Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
John.M.Nielsen Metode & Co.
Advertisements

Forandring, forankring og fælles fokus
Lederudvikling.
Analyse af eksterne og interne forhold
Women in Progress – erfaringer og udfordringer Kønsbalance i finanssektoren 12. marts 2010 Bent Jespersen SVP, Group HR.
Produktion og Logistik
Administrative pejlemærker i BUF
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
FBUs visionsplan 2015.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Visioner og strategier for Mariagerfjord Idrætsråd ??
Analyse- og udviklingsmodel
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Evaluering af ”Røgfrihed for alle”
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Udvikling og styring af en virksomhed
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
NOEA/Aalborg Universitet
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
Strategisk Safari To be perfectly frank, I’m not nearly as smart as you seem to think I am.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK og opsamling på forbedringsprojekter Hvordan foregår en KVIK-selvevaluering?
Omgangstone og kollegialitet
Værdigrundlag AEU Chefkursus 2007 Hold 6.
Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Hvem er jeg? Gunvor Hallas Chefkonsulent Cand.scient.adm., født 1952
Dan Zielke og 1.
Workshop plan Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N.
Grundlæg din succes med en langsigtet strategi Derfor er en strategi vigtig – også på landbrug. Mikael Vest 10. januar 2007.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
JOBVÆKST Mariagerfjord
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
FORMÅL MED TUPVAK – OG KONKRETE EFFEKTMÅL Projektets hovedformål er følgende: 1.Formulering og forankring af en styrket strategisk prioritering af IKV-indsatsen.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Forudsætninger for en god samtale
Kompetencestrategi med mening
Den lærende organisation
Ledelse af frivillige Økumenisk efterårsmøde – 5. november 2011.
Skolebestyrelses seminar 19/ Hvad vil vi med denne dag ? Sikre fælles kendskab og accept af vores udgangspunkt Nuværende situation og værdigrundlag.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Sportsmanagement November 2008
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
JOBVÆKST Mariagerfjord
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Skolebestyrelses seminar 19/ Hvad vil vi med denne dag ? Sikre fælles kendskab og accept af vores udgangspunkt Nuværende situation og værdigrundlag.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
0 Tillid, samarbejde og effektive statslige arbejdspladser Oplæg den 7. marts 2014 Barbara Bertelsen Vicedirektør.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
Vision mission værdier handleplaner
”Performance management”. Mål med indlægget Betydningen af at arbejde med mål og målstyring Forsøge at skabe forståelse for den sammenhæng der er målstyring.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Virksomhed: SedumEksperten Præsentation af: Kåre Noer I faget: Speciale LA
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
SUF - gevinstrealisering
GTS Årsmøde 2017.
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
SMTTE-Modellen Sammenhæng Evaluering Mål Tiltag Tegn Hvad vil vi?
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Tag snakken – bryd vanerne
MEDLEMSTILFREDSHED Januar 2018.
Handlingsplan 2015.
Mission, vision og forretningsidé
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj evt. manglende mål – vurder nøje ud fra SWOT-analysen Formulering 1 Skriv

Strategiske mål Hvordan når Virksomheden visionen? Konkrete mål som kan udledes af visionen og analysearbejdet? Hvad skal der til for at indfri de konkrete mål? Hvordan vil vi måle udviklingen? (kritiske succesfaktorer) Formulering 2 !

Mission, vision og værdier for HR- området Man kan lidt populært sige, at en mission giver os mening, mens visionen giver retning Værdier omhandler fælles forståelse og forventninger til adfærd Formulering 3 !

Hvad er en HR- mission? Mission = Erklæring om organisationens eksistensberettigelse (”raison d’être”). Missionen beskriver, hvorfor virksomheden eller funktionen eksisterer. Missionen betegnes også: ’idégrundlag’ Missionen skal sige, hvad vi skal – og dermed også hvad vi ikke må. Missionen kan udtrykke hvilke opgaver, vi løser, eller hvilken effekt vi vil opnå gennem vores ydelser. Missionen indikerer samtidig, hvad der er og fremover skal være organisationens kernekompetencer. Formulering 4 !

Mission formulering 1/2 Spørgsmål:Byggeklodser til mission Hvorfor er vi sat i verden? Hvilke kernekompetencer har vi, som vi også fremover skal dyrke? Hvad er det for aktiviteter vi laver, som berettiger vores eksistens? Hvilken effekt/nytteværdi kommer der ud af vores aktiviteter? Er der noget, der er særligt vigtigt for, at vi opleves som en succes? Hvilken ”branche” er vi i? Er der noget, vi ikke skal beskæftige os med, som kunne være nærliggende? Formulering 5 Skriv

Mission formulering 2/2 HvemHandling1Effekt - hvad Modtager – for hvem? Indsats – handling 2 Arbejdsdirektoratetskal bidragetil et velfungerende arbejdsmarked ved at sikre en effektiv, kvalitets- bevidst og fremad- rettet administration af Beskæftigelses- ministeriets ydelser. Formulering 6 Skriv

Hvad er en HR-vision? Vision = Erklæring som beskriver, hvorledes virksomheden ønsker at fremstå og blive opfattet i fremtiden hvad angår HR Vision kommer fra det latinske visio = syn eller drømmesyn. En vision skal være kort og klart formuleret for at fungere som en fælles retning for udvikling af medarbejderressourcer Formulering 7 !

Vision formulering 1/2 SpørgsmålByggeklodser til vision Hvilken position drømmer vi om at være i om 3-5 år? Hvordan ser vi os selv i forhold til andre institutioner i vores ønskeposition? Hvad skal vi stræbe efter, for at alle medarbejdere har lyst til at være med ”på rejsen”, og for at vi kan tiltrække de nye kolleger, vi gerne vil have med? Hvor vil vi særligt ”excellere” i vores ønskeposition? Hvad er forskellen på vores nuværende position og det vi drømmer om? Er det noget vi vil undgå, når vi når vores ønskeposition? Formulering 8 Skriv

Vision formulering 2/2 Position/AmbitionHvad er vores særkende?Omfang / Udbredelse Arbejdsdirektoratet ønsker at være kendt som en nyskabende og resultatorienteret organisation I hele DK Formulering 9 Skriv

Værdier – se også værktøj til formulering af Vækststrategi Værdier – værdigrundlag omhandler fælles forståelse og forventninger til adfærd (fx. tillid, støtte, loyalitet og ærlighed) Værdierne tjener som normative langsigtede retningslinier og drivkræfter for medarbejdernes adfærd – på tværs i organisationen. En organisations værdier udtrykker, hvad der er vigtigt og værdifuldt i organisationen, for dens medarbejdere, brugere og andre interessenter. Virksomhedens værdisæt Medarbejderens værdisæt Formulering 10 !

De bærende værdier for medarbejderne i virksomheden (se også værktøj til formulering af Vækststrategi) Hvilke eksisterende værdier for medarbejderne virksomheden kan fremme vækst og samtidig sikre trivsel og udvikling Hvilke værdier skal tilføres for mest hensigtsmæssigt at understøtte vækst, trivsel og udvikling? Virksomhedens værdisæt Medarbejderens værdisæt Formulering 11 !

Værdi formulering (se også værktøj til formulering af Vækststrategi) SpørgsmålByggeklodser til værdier Hvilke værdier og holdninger, som vi er stolte af, findes allerede i dag i vores organisation? Er der nogle værdier, vi ”mangler” i forhold til i dag? Hvilke? Hvilken konkret adfærd sætter vi pris på i det daglige arbejde? Hvilke værdier og holdninger vil vi aldrig gå på kompromis med? Hvilken adfærd og hvilke holdninger hos medarbejderne er medvirkende til, at vi får succes? Hvilken adfærd og hvilke holdninger bør belønnes og anerkendes af ledelsen? Hvilke værdier er nødvendige for, at vi kan nå vores vision? Hvilken adfærd vil vi ikke tolerere i vores organisation? Formulering 12 Skriv

Værdi formulering – ”test” (se også værktøj til formulering af Vækststrategi) VærdiMedarbejdereKunder/BrugereEjereØvrige interessenter A: B: C: D: E: Formulering 13 Skriv