12 Produkt Oversigt Internationalisering af produktparameteren

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HVAD KAN VI LÆRE af tyskerne og andre internationale destinationer Professor Henrik Halkier 1. Udfordringer, og nok af dem? 2. Flere.
Advertisements

Logistik Mål og strategier
10 Konkurrencesituation
Nordvestjysk Lederforum 1. november 2012
4 Strategisk planlægning
Red Bull Magnus.
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
Red Bull kan købes i 164 lande.
Statistik om serviceerhverv -viden og samarbejde Maja Fromseier Mortensen.
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
Energy Day Hans Peter Slente 22.nov. 12 Eksport af energiløsninger Hans Peter Slente Branchedirektør DI Energibranchen.
9 Købsadfærd på konsumentmarkedet
Offentlig-private innovationssamarbejder (OPI)
Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen
Nytænk din forretning med Blue Ocean Strategy
1. Virksomhedens strategiske planlægning
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
Monopolistisk konkurrence
AFSÆTNING A – Schønberg
13 Pris Oversigt Prisstrategi Priselasticitet Prisfastsættelsesmetoder
5 Internationalisering
6 Segmentering og målgruppevalg i internationalt perspektiv
Salg og service Dag 1.
6. Virksomhedens indtægter
Ill. 11.1: Kriterier for valg af udenlandske markeder
Hotellets koncept.
Internationalisering på det danske arbejdsmarked Konsulent Heidi Ås.
[Produktnavn] Marketingplan
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
11 Marketingmix Oversigt De 4 P’er – virksomhedens marketingmix
Schjerning Farver A/S · Østerallé 21 · 8400 Ebeltoft · Hvorfor ønsker vi at miljømærke vores farver? Hvorfor?
Kap. 14 – Samlet vurdering af en virksomhed
Miljøvurderingsdag ’13 KBH Morten Løber 28.augj 13 Væsentlighed set fra erhvervslivets synspunkt Morten Løber DI.
Red Bull give vinger Red Bull er Energidrik indeholder koffein, sukker og taurin. Sodavandet kæmper mod træthed.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
TENDENSER I TURISMEN Udfordringer for danske kommuner
Internationale Studier
- SMVér fra udkantsdanmark i samarbejde med europæiske virksomheder Jensole Ladefoged, partner eglu.
Af. Skafte.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Perspektivkort Bruges til at udvikle en ide! Idégenerer ud fra fremtidsscenariet eller perspektivet. Vurder hvorledes perspektivet kunne forbedre, tilføje.
Red bull Michael Skytte. Klassifikation Red Bull er et kortvarigt produkt.
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Årsmødet for Studieadministratorer, 25 november 2005 A A R H U S U N I V E R S I T E T Videregående uddannelse i internationalt.
Af: Jonatan W & Line Stryander
6. Virksomhedens indtægter
Ill Et produkt med mange dimensioner
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Norden i verden A A R H U S U N I V E R S I T E T Videregående uddannelse i internationalt perspektiv  Det internationale.
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
Muharem Gradascevic. Klassifikation Kortvarigt produkt – Drikkes med det samme Dagligvare/udsalgsvare.
Red Bull Sebastian Mikkelsen. Klassifikation  Redbull et er kortvarigt produkt, da man bare drikker den over et par minutter.
AFSÆTNING A – Schønberg
Red Bull Af Mattias Sundroos. Klassifikation af produktet RedBull er et kortvarigt produkt, da det forbruges samtidig med det anvendes. Ofte fødevarer.
Red Bull Jonas Jørgensen.  Red Bull er et kortvarigt produkt  Forbruges samtidig med det anvendes. Klassifikation.
2  Muligheder: At hun har mange år til at udvikle virksomheden. Iværksætterpris = samarbejde Trusler: Store firmaer og kendte designere.  Omverdensmodellen:
Red Bull Mette Jarl Helmert 2ØMA.
Red Bull Energy Lavet af Andreas Wöhlk.
Sofia B. Christensen, 2ØMA
Problemstilling hvordan? Den daglige undervisning! Prøven!
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
4. Virksomhedens etablering
Parametermix - produkt
Marketingplan Dit navn.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Salgets forudsætninger
Analyseniveau og afgrænsning
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
6. Virksomhedens indtægter
Miljøvurdering Life Cycle Assessment – LCA Gennemførelse af en LCA
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

12 Produkt Oversigt Internationalisering af produktparameteren International produktstrategi Serviceydelser i internationalt perspektiv Brandingstrategi Grønvaskning 12 Produkt

Produktparameteren Produktparameteren omfatter følgende parametre: Kvalitet Mærke/brand Emballage Sortiment Service Produktets livscyklus Produktudvikling 2 12 Produkt

De 3 produktniveauer i internationalt perspektiv

Faktorer, der påvirker valget af international produktstrategi 4 12 Produkt

Internationalisering af serviceydelser 5 12 Produkt

Private label produkters markeds-andele i Europa – dagligvarer, 2009 6 12 Produkt

Brandingstrategi Omfatter følgende problemstillinger: Brand kontra ikke brand Private label kontra mærkevare Single brand kontra multibrand Globalt kontra lokalt brand 7 12 Produkt

Globalt brand – fordele/ulemper 8 12 Produkt

Lokalt brand – fordele/ulemper 9 12 Produkt

Grønvaskning 7 synder inden for grønvaskning: Grønvaskning er at markedsføre miljøbelastende virksomheder eller produkter som værende miljøvenlige uden at virksomhederne har foretaget ændringer i forsyningskæden eller ændret på deres produkt eller produktionsproces. 7 synder inden for grønvaskning: Det skjulte regnestykke Intet bevis Det svage bevis Det irrelevante bevis Det falske bevis Det falske mærkat Det mindste af 2 onder 10 12 Produkt

PLC-kurve for produkt, der er en modedille 11 12 Produkt

Samme produkt på forskellige livsløbsstadier 12 12 Produkt

Generel produktudviklingsmodel – konsumentvarer 13 12 Produkt