Gennem RESPEKT ENGAGEMENT FÆLLESSKAB skaber vi tryghed og trivsel, så vi alle kan opnå høj faglighed.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
Barrierer for solidaritet i velfærdssamfundet
Svend Gønge-skolens værdier...
Set i forældreperspektiv
Den Danske KvalitetsModel i institutionskøkkener
Trivselspolitik på Løsning Skole
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Cooperative learning på SOSU Nord, Vendsyssel
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
Anerkendende refleksion
Hierarki for styringsredskaber
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Skolebestyrelsens opgaver
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
International linje en forsøgsordning Hvem er vi? Hvad er det vi kan / vil / skal Internationalt læringsmiljø / flersproget tilgang Fokus den internationale.
Lærerprofessionen.
Læreplaner Der skal i alle dagtilbud udarbejdes en pædagogisk læreplan som skal give rum for leg, læring og udvikling. Den pædagogiske læreplan beskriver.
Skolebestyrelsesdrøftelse 2009
Forældremøde X årgang.
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Fair play og respekt Danmarks Ishockey Union. Danmarks Ishockey Union (DIU) har det overordnede ansvar for ishockeyens fælles værdigrundlag i Danmark.
Mine egne teknikker: God til at være heldig.
Jeg støtter barnet ved:
Nordregårdskolen 25.september 2007 Den nødvendige opdragelse og samarbejdet mellem hjem & skole.
Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
O STED FRISKOLE - ET VÆRDIBASERET KLARSYN Et værdibaseret debatoplæg til skolens daglige arbejdsområder, særlige fokusområder, forpligtigelser samt fremtidsvisioner.
Hvorfor har jeg fravalgt golfbanen – og ikke jobbet?
Forældremøde på Outrup Skole
Skolebestyrelsen & værdier
Den nødvendige opdragelse i en børnefamilie
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
Perron 3 Slagelse Misbrugscenters Ungeafdeling
Alle børn er alles ansvar
Introduktion til nyansatte – krop i læring
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Unge og Kirke Hvordan virker vi sammen. Smittende tro… ”2010 har været et helt fantastisk år for mig. Jeg vil huske det igennem hele mit liv for at være.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Lærerprofessionen.
Hva er god klasseledelse ?
Center for selvejende dagtilbud : værdigrundlag TRO Er det vi ved, vi er og vil!
Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat - synlighed og handling.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Hvilket arbejde udfører AKT-læreren
Den lærende organisation
Kommunikationsstrategi – det gode samarbejde Skjoldhøjområdet.
1 Værdidebat - synlighed og handling Værdidebat Globalisering Medborgerskab Bæredygtighed Pædagogisk udvikling.
Orienteringsmøde Torstorp Skole.
1 1 Vision 2020 Sammen rykker vi verden – med vilje.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Vision mission værdier handleplaner
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Hvordan motiverer man en ”umotiveret” ung? Aut. Cand. psyk. Silas Charlotte Houlberg Tlf.:
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Rødkærsbro´ børnehuse værdigrundlag I børnehusene har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ” Lys i øjnene” udarbejdet værdier.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
Fællesmøde for forældrene på Damhusengens Skole
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Fuglevængets værdier Mangfoldighed Rumlighed Livsglæde
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Nærværende ledelse, personligt og ledelsesmæssigt.
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Præsentationens transcript:

Gennem RESPEKT ENGAGEMENT FÆLLESSKAB skaber vi tryghed og trivsel, så vi alle kan opnå høj faglighed

Vi sætter ekstra fokus på: at arbejde med det det gode skolemiljø at arbejde med god adfærd og respektfulde relationer mellem eleverne og lærerne at arbejde ud fra en antimobbestrategi at have forståelige ordensregler

Det gode skolemiljø Vision: people school / international skole følge med udviklingen i samfundet en af de bedste skoler, som inspirerer / efterlignes af andre skoler alle er glade for skolen og anerkender hinanden som ligeværdige løfte i flok læring ikke kun for testning ”et godt sted at være – et godt sted at lære”

God adfærd og respektfulde relationer mellem personalet og børnene/de unge Vision: god information og kommunikation alle respekteres for det, de er plads til alle tillid alle føler sig værdifulde assertiv tilgang (jeg er ok – du er ok) mennesket først

Antimobbestrategi Vision alle føler sig trygge hurtig indgriben (for)- forståelse magt bruges – men misbruges ikke nul-tolerance diskuteres

Ordensregler Vision: plads til alle udvise respekt / respekt for omgivelserne deltage aktivt og positivt godt selvværd og indre styring basis for tillid – når den er der, så skabes tryghed skolen fremstår udadtil og indadtil som præsentabel og autentisk

S ØNDRE S KOLE – G RINDSTED – VÆRDIREGELSÆT 2012 Poesi om trivsel - Et barn, som kritiseres, lærer at fordømme - Et barn, som får klø, lærer at slås - Et barn, som hånes, bliver genert - Et barn, som udsættes for ironi, får dårlig samvittighed - Et barn, som opmuntres, lærer selvtillid - Et barn, som mødes med tolerance, lærer at påskønne - Et barn, som oplever fair play, lærer retfærdighed - Et barn, som oplever tryghed, bliver tillidsfuldt - Et barn, som er elsket, lærer at føle kærlighed til hele verden