Kvikkursus i start af Biblioteksklubber Signe Amalie Svenningsen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Putting it into Practice Få det omsat i praksis. Putting it into Practice Få det omsat i praksis Arrangementer Modificerede spil.
Advertisements

Foreningsudviklingstesten
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Dr. Wenceslaus Kilama, Chairman, Malaria Foundation International
Evaluerings- kompetencen
FDF FAMILIE Kom godt i gang! Foto: Kim Djernæs.
Det Sydfynske øhav ”Et øhav i verdensklasse”
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Kompetenceudvikling gennem SPIDO-konceptet
Iværksætter-rådgivning for nydanskere Nyvirk Iværksættercenter, Århus
Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper, i hverdagen er.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
1 Vi skal have et godt tilbud!  En bevægelse, der giver mening og resultater  Hjælpearbejde, der nytter  Personlig udvikling  Et kristent fællesskab.
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
Fastholdelse af medlemmer
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
UDVIKLINGSTRÆ PÅ EN UDDANNELSESINSTITUTION
Del 1 (ca – 20.00)  Nye produkter  Bestilling i dag -10% Pause – kaffe – Bestilling Del 2 (ca. kl – 21.20)  Top-salgs-produkter ved LR.
Ventilen - på biblioteket Ventilen Danmark –
1 Formandens rolle - I bestyrelsen. 2 • Hold øje med trivslen –Inddrag medlemmer, der ikke siger meget –Få nye medlemmer godt ind i gruppen, besøg evt.
Hvad er bestyrelsens rolle i foreningen? Struktur
10 punkts programmet •Der skal sikres alle børn og unge et alsidigt tilbud om fritidsvirksomhed •Kommunen skal samordne fritidsforanstaltninger, der iværksættes.
Inspiration og viden i din hverdag RANDERS BIBLIOTEK.
Vinterferie på Eventyrlige Fyn. Kampagnen Skarp pris på hotelovernatning 30 % rabat på attraktioner* Gavekort på kr. 100 til shopping Datointerval 9.-
Forældremøder på Kalbyris
Projektlederens rolle(r)
Uddannelsesdag 26. februar 2011 V. Stine Røn Christensen
Ungdomsudvekslinger med ”Aktive unge”
Museerne på Vestfyn VISIONSDAG Lørdag den 21. april 2012.
Grupper – hvordan gøres det?
Projekt It for alle Hanne Bjørn Susanne Kierkegaard -
Tema 3 Samarbejde om indsatsen for barnet Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Aktiviteter tiltrækker Relationer fastholder
Til etablering af science klubber Materialet kan give: Inspiration til opstart af science klub Indblik i andres erfaringer Bud på, hvilke overvejelser.
Uddannelsesafklarende samtaler
Hvem er I ledere for? Grønsmutter Spirer Begge dele.
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
1 Folkebibliotekernes it-læringsaktiviteter set fra staten Internat 29. november 2012 for Digitale kontaktpersoner i Roskildes CB område Jonna Holmgaard.
Bestyrelsesdag Middelfart Generationsskifte i korpsene - fornyende organisation.
Digital Post – kommunikationen til borgerne
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADRs) Den enkle måde at handle produkter på, med levering hver måned. Du får fordelen af en rabat på 5.
Forandringsteori for Lektiehjælpscafeer under Red Barnet Ungdom
Projekt It for alle Projektets deltagere: Hanne Bjørn, Roskilde Bibliotekerne Susanne Kierkegaard, Roskilde Bibliotekerne Kirsten Syska, Roskilde Bibliotekerne.
Frivillighed. Det handler om at give Samarbejde Være sammen med nye mennekser Lave frivilligt arbejde.
It-kompetente borgere. Stevns Kommune indbyggere En kommune på kanten Digitaliseringsgrad Stevns Bibliotekerne 3 biblioteker, 70 ugentlige åbningstimer.
Kommunerne i Region Sjælland Roskilde Dyrskue 2014
September 20031KUP - Projektstyring Formålet med projektstyring Formålet med projektstyring er at planlægge og styre et udviklingsprojekt, således at projektet.
Research & Innovation. Fremlæggelse Vores idé Vores idé Målgruppe Målgruppe Produktet Produktet Hjemmeside Hjemmeside Mobilapplikation Mobilapplikation.
Lokaldrevet udvikling. Strategi Et Vendsyssel - i balance. LAG Nords væsentligste opgave er at sikre bosætning i hele aktionsgruppens område. Det er derfor.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Læsning giver livsglæde Formål: At tydeliggøre biblioteket og litteraturen som middel til at skabe et øget positivt indhold i tilværelsen hos borgere med.
Fremtidsbilleder Proces Foreløbig projektgodkendelse Kommunens ledelse Økonomiudvalget Foreløbig projektgodkendelse Kommunens ledelse Økonomiudvalget Grundlaget.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
FLERE FRIVILLIGE BADMINTON IS Skævinge fodbolds 5 step til flere frivillige.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Opstartsmøde på museet, mindst 2 fra hvert partnerskab.
Rationel klinikdrift Et bud. Rationel klinikdrift Rimelig arbejdstid.
Temadag om fremtidens seniorsport i firmaidrætten 2012.
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
SportHouse –  TEAM/ RESSOURCER KRITISK SUCCES FAKTOR UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER xx MÅL Februar 2014 Bestyrelsens.
Kommunikationsworkshop
Sprog og kultur PROJEKT hg2
Hjertecafèer - tilbageblik
-en model til at styre idéudvikling
Oplevelser og afledte effekter
VoksenBadminton… Er det noget for jer?
Gymnasiernes samarbejde med eksterne læringsmiljøer
Velkommen til webinaret
Hvad er Gør det lettere? Nationalt udviklingsprojekt mellem Gladsaxe og Vejle Bibliotekerne og 8 deltagerbiblioteker + en række samarbejdspartnere, herunder.
Præsentationens transcript:

Kvikkursus i start af Biblioteksklubber Signe Amalie Svenningsen

So ein ding muss ich auch haben.

Strategi Hvad ønsker biblioteket at få ud af en klub? - markedsføring, arrangementsreklame, ambassadører, virksomhedsplan, nye brugere, personliggørelse af biblioteket. Formål Hvad kan borgerne få ud af en klub? - oplysning, samvær, ansvar og rabatter. Ledelse og projektledere/tovholdere. Brug tid på dette. Hillerød: Arrangementsreklame, rabatter, ambassadører og virksomhedsplan.

Hvem er klubbens målgruppe? Voksne, unge, familier, eksisterende brugere og/eller nye brugere Hvordan får man fat i dem? Markedsføringsplan Koncept (gratis, Club Lorry, tværkulturelt samarbejde) Ledelse og projektledere. Brug tid på dette. Hillerød: Voksne, eksisterende brugere og Club Lorry koncept.

Projektledere/tovholdere Hvem, tid, skemalægning og økonomi. Planlægning Koncept design, personliggørelse, medlemskort, mail, medlemsoptegnelse, kontaktmail, hvervefolder, velkomstfolder, regler, lav en formålsbeskrivelse, planlæg evaluering. Gennemgang af forløb fra start til medlem. (Forestil dig du er et kommende medlem) Projektledere. Brug tid på dette. Hillerød: 2 personer, ca. 6 timer om ugen og tydeligt design.

Samarbejdspartnere Hvem og hvorfor? Ud af huset og sælge, kommercielle partnere, kulturaktører og/eller kommunale partnere. Strategi Opsæt delmål, pleje af samarbejdspartnere og interne retningslinjer. Ledelse og projektledere. Brug tid på dette. Hillerød: Kommercielle, kulturelle og kommunale partnere, og 300 medlemmer på 3 måneder.

Salg og benarbejde - ud af huset. Salgstips og forberedelse -Sælg biblioteket, vend tilbage, vær 2 personer og skift rolle. Stå fast på koncept, lær af jeres afslag, brug humor og forståelse for deres betænkeligheder, tal om deres fordele. Vær personlig. Brug eksisterende kontakter. Brug formålsbeskrivelse/virksomhedsplan til at hjælpe jer. Projektledere. Brug tid i starten på dette. Forbered jer og kast jer ud i det. Hillerød: Boghandler, luksusvarer, museum og foreninger.

Intern start Orientering – sælg ideen, fordeling af roller, skema og tid. Ekstern start Markedsføring, kontakt til presse, fordeling af foldere, sociale medier, arrangement/begivenhed, arrangementsfolder. Projektledere. Fuld fokus i 1 måned. Hillerød: Fredagsorientering, alle uddeler foldere, kage ved 100 medlemmer.

Udvikling og vedligeholdelse af klubben Arrangementer for medlemmer, nye samarbejdspartnere, ideudvikling med personale, forventningsafstemning med ledelse. Besøg samarbejdspartnere. Tjek virksomhedsplanen igen. Ny/bredere målgruppe? Kontakt til medlemmerne, frivillige, hvervekampagner og medlemspleje. Ledelse og projektledere. Skemalæg tiden. Hillerød: Personlig kontakt til medlemmerne, små kampagner, brainstorm over kaffe. Mange kopper kaffe.

Evaluér Notér succes og fiaskoer hele tiden. Lær af fejl. Evaluering Succeskriterier, plan for afslutning, overdragelse af klubben eller ændring af koncept. Ledelse og projektledere. Evaluer efter ½ år og 1 år. Hillerød: Ca kr. brugt efter ca. 2 år. Udvider til børnefamilier, Udfaser kommercielle virksomheder, 2200 medlemmer og udsolgte arrangementer.