Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

4. Virksomhedens etablering

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "4. Virksomhedens etablering"— Præsentationens transcript:

1 4. Virksomhedens etablering
Livscyklusmodellen Etableringsfasen Vækstfasen Modningsfasen

2 4. Virksomhedens etablering
Etableringsfasen

3 4. Virksomhedens etablering
Vækstfasen

4 4. Virksomhedens etablering
Modningsfasen

5 4. Virksomhedens etablering
Modningsfasens mulige udgange

6 4. Virksomhedens etablering
Begreber: Iværksætteri: Opstart af ny virksomhed Innovation: Udnyttelse af forretningsmuligheder bag en ny idé Ved opstartsrate forstås antallet af nye virksomheder i procent af det samlede antal virksomheder i et bestemt år. Etablering af virksomheder – iværksætteri

7 4. Virksomhedens etablering
Etablering af virksomheder – iværksætteri

8 4. Virksomhedens etablering
Etablering af virksomheder – iværksætteri Vækstiværksættere Virksomheder, der i løbet af de to første leveår får 5 eller flere ansatte og som i denne efter- følgende treårige periode har en gennemsnitlig årlig vækst i antal ansatte på mindst 20 %.

9 4. Virksomhedens etablering
Etablering af virksomheder – iværksætteri

10 4. Virksomhedens etablering
Rammebetingelser for iværksætteri Rammebetingelser: De faktorer der specielt påvirker den enkelte iværksætters mulighed for at starte, udvikle og drive ny virksomhed. Kan fx omfatte Regulering Markedsforhold Finansiering Videnskabelse og –spredning Iværksætterkompetence Iværksætterkultur

11 4. Virksomhedens etablering
Sammenligning af rammebetingelser for iværksætteri

12 4. Virksomhedens etablering
Personen ”iværksætteren”

13 4. Virksomhedens etablering
Forretningsplan Forretningsplan: Et dokument der samler og strukturerer alle informationer i forbindelse med en virksomheds etablering En forretningsplan bør indeholde følgende hovedpunkter:

14 4. Virksomhedens etablering
Forretningsplan for virksomheder i drift En virksomhed i drift kan have behov for at udarbejde en forretningsplan når: Virksomheden udvider sit sortiment Virksomheden går ind på nye markeder Virksomheden investerer kraftigt i nyt produktionsudstyr

15 4. Virksomhedens etablering
Formål med forretningsplanen Sikrer en grundig systematisk gennemgang af alle forhold i forbindelse med opstart af nye forretningsmuligheder. Afdækker om der er forhold, der mangler at blive beskrevet og analyseret og kan være øjenåbner for mulige svagheder ved nye forretningsmuligheder. Bruges som kommunikationsmiddel mellem iværksætteren /virksomheden og mulige långivere og investorer.


Download ppt "4. Virksomhedens etablering"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google