Marketing & Fundraising V. Lars Hübertz
Marketing & Fundraisings formål Samle penge ind til forskning, forebyggelse og patientstøtte Hverve medlemmer til Hjerteforeningen Markedsføre Hjerteforeningen som en troværdig patientforening
Marketing & fundraisings fokusområder Medlemshvervning Indsamling Telemarketing Direct mails Lotteri Face2face Varesalg Kampagner Samarbejde med erhvervslivet Fonde Arv 15 ansatte & 25 telemarketingmedarbejdere
Medlemshvervning 138.106 medlemmer 25% stigning på 5 år Face2Face, telemarketing, gratis medlemskab Jo flere medlemmer Hjerteforeningen har, desto større vægt er der bag ordene, når vi skaber opmærksomhed om hjertesagen i medier eller over for politiske beslutningstagere.
Indsamling Indsamling Direct mails Lotteri F2F Telemarketing Varesalg
Lotteri & Direct mails Lotterier: 7 lotterier årligt Ca. 340.000 udsendelser om året I 2013 ca. 12,4 mio. kr. Direct mails: 6 udsendelser om året Ca. 320.000 udsendelser om året. I 2013 over 8 mio. kr.
Face2Face & Telemarketing 10-12 personer Primært ved butikker fx føtex, Spar, Kop & kande I hele landet 12.500 personer har i perioden 2011-2013 sagt ja til at støtte Hjerteforeningen Telemarketing: I dialog med 120.000 danskere p.a. 2013: 76 klager Hvervning, merbidrag, fastholdelse og velkomst
Varesalg Salg via webshop på hjerteforeningen.dk & rådgivningscentrene ‘Hjertens god mad’ har siden lancering i 2005 solgt 11.900 stk. Omsætning på 2.3. mio. I 2013 blev der solgt i alt 519 blodtryksapparater. Omsætning på 360.000. Siden vi begyndte at sælge rygsække i 2010 – solgt 1600 stk. Omsætning på 650.000
Kampagner Gør noget for hjertet Hel hjertet Elsk hjertet Charlies hjertegalla Kampagner Tv-spot, sociale medier, egne medier og PR Kurser i livreddende førstehjælp Salg af støtteprodukt Foredrag og hjertecafeer Registrering af hjertestartere Årets hjerteredder Tv-spot, sociale medier, egne medier og PR Fotokonkurrence med Politiken Informationsmateriale til patienter App til hjertesvigtspatienter Hjertecafeer og foredrag Tv-spot, sociale medier, egne medier og PR Salg af støtteprodukt IFORM løb og Ladywalk Tv show på TV2 Charlie med gns. på ca. 250.000 seere pr. år TV-spot, sociale medier, egne medier og PR
Aktuel kampagne Hjertesvigtkampagnen blev lanceret den 9. maj 2014 Kampagnen er en 5 årig kampagne Formålet med kampagnen er …redde flere hjertesvigtpatienters liv og give dem bedre livskvalitet
Samarbejde med erhvervslivet Min. donation er 250.000 ved samarbejde med erhvervslivet Også events med samarbejdspartnere fx LadyWalk
Fonde Vi søger de fonde, der primært støtter sygdomsbekæmpende formål og forskning. Vi fik 7,4 mio. i 2013 Østifterne: 1.048.000 kr. App – lær at redde liv Undervisningsfilm Tv-spot Red liv spillet TrygFonden: 1.085.000 Kr. Parat til hjertestart - red liv i Nordjylland Fondation Juchum: Hjertemotion Hvis I skal søge fonde, må I gerne kontakte: Camilla Eklund eller Anja Klett for at aftale og krydstjekke ansøgning i vores database
Arv & testamente I 2013: 38,7 mio. kr. 82 arvesager Arrangementer om arv: ‘Livet, hjertet og pengene’
Samarbejde ml. frivillige & marketing og fundraising Salg af armbånd eller nøgleringe Ved blodtryksmålinger i Matas Ved øvrige arrangementer (foredrag, aktiviteter på hjertestier mm.) Salg af øvrige varer Ved foredrag eller lignende Opfordring til donation Ved arrangementer (foredrag, aktiviteter på hjertestier) Online egenindsamlinger dedikeret til lokalområdet (betternow.dk) Egne ideer fra lokalkomiteen
Medlemshvervning Ved alle typer af arrangementer Motionsarrangementer Blodtryksmålinger i Matas Hjertesunde middage Arrangementer på hjertestier Foredrag Jeres egne ideer…..
Spørgsmål?