Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAugusta Juhl Redigeret for ca. et år siden
1
Vinterferie på Eventyrlige Fyn
2
Kampagnen Skarp pris på hotelovernatning 30 % rabat på attraktioner* Gavekort på kr. 100 til shopping Datointerval 9.- 24. februar
3
Kampagnedeltagere, hoteller Milling Hotels Hotel Svendborg Hotel Knudsensgaard Vissenbjerg Storkro Cabinn Odense Scandic Odense Hotel Faaborg Hotel Nyborg Strand I alt 11 hoteller
4
Kampagnedeltagere, attraktioner Odense Bys Museer Danmarks Jernbanemuseum Terrariet Vissenbjerg Naturama Østfyns Museer Svendborg Museum I alt 14 attraktioner
5
Kampagnedeltagere, shopping Odense Cityforening Svendborg Shopping Nyborg Handelstandsforening I alt 3 cityforeninger
6
Intern markedsføring Hotellernes hjemmesider Bannerannonce på Visit… Bannerannonce på VisitFyn Bannerannonce på attrak- tionernes og cityforening- ernes hjemmesider
7
Ekstern markedsføring Online Berlingske Medier AOK.dk Nordjyske Medier Jyllandsposten Tryk Berlingske Medier Jyllandsposten Politiken DSB/OBC flyers (gratis)
8
Budget 8 hoteller á kr. 3.000 - i alt kr. 24.000 6 attraktioner á kr. 2.000 - i alt kr. 12.000 Udvikling Fyn kr. 35.000 I alt 71.000
9
Bannerannonce
10
Bagved bannerannonce
11
Målgruppe(r) (SLL – sjov, leg og læring) Børnefamilier (DGL – det gode liv) Rejsende uden børn
12
Udfordringer Tidspres - sent go. Vedr.: -Materialeproduktion -Koordinering -Kampagneindhold -Markedsføring -Formidling -Hvad er muligt internt og eksternt (tid/kompeten- cer/ressourcer)
13
Resultater markedsføring Visninger onlinemedier - i alt 1.631.135 Klik og KR (klik rate) - i alt 365 og 0,22 promille Ikke tilfredsstillende. Det har ikke været muligt at registrere resultater vedr. gæster der besøger hotellernes hjemmesider direkte.
14
Reelle resultater Hotelovernatninger - i alt 28. Ikke tilfredsstillende Bookingrate klik - 7,7 procent. Tilfredstillende Besøg attraktioner - i alt 6. Ikke tilfredsstillende
15
Konklusioner Pænt sagt – mindre succes Bred markedsføring pga. visninger og trykte annon- cer på trods af ikke tilfreds- stillende overnatninger En masse erfaringer om hvordan sådanne kampag- ner skal og ikke skal håndteres/formidles (indsalg, formidling, forvent- ninger, kompetencer m.m.)
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.