SPONSOR ARBEJDET Wischmann Innovation © 13 trin på vejen Mod en god sponsoraftale. Wischmann Innovation ©

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Advertisements

LinkedIn Intro.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
”En reference er en mulighed for en BNI-kollega til at præsentere sin virksomhed for en, som har et behov for dennes produkt eller ydelse, og hvor der.
Forsiden 1.Denne knap bruges når du vil taste dagens resultater ind. 2.Denne knap skal kun bruges hvis du allerede har gemt data og du finder ud af at.
Energi- & Vandværkstedet
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
Værdistrømsanalyser.
Velkommen på biblioteket Vi glæder os til at få dig som bruger. Spørg bare, hvis du har brug for hjælp!
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
De sidste undervisningstimer
Introduktion til Det Praktiske Projekt Det Praktiske Projekt Udvikling og skriveproces.
Danske Forsamlingshuse
Synlighed. Formands- og præsidietræning 17/ Synliggørelse Vort image = Offentlighedens opfattelse af bevægelsens aktiviteter “Et image er et.
Alle vores sponsorere skal betragtes som samarbejdspartnere
• Frede viser sin egen Facebook side mv. • Alle oprettes på Facebook • Vi bliver venner med hinanden • Frede laver en gruppe til træning • Bog: Facebook.
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Artikler om annoncehajer Hvad kendetegner en annoncehaj ? Markedet Etiske retningslinier. Nyt initiativ fra FDIM Sådan undgår du falske fakturaer. Løsblad.
Backoffice præsentation
Leise Passer Jensen Version EK Netværk Iværksætter og selvstændig - et forum for iværksætterkvinder i EK, der ønsker at imødekomme nogle.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
MUNDTLIG FREMSTILLING
Lav en familie I skal nu i gang med at skabe en familie
Den gode ansøgning Til LAG Himmerland
Mindre grimt, tak.
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har givet?
Godt købmandskab Orienteringsfasen Tilbudsrunden
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Policy vedr. sponsorarbejde Hvorfor skal klubben have en policy/strategi vedr. indgåelse af sponsorater. Hvad skal policy/strategi papiret anvendes til.
Backoffice præsentation
Opfattelse af DFIF Forbundet: –Positive –Aktivt, dynamisk og lydhørt forbund Firmasport: – Samvær, uformel, aktivitet.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Undervisningsforløb i 8. klasse.
Samarbejde eksternt/Netværk Et inspirationsværktøj Det er ikke, hvad du ved, men hvem du kender, der tæller!
Vejlederens kommunikation
Snak med din sidemand om dette et par min.
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL
SEMINAR I NUUK OKT 2014 FAMILIERÅDSLAGNING LIS HELBO.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Større Skriftlig opgave
Bestyrelsesdag Middelfart Generationsskifte i korpsene - fornyende organisation.
Konfliktløsning ”Det er min dystre overbevisning, at mennesker kun kan blive enige om det, der ikke interesserer dem.” Bertrand Russel Ordet betyder sammenstød.
Almen studieforberedelse
Sponsering Kapitel 7.
RevisorM atch. Koncept RevisorMatch er en virksomhed, som udelukkende specialiserer sig i at tilbyde andre virksomheder, gratis rådgivning og assistance.
Kort demo af processen BA Leisure Management BA International Sales
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Lektion 3. Tekstens byggeklodser Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Tekstens byggeklodser.
Delphi-evaluering og Green Field Evaluering af event Som start på Green Field.
Gode råd til fundraising
SKABELON.
Lærerpræsentation.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
Kom godt i gang med dit EU- projekt. Step 1: Lav en projektskitse Step 2: Undersøg støttemulighederne Step 3: Læs program-dokumenterne +tidl. støttede.
Rationel klinikdrift Et bud. Rationel klinikdrift Rimelig arbejdstid.
Selvværd…Hvad er det? NOl-LEOOS HVAD ER SELVVÆRD? Selvværd refererer til en positiv overordnet vurdering af en selv – en oplevelse af at.
Ansøgning for dummies.
Company programme - Veda
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Bestilling og ordrebekræftelse
Ansøgning for dummies.
Titel på kursuspræsentation
Ansøgning for dummies.
- og hvordan du undgår dem…
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Præsentationens transcript:

SPONSOR ARBEJDET Wischmann Innovation ©

13 trin på vejen Mod en god sponsoraftale. Wischmann Innovation ©

DEFINITION: 4 Foreningen, arrangøren, eventen, projektet sælger kommunikationsværdi 4 Virksomheden køber publicity eller image. Wischmann Innovation © SPONSORERING: GENSIDIGT FORPLIGTENDE AFTALEPRÆCISERING AF YDELSER OG MODYDELSER.

1. 4 Virksomheden du skal have penge fra kender sin målsætning - gør I? Wischmann Innovation © KEND JER SELV !

2. 4 Hvad har I at tilbyde? 4 Hvad vil I tilbyde? 4 Har I der søger sponsor-penge opbakning i organisationen? 4 Hvor langt vil og kan I gå? Wischmann Innovation © TÆNK FORRETNINGSMÆSSIGT :

3. 4 Husk at vildledning af sponsor er utilladeligt! (kan i værste fald føre til erstatningskrav) 4 Betragt hinanden som samarbejdspartnere! Wischmann Innovation © SPIL MED ÅBNE KORT

4. Skattefars syn på sagen. Der findes ingen særskilte regler for sponsorering i skattelovgivningen. Ren gave fra en virksomhed til en forening/ projekt mangler gensidighed - og kan derfor ikke betragtes som sponsorat! Modydelsen bliver vurderet i forhold til sponsorbidraget. Ingen fradrag for sponsorat, men derimod for reklame- udgift. Derfor: Læg vægt på mod(reklame)ydelsen. Wischmann Innovation ©

4. GLEM IKKE AT NÆVNE SKATTEFRADRAGET FOR SPONSOR! Det kan være med til betyde at at sponsoraftalen lettere kommer i hus. Wischmann Innovation ©

5. TÆNK FØRST: 4 Indledende overvejelser etiske og praktiske 4 Vurdering af egen situation, ressourcer og målsætning 4 Vurdering af eget “produkt” - er jeres projekt klar til at få en sponsor? 4 Prisen - hvad har du brug for? Er det muligt? 4 Projektbeskrivelse - kan du selv lave den? Eller skal andre lave den for dig? 4 Hvilke konkrete forslag har du til sponsormodydelser? 4 Hvor findes sponsorvirksomhederne? 4 Hvordan skal sponsorkontrakten se ud? SE VÆRKTØJSKASSEN Wischmann Innovation ©

4 Vær i god tid……mange virksomheder planlægger et år ud i fremtiden 4 Hvordan kan sponsoratet gavne firmaet? 4 Præsenter ansøgningen/projektet så sponsor får tillid til dig. SÆT DIG IND I SPONSORS TANKEGANG Wischmann Innovation © 6.

7. Wischmann Innovation © Vurdering af dit eget produkt Det er sjældent nok at definere sit produkt som fx blot musik, teater eller lign. Få sponsor til at sætte positive ”billeder” på når I præsenterer jeres ide: f.eks en æstetisk oplevelse, en total sanselig oplevelse. Fortæl engageret og gør indpakningen ligeså attraktiv som produktet.

8. Wischmann Innovation © Prisen 4 4 Du sælger kommunikationsværdi! Den kan være meget værd for sponsor - hvis I har et godt image! 4 4 Sponsoratet kan betales med andet end penge, fx natural eller tjenesteydelser, rejser, reklamemateriale o.lign 4 4 Stå ikke med hatten i hånden - det skal være et samarbejde

9. Wischmann Innovation © PROJEKTBESKRIVELSENS indhold til sponsor! Hvem er I? formål + beskriv tidligere aktiviteter. Beskrivelse af begivenheden: programindhold, tid, sted, budgetoversigt Er der andre sponsorer?

9. Wischmann Innovation © Modydelser fra sponsor: præcisering af beløb og eventuelle naturalie-ydelser Husk at medsende følgebrev: resume af ansøgning + skriv I ringer om 2 uger - gør det. Projektbeskrivelse bør ikke fylde mere end 2 A-4 sider. PROJEKTBESKRIVELSENS indhold til sponsor!

Wischmann Innovation © Ideer til sponsor- modydelser PR- fotos Pressemøder PR-artikler TV-interviews Eventmaking Sponsor navn/logo i avisannoncen Reklame på tøj 10.

11. Wischmann Innovation © Flere sponsor ideer: reklame på plakater fribilletter til kundekreds sponsorkoncert hilse på - snakke m. kunstnere efter begivenheden udråb fra scenen pauseaktiviteter uddeling af reklamegaver ret for virksomheden til at anvende det i andre PR fremstød for virksomheden

12. Wischmann Innovation © Hvordan finder du en egnet sponsor? 4 Publikummet der skal til din begivenhed skal helst ramme sponsors nuværende - eller fremtidige målgrupper. 4 Tjeck: Kompass, Greens- håndbog om Dansk erhvervsliv. Kraks erhvervsvejviser. Børsinformation. Virksomhedsnyhedsbreve 4 Brug dit bibliotek - læs erhvervsaviserne, håndbøger og lister over erhvervslivet. Søg på internettet

Wischmann Innovation © Sponsorkontrakten 4 4 Få altid skriftlig aftale - helst kontrakt 4 4 Minimum en brevveksling der redegør for parternes opfattelse af møderne 4 4 Kontraktindhold: klar beskrivelse af projektet, dato, tid, sted samt omkostninger, d.v.s sponsorbeløb/tjenesteydelser. 13.

Og gå nu ud og skaf nogle midler til dit projekt! Slut Disse 13 gyldne regler skal du altid huske! Wischmann Innovation ©