At udfordre eleverne -praksis på Elitegymnasiet www.brock.dk.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Advertisements

HHX – HANDELSGYMNASIET HERNING
Professionsuddannelserne - De studerendes vurdering af studiemiljø, studieformer og motivation for at gennemføre oplæg med fokus på bioanalytikeruddannelsen.
Fastholdelsesstrategier på EUC Syd Udfordringen  95 % af en ungdomsårgang skal gennemføre en ungdomsuddannelse.  Det er nødvendigt at vi alle i fællesskab.
International linje en forsøgsordning Hvem er vi? Hvad er det vi kan / vil / skal Internationalt læringsmiljø / flersproget tilgang Fokus den internationale.
RENOVERING OG UDBYGNING /03/14Christianshavns Skole.
Kort om Niels Brock Erhvervsuddannelser – for de praktisk orienterede
Reformmesse på Sofiendalskolen
Dogmegruppe – 10.30Kaffe samt highlights fra fokusgrupper / Karin – 11.30Observation af undervisning med iPads – 12.00Frokost.
Trinmålene henvender sig til elevernes kunnen efter 6. klassetrin
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
Velkommen på Salgsakademiet til hold 11P
Værktøjskassen Anvendelsesorienteret undervisning
Informationsteknologi: Tema & faglige mål. Informationsteknologi: Temaer Læreplan: Undervisningen organiseres omkring et eller flere temaer, hvor der.
Tværfagligt undervisningsforløb
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Præsentation af resultater fra elev-trivselsundersøgelsen i Team X 2
Handelsgymnasiet JTP Idrætslinjen
Vision Uddannelsesparate unge
I Mariagerfjord Kommune vil vi frem- me børn og unges muligheder for at få del i de gode jobmuligheder i frem- tiden. Derfor vil vi gøre flere børn og.
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Opsamling på gruppearbejde på SIP2. Tema SIP 3: ”At skolerne udvikler deres undervisningspraksis, undervisningsorganisering og årsplanlægning med henblik.
FRA ANNE VANG, NIELS BROCK TIL TALENT-DK TALENT. Den talentfulde belønnes – selv af de højere magter og især hvis han er modig og tør udfordre sit talent.
Nynne Det er tilladt at have talent! Talent? Talentprojekter – hele viften Akademiet – et eksempel Køreplan: Hvordan starter.
Den ny Folkeskolereform. MÅL 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Caseeksamen – ny grundfagsbekendtgørelse PowerPoint til elever Casevirksomhed DT Group
IT og praktik på Høje Kolstrup Skole Menu IT som en del af praktikken Hjemmesider Farvel og tak.
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
ForældreIntra – kom godt i gang! – med hvad???
Blogging i projektarbejde? E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” Blogging inddrager.
Turen går til Kina! - Summer school. Hvad er summer school? For eleverne: årige fra hele området - Klasser på ca. 30elever - Første møde med en.
Kompetencevurdering og grundforløbspakker Rørvigseminaet Tirsdag den 26. august 2008 Elsebeth Pedersen Undervisningsministeriet.
Folkeskolereform 2014.
Sprog er fremtiden. Fokus på sprogtalenterne.
IT-baserede retteformer –erfaringer fra et udviklingsprojekt Udviklingsprojektets titel: Udvikling af god praksis ved feedback på elevernes kollektive.
Fælleskommunal arbejdsgruppe nedsat af UUVs styregruppe 4 møder i alt = beskrivelse af indhold og forslag til organisation UUVs styregruppe tager den endelige.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. kl. Type Navn
ScienceTalenter. Hvorfor satse på talenterne? politisk fokus talenterne keder sig Mensaskoler og Elitegymnasier positiv feedback på andre elever.
Gymnasiernes tiltag for tosprogede elever Oplæg ved rektor Niels Jørgen Helms Mulernes Legatskole.
Velkommen til Platangårdens Ungdomscenter
DEN DIGITALE SKOLE Hvordan kan tablets indgå i undervisningen for at tilgodese differentiering?
Understøttende undervisning, lektiehjælp og fordybelse Agi Csonka Formand for Rådet for børns læring.
Niels Brock Handelsgymnasium Tirsdag den 3. marts 2015, kl
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
TALENTUDVIKLING I GYMNASIET MATEMATIK-ØKONOMI-SAMFUNDSFAG  Hvad er talent?  Metoder  Organisation og motivation  Konkrete eksempler  Hvad er talent?
Et udviklingsprojekt for Region Hovedstaden Projektets mål: Øge motivationen for lærere og elever Arbejde med fem innovative kompetencer.
” Fremtiden kommer af sig selv, fremskridtet gør ikke.”
ÅRSMØDE 2011 NETVÆRK maja bødtcher-hansen. KULT 4 KØBENHAVNSKE GYMNASIER EKSPERIMENTERENDE UNDERVISNING NY EFTERUDDANNELSE SAMARBEJDE PÅ TVÆRS AF SKOLER.
Niels Brocks Handelsgymnasium: Fra uddannelsesfremmed til talent
EN NYTÆNKNING AF HVERDAGEN PÅ HG - TANKER OM SKEMAET Præsentation af rammeforsøg.
Overvejelser for elevernes brug af IT og mobiltelefoner på Østervangsskolen.
Kvalitetspatruljens åben skole-arrangement om elevdemokrati Den 6. marts 2013 på EUC Sjælland i Køge Workshop 1 Hvordan kan elevrådet udfordre eleverne?
1 Niels Brocks Kina-projekt. Niels Brock i dag Én af Danmarks største uddannelsesinstitutioner  årl. brugere  årselever  800 medarbejdere.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At evaluere læring.
AFSÆTNING C - Markedsføringsplanen - Praktisk segmentering.
Aktiviteter i forbindelse med undervisning af elever med specifikke matematikvanskeligheder Jens Brandt Peter Vilhelm Højgaard Jensen VUC&hf Nordjylland.
Omlagt elevtid og skemaet. Hvor mange dage er der på et år? Dage til undervisning: 174 dage Dage efter x-plan offentliggørelse (”eksamensperioden”):
Nyt om test og prøver Matematik i marts Sorø Den 26. marts 2015 Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 1.
Folkeskolereform på Tagensbo Skole Hvordan ser folkeskolereform ud på Tagensbo Skole.
S KOVBYSKOLEN – DEN NYE SKOLE - FORMANDSBERETNING Skolebestyrelsen årsmøde Skovbyskolen 18. marts 2015.
Niels Brock – før, nu og i fremtiden Udvikling af Best Practice i forbindelse med praksisrelateret undervisning i grundfaget dansk Susanne Krog Duerlund.
Når A + B giver et langt større C
Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen
Fællesfaglig naturfagsprøve på Øster Farimagsgades Skole
Masterplan for Uddannelse og Job
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
Pædagogiske intentioner ved inspirationsforløb i erhvervsøkonomi
Afsnit 1 Afsnit 2 Afsnit 3 Afsnit 4 Afsnit 5 Afsnit
SIP3: Differentiering Temaer
Idegenererings-øvelse
Præsentationens transcript:

At udfordre eleverne -praksis på Elitegymnasiet

Grundlaget Meget motiverede elever (men ikke rent 12-talselever) De kommer til os for at blive udfordret

Undervisningen Begrænset tavleundervisning Vi fremstiller ofte vores egne kompendier/opgaver Praksisorienterede Stor inddragelse af IT

Fokus på det tværfaglige Tværfaglige forløb Tværfaglige dage Tværfaglige forløb

Det ekstra Fagligt Forum HHX Mentorordning Projekt Forskerspire Georg Mohr Juvenes Translatores

Mere…. Besøg: niels- brock/gymnasieuddannelser/eliten.html