Sosu projekt Sosu skolen, Aabenraa Haderslev & Sønderborg Produktionsskoler. 2010-2011.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolebladet Interview med Jakob J- Afstemning- Interview med Rose-Elevernes mening om skolen- Landsbyhuset-Vitser-Gåder-Tegning.
Advertisements

Kollegavejledning i teori og praksis
Hjerterum og opsøgende funktion
Et bestillingsarbejde til en ven.. Af Lat.: Communicare (At gøre fælles).
GRAFISK FORTÆLLING 1.
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Evaluering og effektmåling i aktiveringsindsatsen
Fastholdelsesstrategier på EUC Syd Udfordringen  95 % af en ungdomsårgang skal gennemføre en ungdomsuddannelse.  Det er nødvendigt at vi alle i fællesskab.
Unge på tværs flasher København, 31. marts Når uddannelsespålæg bliver et godt tilbud Uddannelsesstart - Til dig, der er på vej i en erhvervsuddannelse.
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Nytænkning af vagtbegrebet – 2. møde
Netværksgrupper for 7.–9. kl. i UU Skive •Den politiske målsætning er at 95% af en ungdomsårgang gennemfører en ungdomsuddannelse. •De unges muligheder.
Hvordan kan undervisningen vitalisere / re-vitalisere de unges
 Krav og vilkår i 2011  At brænde for  At brænde sig  Min bål-strategi  Spørgsmål og kommentarer – ja tak 
Evaluering af introkurser Hvilken uddannelse har du besøgt? AntalProcent STX19125,0 HHX8310,9 HF111,4 HTX10113,2 Sundhed, omsorg og pædagogik547,1.
Vi gennemførte en række interview ifm
Når effektmåling rammer organisationen
Tekst: Ludvig Holstein, 1903
Værktøjskasse Skoleledelse
Det autentiske menneske
Ledelse af skoleledelse 11. februar 2010 Klaus Majgaard.
Feedback Manual.
Historier fra et demonstrationsprojekt
Inspiration og viden i din hverdag Brugerundersøgelse Åbne biblioteker Randers Bibliotek 2012 BCF Middelfart.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Chefanalytiker, Oxford Research
FC Horsens – Ternevej 83 – 8700 Horsens – Veninde aften Vi gi´r dig oplevelser med og uden bolden FC´s U/11 piger inviterer til veninde.
- Et dagbehandlingstilbud til unge hashmisbrugere
Øget overgangsfrekvens til de videregående uddannelser
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
Vest-Vendsyssel Distrikt 29. september Genbrug Jo - den er god nok.
SOSU SKILLS.
Jeg ønsker at få mere ud af livet Jeg har taget en beslutning.
Implementering af inkludering af børn i vanskeligheder indenfor adfærd, kontakt og trivsel på skolerne i Horsens Kommune.
Mestring af ADHD som voksen.
Kompetencegrupper i Danske Bank’s Koncernkundelinje Kompetenceudvikling i en hektisk hverdag v/Sannie Friis.
Projekt Skulk Hvorfor Projekt Skulk? Hvorfor gå i skole?
Konstruktiv dialog kan forebygge smerter i muskler og led
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 1 December 2006 Vintersbølle Skole.
Midtvejsseminar den november Disposition  Kort om undersøgelsen  Psykisk sårbare og rygestop  Rygestoprådgiveren  Rygestopkurset som.
Læring i et vejledningsperspektiv
EVA’s evaluering af 10. klasse Foreningen af 10. klasseskoler i Danmark, Trinity, Fredericia den 2. marts 2012 Kristine Bang Nielsen.
Type Navn HADERSLEV 115 brobygningsforløb mod 69 sidste år Størst stigning til de gymnasiale uddannelser. EUD stadig med sammenlægninger i Aabenraa.
Ordet er dit. Selv om man egentlig ikke er spor blind kan man godt være temmelig ordblind.
Sig noget pænt PRINT 2-3 SÆT OG LAMINÉR ”SUPER KLASSE KAMMERAT-STOLEN”
1 Marianne Tewes, Hjertecentret Implementering af en klinisk retningslinje – effekt af et uddannelses- & træningsforløb for erfarne sygeplejersker Dokumentationskonference.
Innovations- karavanen Innovation – hvorfor? Samfundsudvikling – globale / lokale forhold kræver nytænkning. Udfordringer for UCN fx i form af færre.
EUD-konference Fra tømrer til bygningskonstruktør-studerende.
Ledelse af frivillige Økumenisk efterårsmøde – 5. november 2011.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Underviserens evaluering af eleven Forståelse af fagligheden: 0____________________________________________________________10 Vilje: 0____________________________________________________________10.
Sociale netværk og ledelsesmæssig opbakning Dialogdag d. 23. maj 2011.
Lederevalueringens betydning  Det forberedende arbejde – visioner og værdier – meget spændende proces  Den 17. marts 2003 afleverede jeg 3 spørgeskemaer.
PUF-seminar 2011 Århus Sygehus Af Anne Braae Olesen Supervision – et redskab til læring i et ambulatorium Af Anne Braae Olesen Uddannelsesansvarlig overlæge.
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Skolebestyrelsen Havnbjerg Skole Skolens Værdisæt – i korte træk Mål “Skolen skal være et sted, hvor alle trives til glæde og gavn for et godt læringsmiljø.”
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
Motorvejs beskæftigelse Jeg kørte på motorvejen, da jeg besluttede mig til at gøre et kort da jeg besluttede mig til at gøre et kort stop, for at gå på.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
”Supervision og feedback” Skoletjenesten Den 10. september 2015.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
1 Erhvervsuddannelserne som mål for brobygningsforløb Beskæftigelsesregion - Syd, Nord, Midt, Hovedstaden og Sjælland, Hovedstaden.
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.
Ressourcefokuseret vejledning Marianne Tolstrup
SUF - gevinstrealisering
Styringsmæssige afsæt
Interne survey som ledelsesværktøj
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Den Økologiske Produktionsskole
Præsentationens transcript:

Sosu projekt Sosu skolen, Aabenraa Haderslev & Sønderborg Produktionsskoler

Relationer Eleven Produktionsskolen Sosu Skolen

Elev - før Sosu – hvad er det? Hvem kan hjælpe? Hvilken vej skal jeg gå?

Prod.skole - før Et hav af muligheder…. Give bolden op Hvem er ”modparten” – hvad kan de? Hvordan skal holdet sættes?

Sosu - før Er det nu – hvem har tid? Hvilke hold kan ta´ 6 elever? Øh, hvad ”plejer”…?? Hvem kender eleverne?

Elev - efter YES.. gi´ mig mer´ Jeg er OK... Tænk – er det skoleliv? Får støtte Sjov & hygge Søde kammerater Lærerne er rare FEDT med pauser!

Prod.skole - efter Klædt på til Sosu-vejledning Samarbejde om ”vores elever” Ejerskab - opfølgning & evaluering Målrettet udslusning

Sosu - efter RO & Ressourcer Proces og indhold Kvalitet Ejerskab & motivation Retning & mål

Køreklar Struktur – omdrejningspunkt Synlighed, detaljer & styring Engagement - ansvarlighed Supervision Ressourcer - opbakning

Af hjertet TAK Til alle…