 Hanne Schøn  Socialrådgiver  Landsforeningen Autisme  Mor til 22-årig dreng med ASF  Og så alt det andet :-D.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den gode Klasse Forældresamarbejde 1. Møde i klassen.
Advertisements

Rullende indskoling på Skovbyskolen.
Set i forældreperspektiv
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Inklusion – et fælles anliggende Daugaard
Rådgivningens formål •Formålet med specialundervisning og anden specialpædagogisk bistand er at fremme udviklingen hos elever med særlige behov i overensstemmelse.
Siunnersuisarfik PPR-Syd Box 520 Tlf.:
kultur, indvandring og det danske uddannelsessystem
Folkeskole-reformen August 2014.
Klassedannelser til Ansgarskolen Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan.
Intentionen bag forældreansvarsloven – fra
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
Specialundervisningens rammer
Konvention om rettigheder for personer med handicap – FN Lov om social service Lov om kompenserende specialundervisning for voksne Præsentation – Vil.
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Workshop om inklusion DH’s sommerskole d
En god skole er en inkluderende skole.
Brugen af Angusakka Juliane Enoksen.
Skolen skal være mere rummelig, både hvad angår de svageste elever og de dygtigste "Regeringen har en klar målsætning om, at den almindelige folkeskole.
Program Velkomst og intro! Opdeling i arbejdsgrupper.
Invitation til skolebestyrelserne
Skolebestyrelsens kompetencer og tilsynspligt
FOLKESKOLEREFORMEN VELKOMMEN TIL INFORMATIONAFTEN
Byggesten til en (mere) inkluderende skole (2) DPU, Aarhus Universitet
Hvad er læseskub? Hovedfokuspunkt: De svage læsere
Ny skole. Møde d. 14. januar. 1 Ny skole – hvor er vi? Møde d. 14. januar 2013 Kl
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
Nye Veje i Specialundervisningen. Målet for Nye Veje Det overordnede mål er, at alle børn skal inkluderes mest muligt med respekt for deres funktionsniveau.
Oplæg for DH-Vallensbæk d. 25. februar Inklusion i grundskolen
Udfordringen - faglighed - fællesskab i en ikke ekskluderende folkeskole Århus d. 23. maj 2011 Flemming Olsen.
Hvordan lykkes det at få de unge fra folkeskolen videre til en ungdomsuddannelse og til at gennemføre en ungdomsuddannelse? Hvordan sikrer vi, at de unge.
Velkommen til Orientering om:  Projekt ”Fleksibel skolestart”.  Heldagsskole og det brede læringsbånd.
Psykiatriskole for pårørende - Autisme
Folkeskolens uddannelsesøkonomi Skolerigsdag den 13. januar 2011 Jan Olsen, Cheføkonom i KL Erik Christensen, Borgmester i Nyborg Kommune.
Randers Kommune Styrbar eller ikke-styrbar - det er spørgsmålet ! Byrådet den 27. august 2009.
Faglig inklusion. De politiske vinde Ca elever af de ca elever modtog specialundervisning i specialklasser og specialskoler, svarende.
 Erfaring er med inklusion og rummelighed  Fremtidens udfordringer.
Fritidshjemmet Villaen Per Schultz Jørgensen 10. Oktober 2012
 Andelen af elever i den almindelige undervisning skal i 2015 være 96% af det samlede elevtal i FSK – mod 94,4% i dag.  Det svarer til ca elever,
Informationsmøde om skolereformen 17. Juni 2014 Nordals Skolen.
Finland Uddannelse Skoleliv. Dagsorden  Præsentation  Læreruddannelse  Skolesystem  Skoleliv.
Inklusion ”Hvad skal der til for at det lykkes?”
Læringsreform i Hillerød. Tre overordnede mål: 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen.
Skolens Ansvar Skolen skal:  Tage vare på eleverne, så forældre trygt kan overlade deres børn til skolen  Reagere, hvis elever holder fri uden skolelederens.
Forældreinddragelse Støt dit barn til et liv uden tobak.
Else Christensen Socialforskningsinstituttet
Kolding Kommune Børne- og Uddannelsesforvaltningen Nye veje i styring af specialundervisningen.
Social kompetence Oplæg den 28. Oktober 2008 Kildevældsskolen Per Schultz Jørgensen.
Rejseholdets anbefalinger - overblik Tema 1 Kompetenceløft til lærere og ledere Anbefaling 1: Lærernes kompetencer skal styrkes Anbefaling 2: Hæv kompetencen.
Pædagogisk rådsmøde den 7. marts. Debat om organiseringen 1. Intro ved Kristian (5 min) 2. Oplæg ved skolebestyrelsen (10 min) 3. Gruppediskussioner (20.
Skolebestyrelsens årsberetning Skolebestyrelsens opgaver Skolebestyrelsen fastsætter principper for skolens virksomhed, herunder om –undervisningens.
Grundtanke Børn der trives kan lære, voksne der trives kan undervise.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Dybkær Specialskole - ikke for ikke helt almindelige børn.
Akutplejefamilier i Københavns Kommune v. konsulent Lene Christiansen
SKOLEBESTYRELSENS ÅRSBERETNING
SPS-ordningen Tilskud til specialundervisning og anden specialpædagogisk bistand v. Sine Eggert, Økonomisk- Administrativt Center.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Et fagligt.
Det forpligtende fællesskab – inklusion i efterskolen Om inklusionstilbud og – tilskud pr. februar 2014 v. Konsulent Ole Bjerring Inklusionstilbud.
1. 2 HVORFOR? Opgave 3 Løsning: Find omkredsen af cylinderen vha. formlen for cirklens omkreds. Find arealet af cylinderen som arealet af et rektangel,
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.
Præsentation til forældremøde 2016 Skolebestyrelsen Præstø Skole.
Tilskud til inklusion og specialundervisning
Inklusion i Skæring Dagtilbud
Når alle er forskellige er ingen anderledes
Tilskud til inklusion og specialundervisning
Inklusion – Skolereform Hvad betyder det for vores børn
Inklusion i Folkeskolen
Specialundervisningens rammer
Præsentationens transcript:

 Hanne Schøn  Socialrådgiver  Landsforeningen Autisme  Mor til 22-årig dreng med ASF  Og så alt det andet :-D

 Inklusion  Skolereformen i hovedtræk.  Børn med særlige behov  Specialundervisning m.v.  Muligheder  De Sociale punkter  Spørgsmål.

Ydes inden for rammerne af den almindelige undervisning. Kan organiseres, så der er større eller mindre udskillelse af eleven fra den almindelig undervisning. Ydes kun, hvis støttebehovet er minimum 9 undervisningstimer. Elevens behov er afgørende. Beslutningen træffes i samråd med forældrene. fortsættes