Henrik Johansen 1.2 Roskilde Tekniske Gymmnasium.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Illustration fra Kort om kræft figur 3.1.
Advertisements

IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
LÆSNING.
Websider og design Dette Power Point består af 2 dele Se hver del hver for sig, tag en pause imellem de 2 dele. Første del handler især om overvejelser.
Æstetik og layout Skrifter og typografi
Opgaver og svarark – til individuel brug
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
DDS PowerPoint 2009 Eksempel på opsætninger DDS titel dias.
Hvad er en brugergrænseflade
”Design og fremstil – med udgangspunkt i vores case – et eller flere medieprodukter, der vil kunne indgå som del af kampagnen, der skal skabe opmærksomhed.
”E-LÆRINGSRESSOURCER” Anne-Grete Roelof René Virtuel læring lyd*tale*billeder*video*handling.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2008.
Interaktive test - Karakteristika & Nyskabelser
- en smart mellemting mellem overheads og lysbilleder (dias)
Kapitel 5 Den kreative strategi
Rasmus Damsø Johansen og Søren Menzer
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
Kommunikation / it.
Undervisning i Plone CMS marts 2014 Lær at lægge indhold på koncernens websteder.
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Velkommen Lars Johansson ProjectForce. Program: Lidt omkring Athena IT-Group A/S Introduktion til ProjectForce – Microsoft Sharepoint Lidt teori omkring.
Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har givet?
Kampagne angående e -learning. Målgruppe Målgruppe: Moderne fællesskabs-orienterede segment Særlige/interessante kendetegn : Børn i småskole alderen Politisk.
Illustration fra Livsstil, Sundhed og Kræft
Introduktion til Access (Access, del 1)
Kom / It - Brugergrænseflader
Kommunikation/IT projekt Grov skitsering + analysering vha. gestaltlove og interaktionsdesign Martin, Nadia, Nicolaj & Sameh.
Studieweb Kaare og Jonathan.
Snak med din sidemand om dette et par min.
Budskabet skal ud Derfor Ingen fugleklatter på ruden Mundret sprog Ingen formelle fejl Spændende layout.
Trigonometrisk Lommeregner
Børn og unges sociale liv online
1 PROJEKTFORMIDLING 6 mm i SLP Lars Peter Jensen © SLP-gruppen, Aalborg Universitet.
…helt naturligt ! Velkommen til Meldgaard. Data til Excel videre til Nav kan eksportere alle data fra listevisninger til Excel (som så kan videresende.
Køb spillet her:. Buy the game here: AIDAAIDA Attention: Det der fanger øjet Billedet i venstre hjørne er blikfanget. Interest: Den del der får læseren.
Et computerbaseret projekt. Udgangspunkt  Formål og præmis Hurtig adgang til hjælp Oplyse om faren ved og bag rygning Informere og rådgive brugeren Applikationen.
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Fundamentale principper for brugervenlige web-sites WEB 1 IT-C 24. Feb
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Vi har valgt at bruge vores egen postsystem til at fortælle lidt om vores kendskab IT verdens kommunikation. G-mail, er ret let at gå til, og der er hjælp.
GRAFISK DESIGN HVAD SKAL VI PÅ KURSET OG HVAD ER GRAFISK DESIGN Vi møder ordet design første gang 1500 tallet i et engelsk leksikon. ”Skitse til noget.
Kom/IT præsentation Dette vil jeg komme ind på i løbet af fremlæggelsen: Opgavetype(kampagne) inkl. Begrundelse for valg Målgruppeanalyse Kommunukations.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
© gudmandsen.net 2005 IT-præsentationsværktøjer - praktisk anvendelse med en kommunikationsteoretisk indgangsvinkel.
Reklameanalyse Walkthrough.
© gudmandsen.net 2005 IT-præsentationsværktøjer - praktisk anvendelse med en kommunikationsteoretisk indgangsvinkel.
Illustration fra Bogen om kræft figur 3.1.a Figur 3.1. Første del. Kapitel om Kræft i Danmark.
Studieweb Konceptdesign
Lektion 2. Netsprog Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Dagens program Kommunikationssituationen At skrive til nettet Pause.
Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager.
Netkommunikation - en introduktion v. cand.mag. Tine W. Jensen.
Kontekst: Formålet er at lave en let overskuelig og hjælpsom guide til billedanalyse i 8. klasse. Målet er at eleverne skal opnå en god forståelse for,
10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
KNÆK KODEN SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 45.
Her kan ses et udklip af min forside – tænke med min forside var at man skulle kunne se et lille preview af den side man ville besøge og at forsiden skulle.
Hvad kan du gøre for at få jobbet?
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet.
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Modul 7: ”Sådan skriver og sender du en ”
Den gode tone Lse.
PowerPoint Råd og vink.
Interaktionsdesign.
Velkommen til Informatik - den nye dreng i klassen
Den gode tone Lse.
Modul 6: ”Sådan skriver og sender du en ”
Hvad ved du allerede Fortæl din makker: Hvad er digital kommunikation?
Præsentationens transcript:

Henrik Johansen 1.2 Roskilde Tekniske Gymmnasium

Afsender: Undervisningsministeriet Indkodning: Microsoft Office Powerpoint 2010, læren om samme program Budskab: Sjov indlæring, ”Adgang for alle”- princip Mediet: fil.PDF Støj: ”net-fristelser”, klassekammerater, formulering Afkodning: Forklaring af evt. terminologier, letlæseligt, fængende og spændende. Virtuel firewall: Vække deres interesse, undgå ”informations-strømmen” Modtager: Danske unge i gymnasieskolen Effekt:

Delgrupp e Hvilket segment i gallups- kompas tilhører de? Ald er IT- kundsk aber Hvilk en PC anve nder de mest PC skærmopl øsning Hvilken mobilte lefon anvend er de? Kan den kom me på nett et? Skærmopl øsning Unge i gymnasie skolen Moderne individorien terede Middel til høj Lapto ps 1366x768iPhone eller diverse smartph ones Ja240x320

Følgende dias indeholder designmuligheder af mit produkt:

Gestaltlove (opbygningen af teksten og skitsen): I forhold til min grove skitsering ville følgende love spille ind på mit dokument: Loven om nærhed: Mht. hovedsektioner, undersektioner og overskrifter. Loven om lukkethed: Overskriften bliver rammet ind. Loven om lighed: Ting der har noget med hinanden at gøre, kommer til at stå på samme lodrette linie. Loven om forbundethed: Forskel på linieafstand mellem delene i teksten. Loven om fortsættelse: Min tekst vil ligge på lige vandrette linier, derfor vil det også blive opfattet således. Loven om figur og baggrund: Papiret er baggrunden, og teksten vil fungere som figuren, altså det vigtigste.

* Attention - stor og spændende titel * Interest - grafisk illustration af produkt * Desire - skriftlig anmeldelse * Action – vise hvor man kan få produktet

* Keep * It * Simpel * Stupid

* Youtube * LaTeX * TeX

* By-nc-sa