OH 3.1 SWOT - Hvad får man ud af det? Større overblik over produkt og processer og dermed også en større viden. Efteruddannelse, kompetenceudvikling. Styrket.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3 Interne forhold Oversigt Muligheds- og trusselsmatrix TOWS-matrix
Advertisements

Social Kapital – rig på relationer
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Hvad vil jeg svare på? •Er forbrugeren tilfreds? •Kan branchen gøre det lidt bedre?
Renoveringsstrategi Dansk Solvarmeforenings Generalforsamling Title/Department/Archive/Author.
Strategisk tilgang til bæredygtighed
Marketingplanlægning
OH 2.1 SWOT - Hvad kan det bruges til? •Afdække myndigheds- og kundekrav •Få fokus på væsentlige miljømæssige problemstillinger •Styrke image •Øget troværdighed.
Logistik og supply chain management
Den konfigurerbare skakt Præfabrikerede skaktelementer
Dana Lim A/S - Formulatorvinklen
SWOT - Hvad er det? Strategisk værktøj til afdækning af:
Ajour • Mange medarbejdere har siden som startside • Specielt forsiden har stor bevågenhed og bruges til orientering • Venstre sidepanel følger organisationens.
Hvem ? er vi?.
Virksomheders Risk Management i juridisk kontekst
Formål Definere og fastlægge projektets ansvarsmæssige struktur (HVEM?) Roller og ansvar Inddragelse af Interessenter Business Case Fremdrift Organisation.
Præsentation Michael Ahring Petersen Projektchef/Manager Projects Tel  Business Kolding Akseltorv 8, 6000 Kolding.
Styrk din konkurrenceevne - Et ledelsesværktøj til prioritering af det strategiske miljøarbejde.
Den nye rolle for design
Bestilling af IT udstyr og software fra Digitaliseringsstyrelsen. Har du prøvet at bestille i dag?
POLITIK LEDELSESSYSTEM
Virksomheder - definition
Nødvendige indsatser for en bæredygtig udvikling Anna Lise Mortensen Rådet for Bæredygtig Erhvervsudvikling Bæredygtige indkøb i et strategisk perspektiv,
DI Hovedstaden - Årsmøde
Hvorfor er vi her? Strategisk ønske om samfundsmæssig forankring Derfor en erhvervskonference, hvor jeres behov er i centrum.
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Indkøbspolitik Esben Madsen, Indkøbs- og Logistikchef &
MST-møde Indkøb af råvarer (x100) Branchens virksomheder Kommerciel fokus PRODUKT Salg af produkter (x100) MEN Regulering sker på stof - niveau.
@ventures, Kompetencecenter for e-læring © Den Virtuelle Miljøskole Michael Lund-Larsen, Centerchef
Analyse af om virksomheden har optimale arbejdsgange indenfor:  Telefoni  Markedsføring  Politikker  Værdikæde  Fakturering Mulige opgaver til de.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
På toppen af krisen og klar til fremtiden…
Undervisningsmaterialer fra Det Økologiske Råd. Miljøorganisation, som arbejder på at udvikle nye og bæredygtige veje til et bedre miljø og klima Mange.
Program Indkøb i Frederiksberg Kommune Nuværende miljømål og indkøbspolitik Fremtidens grønne indkøbspolitik.
Kkkkkkkk Mød en løsningsorienteret partner Barrierer og muligheder for en velfungerende byggeproces 30. august 2010 Torben Bjørk Nielsen.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
DGNB Denmark konference Ålborg den 21. august 2012 Mette Qvist Sekretariatschef, Green Building Council Denmark.
Context- og flow-diagrammer (databaser, del 3)
Styrk miljøkommunikationen Planlæg din kommunikation – 7 nemme trin.
Side Driftsøkonomi Kapitel 21 Innovation.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
18. Strategisk analyse af interne forhold
Iværksættermesse 27. marts 2010 Sådan finder du investor.
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
24. Logistik Logistikbegrebet - Kort definition:
Introduktion til afsætning
23. Logistik Logistikbegrebet - Kort definition:
Erhverscase: Århus Charter
©FDLF VELKOMMEN WORKSHOP 8. december, ©FDLF Introduktion Workshop 8. december 2004 Plenum 1.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Kapitel 15 Logistik og Lagerteori
Dansk Supermarked i korthed
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Effektiv opgavevaretagelse i staten Temadag om resultater, ledelse og løn 11. december 2003 Chefkonsulent Jonas Fallov - Finansministeriet.
Virksomhed: SedumEksperten Præsentation af: Kåre Noer I faget: Speciale LA
18. Strategisk analyse af eksterne forhold
Tværfaglig, tværorganisatorisk og tværsektoriel arbejde.
Virksomhed og iværksættere
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
BYGNINGSKONTRUKTØR THE MAN ON THE MOON
Lidt om Compliance House…
(Firmanavn) marketingplan
Hvem og hvad bestemmer, hvad der udvikles?
21. Den strategiske plan.
VVS-BRANCHENS FREMTID
Mission, vision og forretningsidé
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
Borgerbetjening 3.0 Den fælleskommunale strategiske ramme
Præsentationens transcript:

OH 3.1 SWOT - Hvad får man ud af det? Større overblik over produkt og processer og dermed også en større viden. Efteruddannelse, kompetenceudvikling. Styrket koordinering og samarbejde i virksomheden.

OH 3.1 SWOT - Hvad får man ud af det? Miljøafdelingen: Nye indput til miljøarbejdet Udviklingsafdeling: Viden om LCA som parameter ved design af fremtidens produkter samt viden om materialers miljømæssige egenskaber Produktionsafdelingen: Forøgede kompetencer, så der kan tages større miljøhensyn ved procesoptimering.

OH 3.1 SWOT - Hvad får man ud af det? Indkøb: Tættere kontakt til leverandører og en viden om hvilke miljømæssige krav, der er relevante at stille. Salg/marketing: Kan rådgive kunder om miljø i brugsfasen samt bortskaffelsesfasen og får nye salgsparametre.

OH 3.1 SWOT - Hvad får man ud af det? Ledelse: En detailviden om produktet i alle ”livsfaser” kan være et værktøj ved fastlæggelse af virksomhedens fremtidige strategiske udvikling.