HØJNIVEAU-FAG Uddannelsens hovedforløb består af 30 skoleuger, som overordnet er fordelt således: 1. Grundfag: 1 uge (innovation og iværksætteri) 2. Områdefag.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
NGG-INFO 1.
Advertisements

Eksamensprojektet 2014 Hf-enkeltfag.
Præsentation til forældremøder
UiU - Nordjyske Erhvervsskoler
Eventkoordinator Eventassistent
Mette Andersen SDE Ansættelse af elev. Mette Andersen SDE
Formandsberetning for SIG-hjerteinsufficiens 2009 under FS K&T
Førstehjælpsuddannelsen anno 2008
Ændringer i LUP.
Fælles lokal uddannelses udvalgskonference på Syddansk Erhvervsskole d. 8. oktober i Odense.
EU Socialfondsprojektet
Konference for gaffeltruckfaglærere Hotel Faaborg Fjord 25. og 26 august 2011 Velkommen!
Vurdering af basale færdighed, FVU og IKV i AMU
UU Center Kolding Mentorprojekt i UU Kolding •Ide og finansiering •Ungepakke II •Samarbejdspartnere Taxameter - institutionsuafhængig.
Hvad er AMU’s placering i uddannelsessystemet? Hvem laver AMU?
NGG-INFO 1.
Beskrivelsesværktøj Implementering af bips beskrivelsesværktøj i din virksomhed bips konference 26. september 2011.
Det lokale uddannelsesudvalg - LUU Opgaver for LUU på en skole med transport- uddannelser LUU har en central rolle i styringen af de offentlige uddannelsestilbud.
EPOXY-KONFERENCE marts EPOXY-KONFERENCE 2013  VELKOMST  PROGRAM  SIDEN SIDST  LIDT STATISTIK OM EPOXY-KURSET  Amukurs.dk  DET.
Matematik. Matematik er et grundfag på 75 lektioner. Det er bestemt af de faglige udvalg indenfor de enkelte håndværksfag hvilke grundfag eleverne skal.
NGG-INFO.  Afsluttet 10. klasse.  Aflagt afgangsprøve i fagene: Både skriftlig og mundtlig: Dansk, matematik, engelsk. 10. klasse-prøve eller 9. klasse.
Det midlertidige vækstforum. sommer 2005 – 1. april 2006 Det nuværende fra 1. april 2006 Etableringen af Vækstforum Sjælland.
Vindmølleoperatøruddannelsen (VOU) – fordi kompetence skaber øget konkurrenceevne.
Social- og Sundhedsskolen i Middelfart
Rollerne, EUD Roller i uddannelsessystemet ”DET FAGLIGE SELVSTYRE”
Sikkerhedskulturen på el-området agenda »Lidt statistik »Mangler der viden omkring sikkerhed ? »Mangler der værktøjer til at undgå ulykker/skader ? »Mangler.
Eksempel på struktur på et Grundforløb
Kompetencevurdering og grundforløbspakker Rørvigseminaet Tirsdag den 26. august 2008 Elsebeth Pedersen Undervisningsministeriet.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
1 Temadag den 25. marts Lokale uddannelsesudvalg Rolle og opgavefordeling mellem Fagligt udvalg Skoler.
Økonomi og Jura 19 Uddannelse lokalt Ø90 Omlægning Opgørelse og arbejdsgange Kursus 2004.
Forhistorie. Indtil Tidligere amtsskole med tilknyttet ”fælles kommunal” SFO. ”fælles kommunal” SFO. 2 adskilte budgetter. Lærerne arbejdede.
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
AMU som element i jobpakkerne Annette Ramsøe Kontor for livslang læring 19. August 2009.
U ngdommens U ddannelsesvejledning B ornholm Torvegade 7 1tv Kasse i finansministeriet STU - Status august 2012 Kommunikationscentret.
PÆDAGOGIKUM-KONFERENCE MARTS 2010
De merkantile uddannelser
Mercantec 1 BAI’s skolekonference Forsyningssikkerhed og Garantikurser.
GARANTIKURSER INDENFOR TRÆETS EFTERUDDANNELSESUDVALG Siden 2009 ”Erfaringer med garantikurser og forholdet til skolerne”
Bibliotekernes fælles e-læringsportal Kick-off d.23. juni 2011.
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser
Fra ufaglært til faglært på rekordtid - Region Hovedstadens Uddannelseskonference d. 9. november 2012.
Detailhandelsuddannelser Skolemøde
Meritvejen – Økonomisk beregning (Jess) Beregningerne er foretaget udfra finanslovsforslaget med ikrafttræden 2003 Beregningsgrundlaget pr. 1/ :
Samarbejdet om uddannelse
ERFA Gaffeltruck 2012 Hotel Faaborg Fjord Hans Kjeldgaard Christiansen TUR.
Hvordan påvirker VEU rådets arbejde et AMU og VEU under forandring? BAI konference 18/
TUR’s gaffeltruckkonference 2010 Indlæg fra Arbejdstilsynet
Status og fremtid for De Økologiske Skolegårde Seminar 26. november 2010.
Nyt fra og. Nye bøger ! Kommende bøger Konflikthåndtering Elementær brandbekæmpelse Opdatering Obligatorisk efteruddannelse for buschauffører Obligatorisk.
  Københavns Tekniske Skole udbyder erhvervsuddannelser(fem indgange og 26 hovedforløb). Teknisk gymnasium (HTX) og kompetencegivende efteruddannelse.
Konference for faglærere inden for gaffeltruckuddannelserne Hotel Scandic Bygholm, Horsens den 10. og 11. august 2015 Velkommen!
Velkommen til konference 2016 Lokale Uddannelsesudvalg Kl – 9.45 Velkomst, dagens program v/ Formand Kaj Andersen, 3F kl –10.20Virksomhederne.
Formål m.v. § 1. Formålet med erhvervsgrunduddannelsen er, at den unge opnår personlige, sociale og faglige kvalifikationer, som dels giver umiddelbar.
UCR Medarbejdere Lisbeth Birch Wolff Janne Bjerregaard 4634 Aktivitet for Janne Bjerregaard. Virksomhed:
VEU Center Syd. Udfordringer Ny Erhvervsuddannelsesreform ufaglærte vil i 2020 være uden job! Vi vil mangle faglærte i 2020! Vi mangler.
Krav og bestemmelser.  5 dages efteruddannelse  I det sidste år af godkendelsesperioden (år 5)  Kan deles i to  4 plus 1, eller  3 plus 2  Varighed.
Alle I Uddannelse Altid AIUA Rikke Kirkensgaard Skive.
Voksenlærlingordningen. Hvorfor en voksenlærlingeordning?  Voksenlærlingeordningen startede i 1997 for at modvirke de begyndende balanceproblemer på.
Bilag 1. Forandringsteori for udviklingsprojektet ‘Struktureret IKV i AMU’ 1. Problembeskrivelse Der bliver gennemført for få IKV i AMU-forløb inden for.
VELKOMMEN TIL ÅBENT HUS
Fra ufaglært til faglært
Hvordan bliver arbejdet i LUU en succes?
Baggrund: udstyrsinvesteringspulje skal forvaltes
Træneruddannelsen Trænerrollen bliver mere kompleks og krævende, efterhånden som spillet udvikler sig, og kvalitetstænkning spiller en stor rolle i dagens.
Ned med tvang – op med forebyggelse
Aftalt uddannelse via Industriens overenskomst
Opsøgende VEU.
Information til virksomheden
Den nye ferielov.
Præsentationens transcript:

HØJNIVEAU-FAG Uddannelsens hovedforløb består af 30 skoleuger, som overordnet er fordelt således: 1. Grundfag: 1 uge (innovation og iværksætteri) 2. Områdefag 3 uger (gennemføres af både sejlmager og bådebygger) 3. Specialefag: 23 uger (fordelt på 22 fag) 4. Valgfri specialefag: 2 uger (se katalog) 5. Valgfag1 uge (skolens katalog) Derudover kan gennemføres: Erhvervsrettet påbygning op til 4 uger (somekstra- undervisning ud over de normerede 30 uger) Uddannelsens skolestruktur Eksempel: Bådebyggeren

Udvikling Maritime Håndværksfag 2011 Projekt nr. 1: Vi har aktuelt 8 godkendte arbejdsmarkedsuddannelser FKB 2239 De maritime håndværksfag Bådkomposit enkle glasfiberemner (AB) Bådkomposit, håndoplæg af større emner, åben form (AB) Bådkomposit, injektions- og vakuumteknik (AB) CNC-udskæring af bådemner (AB) Pleje og vedligehold af sejlmager-symaskiner (AB) Syning af sprayhoods og bådkalecher (AB) Sejldesign og -materialer (AB) Diagonallimning og stripplanking af både (AB)

Udvikling Maritime Håndværksfag Projekt nr. 1 (fortsat): Erhvervsskolen Nordsjælland har ikke gennemført disse kurser, men de to med rød skrift er gennemført på CELF (Nyk. F.) i 3 kvartal 2010 (36 kursister på hvert kursus). Kan skolen supplere? I 2011 skal de 8 kurser lægges ind i erhvervsuddannelsen som valgfri Specialefag Der er endnu ikke udviklet undervisningsmaterialer til de 8 kurser. IU har fremsendt udviklingskontrakt på dette arbejde til skolen. Arbejdet med uv- materialerne skal afsluttes inden sommerferien NB! Kontrakterne er endnu ikke underskrevet af skolen Udvikling Maritime Håndværksfag

Projekt nr. 2 Der er for perioden bevilget midler til udvikling af kurser og UV- materialer under følgende arbejdstitler : 6050 Behandling og kontrol af overflader 6051 Tekniske installationer 6052 Ventilationssystemer 6053 Bådudstyr 6054 Sammenføjning af større emner (svejsn. af kalecher og presenninger) De 4 sidstnævnte udgår efter samråd med brancherepræsentanter og Skolen. Det bevilgede beløb overgår til projekt 1. Kurset ”Behandling og kontrol af overflader” udvikles, incl. u.v. mat. Termin: Inden sommerferien 2011

AMU, Maritime håndværksfag Projekt nr. 3 Efter samråd med brancherepræsentanter og skolen udvikles 5 kurser inden For området i ”traditionel bådebygning” i 2011 (incl. uv-materialer): Fremstilling og opbygning af træskrog Fremstilling og montering af trædæk Fremstilling af spantestrukturer i træ Fremstilling og montering af apteringsdele i træ Fremstilling af rundholter i træ Kurserne bygger oven på de eksisterende fag inden for træområdet og skal indgå i uddannelsen som valgfri specialefag/erhvervsrettet påbygning, men de skal også køres som efteruddannelse for fædiguddannede. Termin: 2011 Udvikling Maritime Håndværksfag

Projekt nr. 4 MI har besluttet, at der som princip skal kunne gennemføres erhvervsuddannelse på 2 niveauer. Formålet er at tilgodese de kvikkeste lærlinge og at dæk- ke virksomhedernes behov for højt kvalificeret arbejdskraft. Vi beskriver ca. halvdelen af bådebyggerfagene på højere niveau i Samme indhold, men større indsigt og handlekraft Udvikling Maritime Håndværksfag