Sammenfatning: Målsætninger og Strategiske prioriteter (1 af 2) SAF Strategiske prioriteterMålsætninger 2. Kvalitet i uddannelserne 1.Øget STÅ – grunduddannelse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Advertisements

Uddannelse med perspektiv Fredericia Gymnasium Mandag den 7
Det udvidede klasserum
ProNet Konference – Korsør 29. november 2011 Udfordringer set fra et dansk Jobcenter 2011 Anette Steffensen Arbejdsmarkedsområdets Tværfaglig unge- og.
Brug en bydel som dit bæredygtige show-room 28. oktober 2010.
Velkommen til Diplomuddannelsen i Ledelse
”Sammenhængskraft som dynamo i klasserummet” August 2010 – September 2012.
Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen
Udvikling I landet bag motorvejen
Undervisningsministeriet Temadag for regionale kompetencecentre 27. juni 2007 Fremtidens proceskonsulentuddannelse.
25. FEBRUAR 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
DESTINATIONSUDVIKLING SØNDERJYLLAND KICK-OFF 30. JANUAR, 2013.
”Vi når målet – men hvordan?”
Søg støtte til projekter… København, 8. februar 2008.
Tema for kompetenceudvikling Hvordan får vi flere studerende? Forslag fra (initialer) LH, CP, DH, HF Formål Overlevelse Faget Centret Dygtigere humanister.
Forventninger til professionshøjskolerne Oplæg for University College Sjælland v/ Børne- og Kulturdirektør Per B. Christensen.
Hvordan bygge bro mellom klinik og forskningsmiljø?
Konkurrenceudsættelse – organisering, produktivitet, effekt FOPS arrangement , v. Henning Nilausen Indlægget kommer ind.
På vej mod en region Nye muligheder Harmonisering. Kvalitet – effektivisering Den fremtidige specialeplanlægning Kompetencebehov i fremtidens hospitalsvæsen,
VEU-Centrenes rolle i løsning på voksen- og efteruddannelsesområde
Kommunal risikoledelse - danske erfaringer i skandinavisk perspektiv
Oplæg til Strategi for kreds-FDF HB møde februar 2012, bilag 4.2 Status – februar 2012 Ver.2.5.
Dagsorden 1.netværksmøde matematik
Hvilke lærere vil jeg have på mit lærerværelse i morgen ?
Strategisk Prioritet1.Systematisk indsats over for frafald MålsætningerØget STÅ – grunduddannelse Indhold undersøgelse af baggrund for overrepræsentation.
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
Temadag om indkøb og udbud Torsdag den 25. oktober 2012 Peter Molbæk Driftsleder ITS.
Strategiske prioriteter for LLS (igangsættelse af første handlingsplan indenfor prioriteten) Strategisk prioritet der udvirkes lokalt, men med en stærk.
En ny strategi for transportforskning Workshop - Trafikdage i Aalborg 28. august 2006.
Regeringens globaliseringsudspil
SAF Forside Blå Designen for Videncentre og ressourceenheder, med farvetema KONCERN, er forvalgt De 3 andre afdelinger: Læring, Ledelse & Socialt arbejde:
Rektor Ulla Koch University College Sjælland 27. november 2014
Internationalisering gennem lektorkvalificering
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
Nye mål – Regeringsgrundlag 2005 Danmark skal have en globaliseringsstrategi, der styrker konkurrenceevne og sammenhængskraft: Danmark som førende vidensamfund.
Introduktion til Analyseenheden under FPC Oplæg for FSE den 7. februar 2008 Anette Dørge Jessen Lotte Faurbæk.
Innovationsnetværket Livsstil - Bolig & Beklædning Birk Centerpark 40 DK Herning
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Oplæg for statslige topledere 2006 A A R H U S U N I V E R S I T E T Internationalisering af uddannelser.
National strategi sammen med KL, Danske Regioner og Rektorkollegiet fordi: −Der er ubalance mellem den arbejdskraft, der er til rådighed, og arbejdsmarkedets.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
6. Evaluere og vurdere vores strategier og virkelig- gørelsen af dem 3. Tegne vores strategier Strategicirklen 5. Følge op på vores strategier i dagligdagen.
Efteruddannelse og kompetenceudvikling. Efteruddannelse før reformen Eksterne faglige kurser Kurser for hele faggrupper Skolebaserede kurser Pædagogiske.
Nye akkredieringskriterier Input fra EVA i forbindelse med Erhvervskolernes konference sidste i april Kriterierne er endnu ikke godkendte i UVM Eksisterende.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Pulje: udbredelse af erfaringer fra forsøg med fritidspas
7. MARTS 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
95%- målsætningen og kommunerne Konference for vejlederne på erhvervsskolerne d. 8. maj i Odense v/ Per B. Christensen, Børne- og Kulturdirektør i Næstved.
1 Mission BUC varetager hospitalsbaseret tværfaglig udredning og behandling af børn og unge fra 0-18 (21) år med psykisk sygdom og udviklingsforstyrrelse.
Anbefalinger fra Vækstforum Hovedstadens task force om erhvervsuddannelser Vækstforum Hovedstadens møde den 21. juni 2012 v/ Klaus Nørskov,
Af Erik Knudsen Rektor for UC Lillebælt Formand for Uddannelsesudvalget under Professionshøjskolernes Rektorkollegium Hvordan kan professionshøjskolerne.
Center for Regional Udvikling
1 Strukturreformens konsekvenser for kompetenceudvikling i Region Midtjylland Tinghallen 21. september 2006 Bent Hansen.
Præsentation af studieordning /vejledning. Studievejledning 2 Modul Vf8: Mentorskaber og mentorordninger ECTS-point: 5 Læringsmål: Viden Skal have indsigt.
KVALITET OG DATA. Kvalitet og data 1.Kvantitative data Fremmøde Frafald Gennemførelse Karakterer - Indgang & Udgang  løfteevne Årselever - Fordelt efter.
Brobygning til uddannelse Seniormanager Andreas Nikolajsen København, 9. januar 2014 Opstartskonference om kontanthjælpsreformen.
Bente Jensen, LANDSKONFERENCE 2006 Udsatte børn i dagtilbud Hvad ved vi, hvad gør vi - og hvordan kan kvalitet fremmes? Oplæg på FOA Landskonference,
digitaliseringsstrategi
– de studerendes læring sat i centrum
Præsentation af Socialstyrelsens Praksiskonsulent-korps
Fremtidens sundhedsvæsen i et erhvervsmæssigt perspektiv
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Kvalitet i uddannelsen
Studieordninger og specialiseringer i uddannelserne
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Fremtidens sundhedsvæsen i et erhvervsmæssigt perspektiv
Hvordan skaber vi rammen for kvalitet?
Fra Videoklip med intro til modulet – pædagoguddannelsen
Præsentationens transcript:

Sammenfatning: Målsætninger og Strategiske prioriteter (1 af 2) SAF Strategiske prioriteterMålsætninger 2. Kvalitet i uddannelserne 1.Øget STÅ – grunduddannelse a.SRU: Reduktion af frafald efter 1. årsprøven med 50 % i ´11 og færdiggørelse øget med 10 % i ´12 b.TAS: 65% øget optag på PBOA 2012 ift c.SRU: Yderligere 105 studerende i 2012 ift Øget STÅ – grunduddannelse a.SRU: Reduktion af frafald efter 1. årsprøven med 50 % i ´11 og færdiggørelse øget med 10 % i ´12 b.TAS: 65% øget optag på PBOA 2012 ift c.SRU: Yderligere 105 studerende i 2012 ift Systematisk indsats over for frafald Omfattende udvidelse af praktikpladser Markedsføringsindsats styrkes for PBOA’en i nationale netværk. Studerende, der ellers ikke ville søge videregående uddannelser tiltrækkes SRU: Revision af uddannelserne med styrket aftagerrelevans på baggrund af aftageranalyse i ’12. SRU: forbedret strukturering Højnelse af undervisernes pædagogisk/didaktiske faglighed TAS: Markedsføringsanalyse og -kampagne i samarbejde med interessenter, der skaber fokus på professionen og øger salget af uddannelser. Konsolidering og udvikling af SEVU. Ift. ’09 øget omsætning på beskæftigelsesområdet med 100 % i ’12. Omsætning på Socialformidleruddannelsen og Børn/Unge-området er konsolideret Udvidet samarbejde med relevante uddannelser i og uden for Metropol. Diplomuddannelserne tilpasset den nye diplomstruktur med inddragelse af relevante uddannelser i Metropol. SRU: Ultimo ’12: fastholdelse af aftagertilfredsheden 2012 sammenlignet med Fokus på særlige områder med mål om forbedring i SRU: Ny uddannelsesbekendtgørelse og studieordninger SRU: Fastholde I/I som selvstændigt udbud Pædagogisk/didaktisk udviklingsprogram rettet mod adjunkter, team og timelærere Positionering af ”Administration” som professionsfelt. Vækst i ’12 på administrations- og skatteuddannelserne (idv og evu) på 15 % Øget omsætningen i SEVU på idv og evu med 15 % i ’12 Forberedelse af akkreditering Opbygning af alumnenetværk Øget internationalisering og udveksling

3. Øget Udvikling og Forskning a.Undervisernes deltagelse i udviklingsaktiviteter udgør 10% ift. undervisningsforpligtelsen i b.Antal eksterne undervisertimer på SRU er i 2012 steget med 1½ årsværk ift Øget Udvikling og Forskning a.Undervisernes deltagelse i udviklingsaktiviteter udgør 10% ift. undervisningsforpligtelsen i b.Antal eksterne undervisertimer på SRU er i 2012 steget med 1½ årsværk ift Faglig kompetenceudvikling via deltagelse i videncirkulation mellem forskning og praksis 4. Intern fusion og udmøntning af synergier I SEVU vurderer 80 % af medarbejderne ultimo ’11 at uddannelser og organisation samlet set er styrket af fusionen. 65 % af medarbejderne i Team Administration og Skat og 80 % af medarbejderne i Team Organisation vurderer ultimo ’11 at samarbejdet på tværs af uddannelser bidrager med nye perspektiver, der anses for væsentlige for uddannelserne. Aftagergenkendelighed: Administrationsuddannelserne og SEVU’s brand er slået igennem ift. gamle brands (DFH og DsH). 4. Intern fusion og udmøntning af synergier I SEVU vurderer 80 % af medarbejderne ultimo ’11 at uddannelser og organisation samlet set er styrket af fusionen. 65 % af medarbejderne i Team Administration og Skat og 80 % af medarbejderne i Team Organisation vurderer ultimo ’11 at samarbejdet på tværs af uddannelser bidrager med nye perspektiver, der anses for væsentlige for uddannelserne. Aftagergenkendelighed: Administrationsuddannelserne og SEVU’s brand er slået igennem ift. gamle brands (DFH og DsH). Team Administration og Skat og Team Organisation etablerer fælles faglig udveksling på administrationsområdet primo ’10 og fælles faglig udvikling ultimo ’10 Team Administration og Skat og Team Organisation etablerer fælles faglig udveksling på administrationsområdet primo ’10 og fælles faglig udvikling ultimo ’10 Medvirke til udvikling af masterforløb SEVU samles fysisk og ledelsesmæssigt 2010 SEVU samles fysisk og ledelsesmæssigt 2010