Kontaktforældremøde den 12/1-12 Kontaktforældrerollen?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Trivsel - et fokusområde
Den gode modtagelse og frivillig trivsel
Set i forældreperspektiv
Forældresamarbejde på Gjøl Skole
Navn (Sidehoved/fod)Titel/beskrivelse (Sidehoved/fod) Sæt viden i bevægelse Temadag om Samarbejde og vidensdeling Forældres involvering og indflydelse.
Elevplaner på Skolen på Herredsåsen
Er det ikke noget i klassen?
Præsentation af materialer på personalemøde
Styrket inklusion i Kerteminde Kommune
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Frøslev-Padborg skole
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Forældremøde X årgang.
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
ØSTERVANGSSKOLEN Møde for Trivselsambassadører (og andre trivsels-interesserede) 23/ Kl. 19:00-20:30 Dagsorden 19:00Velkomst 19:10Kort oplæg om.
Skolebestyrelsens årsberetning 2012
Skelgårdsskolens skolebestyrelse Velkommen Kontaktforældremøde på Skelgårdsskolen 23 april 2009.
Det gode klasserådsarbejde
Kontaktforældre - et vigtigt led mellem skole og forældre Kontaktforældrene er et vigtigt led mellem skole og forældre. Kontaktforældrene repræsenterer.
Vestre Skole og Åløkkeskolen 2014
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Forældreuddannelse? Oplæg til Skolerådsmøde 30. marts 2004.
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Skolebestyrelsens årsberetning 2014 Skolebestyrelsen Hvem er vi? Hvad skal vi? Hvad har vi foretaget os? Hvad sigter vi efter? Nu og fremad Trørødskolen.
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen 25. april 2012.
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen
Styrke Kontaktforældre og Kommunikation Forslag på opfølgning efter Kontaktforældremøde af januar 2014.
Kontaktforældremøde 20. marts maj 2012OS - Kontaktforældremøde: Støtte læring2 Mål og agenda Mål Kontaktforældrerne har opdateret viden og forståelse.
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Mandag d. 1.november 2010 på Mørdrupskolen
30. maj 2013Ordrup skolebestyrelse - Årsberetning1 Årsberetning Ordrup Skole V/ Pierre Vernet, Bestyrelsesformand.
Folkeskolereform 2014.
Præsentation af materialer på personalemøde
Tema 3 Samarbejde om indsatsen for barnet Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
Kontaktforældre Program
Skolens fællesskab er for alle. Hvordan arbejder vi i DH med inklusionsbegrebet ? Et paradigmeskift: Fra de gode viljer til rettigheder Fra parallelle.
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Formålet med mødet Gennemgå og samle de input vi fik fra møderne
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen 12. april 2011.
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
Velkommen til Rungsted Skole
Idékatalog til Klasseforældrerådet
Nyt fra skolebestyrelsen. Kære forældre, det er nu I skal gøre Jeres stemme synlig. Det er vores børn – politikerne vil behandle som kvæg og flytte dem.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Skolens Ansvar Skolen skal:  Tage vare på eleverne, så forældre trygt kan overlade deres børn til skolen  Reagere, hvis elever holder fri uden skolelederens.
Introduktion til Kontaktforældrerolle Og videreudvikling d. 21. oktober 2014.
Dit barn gør ikke hvad du siger men hvad du gør
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
Kursus for kontaktforældre
Inklusion på Skovlyskolen. Mål for inklusionsarbejdet; Udvikle inkluderende læringsmiljøer Understøtte stærke forældrefællesskaber Fastholde høj faglighed.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
Den usynlige klassekammerat v. Lysholm Skoles forældrebestyrelse
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
KICKSTART DET GODE SAMARBEJDE
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Korsager Skole 3. februar Præsentation og referat fra Kontakt- og trivselsforældre ekstra møde.
Det gode forældresamarbejde FOA vuggestuekonference Dorthe Boe Danbjørg, Næstformand Forældrenes Landsforening Det gode forældresamarbejde OrganisatoriskUformeltFormelt.
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.
Hvad er en trivselsgruppe ?  3-5 forældregrupper, som er sammensat af lærerteamet  Trivselsgrupperne forsøges blandet ifht. sociale kompetencer  Det.
Fleksible fællesskaber
Princip for kontaktforældre
Store Magleby Skole Skoleåret 2017/2018
Inspirationsworkshop med fokus på
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Bliv en tryg Kontaktforældre, der batter
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Præsentationens transcript:

Kontaktforældremøde den 12/1-12 Kontaktforældrerollen?

Hvorfor skal du involvere dig? TRIVSEL SAMARBEJDE INDFLYDELSE

Hvorfor skal du involvere dig? Vær med til at skabe TRIVSEL i dit barns klasse Vær med til sikre det gode SAMARBEJDE mellem forældre og lærere/pædagoger Få større INDFLYDELSE på dit barns skolegang

Kontaktforældrefolder Tænkt som inspiration Beskrivelse af og eksempler på: - forventninger til kontaktforældre - kontaktforældrenes opgaver - kontaktforældrenes roller

Kontaktforældrenes rolle i forhold til klassens forældre Bidrage til en fælles forventningsafstemning blandt forældrene Igangsætte sociale aktiviteter Inddrage øvrige forældre Medvirke til at forældrene lærer hinanden bedre at kende Byde nye forældre velkommen Formidle erfaringer til nye kontaktforældre

Kontaktforældrenes rolle i forhold til klassens forældre Vigtigt med et velfungerende voksennetværk om klassen Kontaktforældre skal ikke tage sig af alt Husk at delegere til de øvrige forældre Husk at I er rollemodeller over for de andre forældre Søg altid en konstruktiv og positiv dialog

Kontaktforældrenes rolle i forhold til lærere/pædagoger Virke som sparringspartnere Bidrage til planlægning af og opfølgning på forældremøder Administrere ”klassekassen”

Kontaktforældrenes rolle i forhold til Skolebestyrelsen Virke som sparringspartnere Være bindeled mellem skolebestyrelsen og forældregruppen Deltage i kontaktforældreforum/-møder

Kontaktforældrenes rolle i forhold til ledelsen Ambassadører i forbindelse med iværksatte forløb der vedrører hele klassen Det er ikke kontaktforældrenes rolle at indgå i konkrete konflikter mellem parter på skolen.

Kontaktforældre Jeres indsats gør en forskel