Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vil du have en fuldmagt fra en borger?
Advertisements

Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
13 SEPTEMBER 2012 TIPS OG TRICKS OM KOMMUNEPLANTILLÆG 1 Brugerseminar 2012 Tips og tricks om kommuneplantillæg Hanne Klit Johansen, Byplanlægger, afdeling.
Teknisk dialogmøde den 14. august 2013 Rengøring.
Erstatning og tilbudsgivers dilemma når udbudsgrundlaget er fejlbehæftet eller uklart Peter Dann Jørgensen.
1 Vil du give en fuldmagt?       Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital.
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Spørgemøde - Udbud af Mekanisk sikring til KomUdbud 7. maj
Handleplan for værtsskab
Informationsmøde Udbud af Biler, Esbjerg Kommune Danhostel Esbjerg den 20. august 2013.
Vandløbsfagmøde Skarrildhus, Kibæk, 5. september 2013
UDBUD.
Velkommen Udbudspræsentation af udbud af Kantine- og køkkendrift på
Informationsmøde vedr
Forbrugerkøb kap. 17 Af: Pia Hansen.
Spørgemøde Vinteren sæson Velkomst Vintertjenestens omfang
1udbud / februar 2006 Udbud og udlicitering Finansministeriets cirkulære af dec om udbud og udfordring af statslige drifts- og anlægsopgaver:  Ministerierne.
Tilmelding til ungdomsuddannelser 2010
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Mødeledelse og deltagelse
Kulturministeriets Administrationscenter Orienteringsmøde: Rigsarkivet udbyder: ”Flytning af arkivalier fra nuværende magasinbygninger til magasinbygninger.
Hanne-Pernille Stax, ph.d
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Formål med projektet At I kommer i dybden med de faglige emner: virksomhedsforståelse, krav, design og implementering. At I lærer at arbejde i grupper.
Leverandørmøde D. 5. december 2012 Leverandørmøde.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Spørgemøde d. 2. okt Udbud af materialer til sløjd og naturfag samt udførelse af lovpligtigt eftersyn af træbearbejdningsmaskiner.
Biblioteket som læringscenter
Digital post Generel information og tiden frem mod d. 1. nov Bibliotekernes landsmøde den 4. oktober.
Ændring af DATO: 1. Vælg ’Vis’ i topmenuen 2. Vælg ’Sidehoved og Sidefod’ 3. Skriv ønsket dato ind i datotekstfeltet med STORE BOGSTAVER 4. Tryk ’anvend.
Rødekro Kommune Præsentation af Rødekro Kommunes Indkøbsnet Eva Minke Andersen.
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Udsåningsrobot til udsåning af bakteriologisk prøver i region midt 2013/S Januar.
Eksamensprojektet 2015 Hf-enkeltfag.
TATIONpRÆSEN 16. DECEMBER, 2014 AARHUS UNIVERSITET INFORMATIONSMØDE OPEN PROCEDURE FOR CONSUMABLES FOR LABORATORIES 1.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Oplæg.
Velkommen Udbudspræsentation af Pacemakere, ICD’ere og elektroder Indkøb og Logistik.
Regnskabsanalyse HA 5. semester.
Medico-teknisk Afdeling Velkommen Udbudspræsentation: Endoskopisk udstyr.
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Hæmodialysemaskiner udbud 2012/S april 2012.
Forstå kommunens indkøb v/ Pia Ziegler Indkøb- og udbudschef i Hillerød Kommune Navn / stilling / oplæg.
Udbud af logistik og servicerelaterede biblioteksydelser til Koldingbibliotekerne Høringsmøde d. 27. maj 2015 Kolding Bibliotek, Slotssøvejen 4 Kl
Et samarbejde mellem: BAT Kartellet | Bygherreforeningen | Dansk Byggeri | Danske Arkitektvirksomheder | DI Byggematerialer | Foreningen af Rådgivende.
Dialogmøde Udbud hosErhvervsrådet Herning & Ikast-Brande Kommune.
Informationsmøde 27. maj EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Prækvalifikation.
Et samarbejde mellem: BAT Kartellet | Bygherreforeningen | Dansk Byggeri | Danske Arkitektvirksomheder | DI Byggematerialer | Foreningen af Rådgivende.
Informationsmøde: Udbud af sårplejeprodukter og forbindsstoffer til Region Syddanmark.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Københavns Kommunes Frugt og grønt genudbud 1. Køb og levering af økologisk hel frugt, grønt og krydderurter.
Leverandørmøde Snedker 20. april 2014 kl på Selandia.
KØBENHAVNS KOMMUNE ØKONOMIFORVALTNINGEN / Københavns Ejendomme og Indkøb Informationsmøde Udbud af håndværkerydelser til løbende drift og vedligeholdelse.
Teknikmøde EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Mandag den kl
Velkommen Udbudspræsentation af Automatiseret løsning Til Klinisk Biokemisk Afdeling, RRA 7. September 2015 Indkøb & Medicoteknik.
Vejledningen henvender sig til institutionens ansvarlige ledelse, den administrative medarbejder, som har ansvaret for at indberette institutionens aktivitet,
Orienteringsmøde - Prækvalifikation
Dagsorden for mødet Velkomst og kort præsentation
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Jysk Fællesindkøb Udbud af parykker, toupeer og påsat hår
Jysk Fællesindkøb Udbud – Danskuddannelse for voksne udlændinge m.fl.
Rekvirering af skattekort & Indlæsning
Gennemgang af ansøgningsflowet for ansøgere til de videregående uddannelser 30. Januar 2017.
Informationsmøde Udbud af GLR / CHR 29. august 2016, Glostrup
Bestilling og ordrebekræftelse
Protection Program Rotary Youth Exchange Distrikt 1470 Distrikt Protection Officer Bodil Fogh Hansen Tel Skype:
Tilslutning til den nye inddrivelsesløsning
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Infomøde om synteseopgaven
Informationsmøde: Udbud af anti-decubitus madrasser og special madrasser, vekseltryk/dynamisk til Region Syddanmark.
Nye ACE regler pr. 1. december 2012
Informationsmøde: Udbud 12/23309 om levering, installation, implementering, support, drift og vedligehold af Microsoft Dynamics AX 2012 Regnskab & Finans.
Informationsmøde: Udbud af produkter til brug ifm. personlig hygiejne og desinfektion.
Præsentationens transcript:

Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012

Agenda Orienteringsmøde Formålet med dagens møde Vores forbehold De væsentligste ændringer i forhold til sidst Forhold i materialet, som altid kræver særlig opmærksomhed – overhold nu formalia Spørgsmål til udbudsmaterialet

Formålet med dagens møde Orientering Målet tjener alene som orientering Formålet er at undgå ukonditionsmæssige tilbud og fremhævelse af opmærksomhedspunkter i materialet Mødet er skønnet nødvendigt, da vi ikke vil risikere, at I læner jer for meget op af materialet i forhold til sidst Vi vil ikke se gamle fejl, og absolut ikke nye fejl som følge af ændringerne i forhold til efterårets materiale

Vi fortæller ikke alt Forbehold Der er ikke tale om en slavisk gennemgang af materialet Vi gengiver kun det, der allerede står i materialet Men vi gengiver ikke alt Det er jeres eget ansvar, at gennemlæse og forstå materialet Spørgsmål bliver ikke besvaret undervejs Der kan stilles spørgsmål til sidst, men der gives ingen svar i dag Husk spørgemøde den 21. maj Alle spørgsmål vil med svar blive lagt på hjemmesiden, ligesom de spørgsmål, som allerede er indkommet

De væsentligste ændringer i forhold til sidst Antal af delaftaler Vi går fra seks til fem Der er ikke en delaftale på microbiler Færre biler Sideordnede bud Det er muligt at byde med op til to forskellige biltyper pr. delaftale. Udbyder vælger stadig kun en biltype pr. delaftale Det tilbudte skal altid leve op til kravene i udbudsmaterialet og på den pågældende delaftale Leasing Der kan ikke afgives særskilt pris i forbindelse finansiering via leasing.

De væsentligste ændringer i forhold til sidst Formkrav Ingen tilbudsdisposition, så tjek selv, at I har husket alt Læg gerne materialet i samme rækkefølge, som det er nævnt Afsnittet er revideret Teknisk kapacitet Der skal gives oplysninger om værksted og uddannelse af personale Referenceliste Kravet om referenceliste er udgået Service Er udgået som tildelingskriterium. Se i stedet afsnit 2.16

De væsentligste ændringer i forhold til sidst Tildelingskriterier Vær opmærksom på ny vægtning Se småjusteringer i evalueringsparametre Tilbudslisten er ændret i forhold til sidst Kravspecifikationer Alle lister er justeret i forhold til sidst, men i forskellig grad, også generelle krav. Delaftale 2 er på stationcar Særligt for delaftale 4 er det obligatorisk, at afgive pris på to af optionerne, disse er markeret med rødt på tilbudslisten Service Er udgået som tildelingskriterium. Se i stedet afsnit 2.16 og kravspecifikationen

De væsentligste ændringer i forhold til sidst Kontrakten § 8 Prisregulering er ændret Bilag 4 En oversigt over jeres tilbud Udskiftningsplan bilag 8 Er naturligvis ændret

Forhold i materialet, der kræver særlig opmærksomhed 2.2 Formkrav Gør det, der står Send ikke tilbud pr. mail Send 1 eksemplar Husk elektronisk version af tilbudsliste i excel LUKKET forsendelse (se afsnit 2.6) 2.6 Tilbudsfrist Kom nu hjemmefra i ordentligt tid – lad være med at aflevere i sidste øjeblik 2.5 Spørgsmål til udbudsmaterialet Husk efterfølgende rettelser i tilbudsafgivelsen 2.13 Konsortier Fortæl hvis I går sammen med andre om tilbuddet, og husk formalia for alle parter

Forhold i materialet, der kræver særlig opmærksomhed 2.15 Tilbudsgivers forbehold LAD VÆRE - anbefaling I kan næppe selv gennemskue, om der er tale om et væsentligt forbehold Vi har altid ret til at afvise forbehold – og er næsten ALTID forpligtede til at afvise jer Gengiv ikke krav, formuleringer i materialet mv., da de derved kan få en anden betydning. Svar på det, der bliver spurgt om Ex: Vi stiller som mindstekrav, at leveringsmængden max må være på 500 stk. En tilbudsgiver angiver, at de leverer 1000 stk. => Tilbuddet bliver afvist Angiv ikke jeres normale betingelser, hvis de er i modstrid med vores krav eller kan misforstås i henhold til vores udbudsmateriale.

Forhold i materialet, der kræver særlig opmærksomhed 2.16 Udvælgelseskriterier VEDLÆG DET VI BEDER OM Jeres tilbud bliver afvist, hvis det ikke er med Vi kan sjældent reparere mangler i det leverede, og har ikke pligt til det Underskriv nu de bilag, og HUSK at datere (hvad er en erklæring ellers værd) GENEREL HUSKER 2.17 Tildelingskriterium Udfyld tilbudslisten som anvist Husk underskrift og dato 3. Kravspecifikation Det tilbudte skal leve op til kravene

Forhold i materialet, der kræver særlig opmærksomhed 4. Kontrakt Læs kontrakten grundigt Bilag Læs, udfyld og vedlæg de relevante bilag Anvendelse af andre bilag kan medføre at tilbuddet skal afvises

Spørgsmål til materialet I kan nu stille eventuelle spørgsmål til materialet. Venligst kortfattet og præcist, så vi kan notere spørgsmålet korrekt. Husk – der kan stilles spørgsmål frem til den 30. maj, og vi afholder spørgemøde den 21. maj. Vi svarer endvidere løbende på indkomne spørgsmål.

Tak for i dag Vi vil nu sige tak for i dag, og ønske jer god fornøjelse med udarbejdelse af tilbudsmaterialet.