Markedsanalyse Kapitel 12

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Illustration fra Kort om kræft figur 3.1.
Advertisements

Metode 2 Kvantitativ metode Spørgeskema
9. Kvantitative metoder -spørgeskemaer
Nørremarkskolen 30. oktober 2013
8 Segmentering på producentmarkedet
Producentmarkedet (B-t-B) Kapitel 26
Dataindsamling og kildebearbejdning
Kap 4 Personligt salg og kundebetjening Kapitel 4.
Markedsvurdering.
Metode 2 Kvantitativ metode Spørgeskema
Kvantitative metoder
Sådan laver man en spørgeskemaundersøgelse
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 Seminar 3 Prioritering Seminar 3 – Politik, mål og handlingsplan Prioritering.
2 Kvalitative og kvantitative metoder
5 Internationalisering
Økonomiske kompetencer
Ill. 11.1: Kriterier for valg af udenlandske markeder
Side Grundlæggende teoretisk statistik Kapitel E Modeller og sandsynlighedsfordelinger.
Markedsanalysen i praksis.
Den vanskelige samtale
Segmentering på producentmarkedet
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
1 Dagens gang Repeter systemvalg Gennemgang af klasser og strukturer (kap. 3+4 OOA+D) Tavle opgave Gruppe opgave til næste gang.
Fra sanseindtryk til fagudtryk
Økonometri 1: F3 Økonometri 1 Den simple regressionsmodel 15. september 2006.
Algoritmer og Datastrukturer 1 Binære Søgetræer [CLRS, kapitel 12] Gerth Stølting Brodal.
Udviklingen i salgs- og servicesektoren
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Idé, mål og politikker Kapitel 9
Subjektivitet, Teknologi Samfund P ROBLEMFORMULERING 2. Ø VELSESGANG.
Illustration fra Bogen om kræft figur 5.1.
Etablering af virksomhed
Den samfundsvidenskabelige undersøgelse
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Interview Individuelt interview Interview i en gruppe.
Forberedelsesfase: Projektetablering Fokuseringsfase: Strategianalyse
Anvendt markedsanalyse Kapitel 22
1 Design, analyse og verifikation. 2 Design Bevisteknikker Design ved hjælp at matematisk induktion Analyse O-notation Logaritmer Binær søgning Verifikation.
Julie, Rayan, Aske & Jonas. Søgemaskiner Google Yahoo Jubii AOL.
Studievalgsundersøgelse Foråret 2009 Et projekt gennemført som del af kurset Markedsanalyse på HD- studiet, Aalborg Universitet Holdet på HD Marketing.
Illustration fra Bogen om kræft figur 3.1.a Figur 3.1. Første del. Kapitel om Kræft i Danmark.
Algoritmer og Datastrukturer 1 Binære Søgetræer [CLRS, kapitel 12] Gerth Stølting Brodal Aarhus Universitet.
Algoritmer og Datastrukturer 2
Algoritmer og Datastrukturer 2 Topologisk Sortering, Stærke Sammenhængskomponenter [CLRS, kapitel ] Gerth Stølting Brodal.
KM2: F61 Kvantitative metoder 2 Den simple regressionsmodel 21. februar 2007.
Dorthe Carlsen UC Syddanmark og Læremiddel.dk Esbjerg, 22.oktober 2014
Vildledningssager - Frisk Undersøgelse om ”Vurdering af vildledningssager” Gennemført af CEM Institute – Voxmeter for Fødevarestyrelsen.
Noter til kapitel 3 Metode I. Metode begrebet, kort II. Markedsanalyse Strukturen i markedsanalysen, som udgør drejebogen for kapitlet, se fig. 3.1 Metode,
Maslows behovsteori Maslows behovspyramideEksempler på behov Eksempler på varer, der dækker det enkelte behov Selvrealisering Egobehovet Sociale behov.
-En undersøgelse, hvor mange personer stilles de samme spørgsmål med et standardiseret spørgeskema. -Respondenterne er typisk udvalgt som en stikprøve,
Grundlæggende Statistik af Kenneth Hansen Kapitel 7.
De seks tænkehatte (Edward de Bono)
Funktioner og arbejdsdeling
Kapitel 8 Vareregnskabet Varekøb.
2 Kvalitative og kvantitative metoder
Kapitel 27 Nulpunktsberegninger.
Troen KAN flytte bjerge Flid har dobbelt så stor betydning for læring end intelligens.
Organisationsprincipper
Kapitel 8 Vareregnskabet Vareforbrug.
Kapitel 26 Prisoptimering.
© Markedsanalyse i teori og praksis, 1
Kapitel 12 Regnskabsopstilling vljfiwejfwPOI.
Virksomhedssamarbejde
© Markedsanalyse i den finansielle sektor (2. udgave)
Kapitel 8 Vareregnskabet Varesalg.
Gevinsttræ - Skærmbesøg
Lene Baake Afsætning 2012.
Salgets forudsætninger
Grundlæggende Algoritmer og Datastrukturer
Gennemgang af rapporterne
Illustration fra Bogen om kræft figur 10.1.
Præsentationens transcript:

Markedsanalyse Kapitel 12

Hvad er en markedsanalyse Kap 12 Hvad er en markedsanalyse En markedsanalyse er en systematisk søgning efter informationer til at løse et konkret markeds- føringsproblem

Hvordan gennemfører man Kap 12 Hvordan gennemfører man en markedsanalyse Informationskilder Udvælgelse af respondenter Interviewmetoder Spørgsmålstyper Spørgsmålenes rækkefølge

Kap 12

Udvælgelse af respondenter Kap 12 Udvælgelse af respondenter Et menneske, der udspørges i en markedsanalyse, kaldes for en respondent Et univers er et fagudtryk for alle de mennesker, der kunne være relvante at udspørge Det udsnit af universet, der udspørges, kalder man en stikprøve

Kap 12

Kap 12

Kap 12

Kap 12 Spørgsmålstyper Åbne spørgsmål Lukkede spørgsmål Skalaspørgsmål

Spørgsmålenes rækkefølge Lette interessante spørgsmål Kap 12 Spørgsmålenes rækkefølge Lette interessante spørgsmål Vigtige spørgsmål Lette demografiske og geografiske spørgsmål

Du kan lære mere om markedsanalyse i kapitel 22 Anvendt markedsanalyse