”Hovedet”.
Med tegninger af Morten Grove OTS
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
Skrivekursus 1.e ..
1 Efter Karl Henrik Flyums modeller At formulere spørgsmål - led 1- 7.
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Cooperative Learning i sprogfagene  Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen.
SKRIVEFAGET Modul 3: Argumentation Lektion 4: Toulmins udvidede argumentationsmodel.
TVÆRPROFESSIONELLE LÆRINGSFÆLLESSKABER Oktoberkursus
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
TEMA 1 Kortlægning: Mobilitet i hverdagen
Vor tids paradoks Klik for næste side .
Verbal kommunikation Ord og samtale
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Det Kreative Gruppearbejde (Standard du kan anvende til dine elevers gruppearbejde) Jonna Langeland & Søren Hansen, Aalborg universitet Find flere materialer.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Personalemøde – opfølgning på MTU
DEN GODE STIL.
DEN GODE STIL.
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Præsentationens transcript:

Samarbejdsøvelse En lille øvelse, hvor man samtidig får lejlighed til at vise sin kreativitet

Design af et køretøj Krav til køretøjet Skal kunne transportere mindst 1 person Skal kunne bevæge sig med en hastighed på højst 50 km i timen (fremdrift). Skal kunne stoppe, når man ønsker det (bremseanordning) Passagererne skal kunne fastspændes (sikkerhed). Skal have et spændende design. Opgave (5 – 10 minutter) Hver for sig laver I en tegning, der viser dit bud på, hvordan køretøjet skal se ud. Man må ikke tale sammen og det er forbudt at kigge hos sidemanden.

Design af køretøj Integration Jeres individuelle løsningsforslag skal nu integreres i et fælles forslag for hver gruppe. Først vælger gruppen, hvem der skal have ansvaret for hvert af følgende delsystemer: Karosseriets design og udseende Bremsesystemet Sikkerhedssystemet Fremdriftssystemet Herefter taler man sammen parvis. Formålet med samtalen er, at den, der har ansvaret for et delsystem, får samlet de øvriges ideer og synspunkter omkring delsystemets design. Efter et par minutter byttes partnere, således at man efter tre runder har talt på tomandshånd med alle øvrige deltagere i gruppen. Til slut forsøger man at tegne et køretøj, som er resultatet af de fælles overvejelser i gruppen. Dem med ansvaret for de enkelte dele skal prøve at få så meget som muligt med i det endelige design.

Opsamling og refleksion Hvad har du lært gennem denne øvelse? Man læser den samme specifikation og fortolker den vidt forskelligt Det kan være vanskeligt at integrere delsystemer, som måske hver for sig er gode, til et godt fælles produkt Når man arbejder alene er der stille i rummet Når man arbejder sammen er der snak og måske også latter, som viser, at der er en god stemning Man har det sjovere, når man arbejder sammen, end når man arbejder alene.