MÅL, PLANLÆGNING OG OPFØLGNING

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

Sådan laver Du et POWER POINT program.
Den lille Mads.
Mennesker gør det rigtige – Hvis de kan!!
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Prioritering.
ADHD – Når helikopteren ikke kan lette
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
EN HELHEDSORIENTERET UNGEINDSATS? ERFARINGER FRA NULPUNKTSANALYSEN AF ROUTE 25 V/ANNE MØLGAARD, RAMBØLL Alternative title slide.
FOKUS! På vores udvikling.
”Den gode elev” Kvalifikationer er defineret som den enkelte persons faglige, sociale og personlige færdigheder og kunnen Kompetencer betegner personens.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Man får et hurtigt overblik ved at kigge på farverne. De grønne farver viser, at her.
Modul 1 - Processer.
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
De sidste undervisningstimer
Mentaltræning Målsætning
Præsentationen starter automatisk. Som du synes. Slå højttalerne til.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
8 tips til succesfuld ledighed Med Christina Janns.
Backoffice præsentation
Digital jobklub Velkommen til Digital Jobklub 2. dag.
Jespersen & Laursen Erhvervs- og organisationspsykologer Spørgsmål du kan overveje  Hvordan bliver du inspireret i dit arbejde?
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
Mindre grimt, tak.
Du er ved at gå ind i en magisk verden.... Om et øjeblik...
Årsaftale projekt Tidslinie © due & partners
Hjælp mig med at finde den !!! En stor belønning til dem, der SER bedst! Præsenterer Klik her for at starte JEG HARMISTET MIN MIS !! Red Bulls.
Inquiry based science education
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
“Hvilken del af ’stille’ forstod du ikke?”. Alle har brug for at føle sig sikker...
En fejl af stor betydning...
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
Projektlederens rolle(r)
En tidlig morgen i februar dag var vi i piareersarfik og spurgte elever om hvad de synes om at gå i piareesarfik. Så her er deres svar:
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Backoffice præsentation
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Væksthuset Henrik Hansen Leif Tøfting Kongsgaard
Oplæg til arbejde med struktur og målrettettræning i eliteafdelingen i Gyttegård golf klub. Søndag d. 28. november 2010 John Nicolajsen.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Refleksioner og opsamling ift. i går
Læse/studiegrupper.
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Lederseminar 2014 Varde Kommune
GODE RÅD & IDEÉR. Hvad skal vi igennem? 1.Ideér til, hvor du finder leads 2.Ideér til, hvordan du finder den rigtige kandidat til virksomheden 3.Kontakt.
At tale om sexualitet.
3.lektion: Velfærdsstatens indtægter og udgifter
Uafhængige LifeWave Distributører
Hvordan spørger man anerkendende?
Dine fritidsinteresser kan skaffe dig job I tilfælde, hvor du står lige med dine ”rivaler” til et job, kan dine fritidsinteresser blive dét, der afgør,
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Workshop om evaluering 19. januar FORMÅL OG PROGRAM Blive klædt lidt bedre på til at planlægge og gennemføre evalueringer Udgangspunkt i akkrediteringskravene,
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Learn2improve Pressalit Sports Academy. Learn2improve Program for Modul 2 Fredag Introduktion – vi sætter scenen… Motivation, ambition og.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Sådan oversætter du centrale budskaber. Dette værktøj er for dig, som vil Blive bedre til at kommunikere overordnede budskaber til egne medarbejdere,
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Rationel klinikdrift Et bud. Rationel klinikdrift Rimelig arbejdstid.
Skab dit eget kommunikationsværktøj. Dette er et værktøj til dig, som vil Have orden i og styr på din kommunikation Være mere effektiv i brugen af dine.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING Vores næste skridt Hvad tager vi med videre?
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Balancer dit (studie)liv! med konkrete redskaber
MEDvirk NU - en digital tjekliste til at nå i mål med arbejdsmiljøet
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Præsentationens transcript:

MÅL, PLANLÆGNING OG OPFØLGNING

MÅL, PLANLÆGNING OG OPFØLGNING Hvad skal vi igennem? Sæt mål Planlæg - din uge Kig fremad – lav forecast Følg op - på dine mål, ugeplan og forecast

SÆT MÅL

MÅL, PLANLÆGNING OG OPFØLGNING Sæt mål Kend målene for den virksomhedsrettede indsats ift. opgaven (Det står i kontrakten med jobcentret ellers tal med din leder) Sæt dine egne mål hver uge for opgaven (navngivne kandidater, som skal i virksomhedsrettet aktivering, antal jobåbninger, der skal skaffes, eller en kombination)

MÅL, PLANLÆGNING OG OPFØLGNING Redskab til at sætte mål – SMART modellen SPECIFIKT MÅL MÅLBART ATTRAKTIVT REALISTISK TIDSBESTEMT Målet skal være, hvad du vil, og IKKE, hvad du ikke vil Vær konkret og specifik Hvordan ved du, at dit mål er nået – hvad skal der til? Hvordan udtrykker du dig, når du har succes Dit mål skal være attraktivt og motiverende Beskriv fordelene ved at nå målet, og hvad det vil give dig/virksom-heden/kandida-ten Hvis der er ulemper – så bearbejd dem For at være motiverende skal dit mål være realistisk Kan det lade sig gøre? Hvornår skal du have nået dit mål? Hvilke delmål skal der til? Hvilke succeser vil du gerne opleve og hvornår?

PLANLÆG – DIN UGE

MÅL, PLANLÆGNING OG OPFØLGNING Planlæg din uge Hver fredag: Gennemgå denne uges mål – er du kommet i mål? Hvis ikke, så brug lidt tid på at reflektere over, hvad årsagen kan være – så du kan ændre det ift. næste uges planlægning Planlæg næste uges opgaver og sæt mål

MÅL, PLANLÆGNING OG OPFØLGNING Styringsredskab for din ugeplan Brug et whiteboard – synlighed af ugens opgaver på et whiteboard fungerer rigtig godt og giver et bedre overblik end en excel-fil.

KIG FREMAD – LAV FORECAST

MÅL, PLANLÆGNING OG OPFØLGNING Lav altid forecast minimum 3 uger frem i tiden Argumenter: Det skaber overblik over kommende opgaver Det giver mulighed for at planlægge og prioritere opgaverne Der kommer ingen pludselige overraskelser, f.eks. en uge med dobbelt op på kandidater, som slutter

EKSEMPEL PÅ FORECAST/STYRING AF LEADS

FØLG OP – PÅ DINE MÅL, PLANLÆGNING OG FORECAST

MÅL, PLANLÆGNING OG OPFØLGNING Opfølgning på ugeplanen og forecast Hver morgen – brug 5-10 min på at tjekke, hvor du er ift. din planlægning og dine mål for ugen – er du foran, bagud eller med? Hvad er målet/opgaven for i dag Argument: Opfølgning hver dag betyder, at du kan foretage justeringer her og nu, som gør, at du kommer i mål

MÅL, PLANLÆGNING OG OPFØLGNING

MÅL, PLANLÆGNING OG OPFØLGNING Opsummering af hvad vi har været igennem Sæt mål Planlæg - din uge Kig fremad – lav forecast Følg op - på dine mål, ugeplan og forecast