Marketing & Fundraising

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Finsenscentret den 25. marts 2014
Advertisements

Kampagner i Hjerteforeningen
Regionskursus Region Syddanmark Udviklingsfysioterapeut, Martin Walsøe
Gå for hjertet med Becel - for Hjerteforeningen
Ballerup fra 50´erne til i dag Involvering af borgerne 2020-strategien For med og af i praksis.
Stærk funding er ikke én ting! §18 Lokale fonde Koncerter Bøtter Virksom- heder Loger Lokale netværk Appelsiner i turbanen Presseomtale Netværk.
Det frivillige foreningsliv i dansk idræt
Fundraising Jakob Ugelvig Christiansen
Nyt fra sekretariatet Mette Bryde Lind.
Time Of Fast
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
En præsentation af Senior Erhverv Nordsjælland
Ventilen - på biblioteket Ventilen Danmark –
Vækstfondens medfinansiering af virksomheder
Hvorfor samler vi penge ind i Hjerteforeningen?
2011XXXXX Golfklub FLERE GOLFSPILLERE I DANMARK •”Et overblik” •Udviklingskonference.
Introkursus for frivillige
Status på danske patientforeninger
MGM direct mail til nuværende medlemmer september 2010 uge
Hvad kan man få for kr.? Hold Danmark Rent
2 Red 5 liv om ugen Indsamle penge til forskning i kvinders hjerter – Donation 20 mio. Informere kvinder om risiko og symptomer for hjertekarsygdomme.
Introduktionskursus for frivillige
Søg støtte til projekter… København, 8. februar 2008.
Hjerterehabilitering i Nyborg Kommune
Status på Polio + kampagnen Når vi de 200 mio. $ ? Når vi de 2 mio. $ i Danmark ? Når vi de $ per klub i Danmark ? SNAK IKKEGØR NOGETSNAK IKKEGØR.
Indtægtsskabende aktiviteter. Hvad er vores afsæt? Vores hovedformål er at støtte de omkring danskere med sclerose og lette vilkårene for dem,
Forårs Banquet for frivillige i Kerteminde Kommune Kertemindehallen d. 29. maj 2013.
Llælædlf. Flere ka’ mere Spastikerforeningens økonomi skal styrkes. Spastikerforeningen vil være større Spastikerforeningen vil være mere synlig Spastikerforeningen.
MFU beretning Landskomitémøde 12. maj Kommunikationsstrategi? Opsamling på punkt 11 Kommunikationsuddannelse af korpsene Synlighed – tidssvarende.
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
Møde med Trygfonden Den 29. august 2011 Danmarks Lungeforening.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Møde… for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
Afsætning og distribution af lokalproducerede varer 20. Februar 2014.
Det Folkelige Forum Brugerundersøgelse. Hvem er jeg? Studerende på Syddansk Universitet i Odense Studentermedhjælper i Horsens Sund By fra september 2009.
Markedskommunikation
Hjerteforeningen ♥ Hjerteforeningen er en af Danmarks største private sygdomsbekæmpende organisationer med  medlemmer. Vi arbejder med forskning.
Integrationsministeriets puljer København, 27. august 2010.
DIF inklusive specialforbundene har behov for at forberede sig til næste spillelovgivning skal forhandles i DIF har koncentreret udviklingsmidler.
Sundhed & Patientstøtte Introduktionskursus Charlotte Kira Kimby, Sundhedschef.
IT og Telestyrelsens arbejde med offentlige kampagner Initiativtager til kampagnegruppe – både deltagere fra branchen og offentlige institutioner. - Formål.
2011 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
2011 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
Hjertemotion Hjertemotion og patientstøtte. Hjertemotion Hjerteforeningens bidrag til den vedligeholdende rehabilitering – at fastholde de livsstilsændringer.
Regionsmøder marts 2015 v/adm. direktør Kim Høgh.
Sådan kommer Handicaprådene i spil v. Ældre- og handicaprådmand Jane Jegind Odense Kommune.
Landsseminar 2015 Workshop om Børn og Unge med hjertesygdom.
Landsindsamling Hjerteforeningens Regionskursus 10. april 2015.
Workshop 4 Hjerteforeningens politiske arbejde
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Formandsmøde i Middelfart 5. september Først skal vi tale om vores ”ståsted”, -dernæst strategi Mange ord, derfor lægger vi en pause ind midtvejs.
Forebyggelsesafdelingen v/Morten Ørsted Rasmussen, Forebyggelseschef
Regionsmøder forår 2016 Nyt fra frivilligafdelingen.
Osteoporoseforeningen. Mission Vi arbejder for forebyggelse af knogleskørhed og følgerne heraf, således at flest muligt bevarer trivsel og førlighed livet.
Bestyrelsens beretning 2013 og 2014 Inger Duus Nielsen.
Evaluering i Rådgivningen resultater samt tiltag.
Introduktionskursus tirsdag den 20. oktober 2015.
Hjerteforeningens frivilligindsats v/afdelingschef Betina Egede Jensen.
30. marts 2016 Kort om Hjerteforeningen Patientforening, stiftet i medlemmer og Danmarks næststørste patientorganisation 3 faste rådgivninger.
Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinancierende Lokalkomiteer.
Introkursus for frivillige Hjerteforeningens kommunikationsafdeling 2015.
Introduktionsdag for frivillige Den 20. oktober 2015.
Hjertemotion i praksis
Introduktionsdag Nye frivillige i Hjerteforeningen
Hjertecafèer - tilbageblik
Hjerteforeningens sundhedskonference 12. oktober 2016 VELKOMMEN ved adm. direktør Kim Høgh Tak for ordet. Først og fremmest vil jeg gerne starte med at.
Danmark banker for hjertet Det gælder livet
FØRSTEHJÆLP OG FOREBYGGELSE
Fundraising i Propa Inspiration til en fremtid med flere indtægter til projekter og aktiviteter I udgaven af Propa Nyt vil.
Præsentationens transcript:

Marketing & Fundraising V. Lars Hübertz

Marketing & Fundraisings formål Samle penge ind til forskning, forebyggelse og patientstøtte Hverve medlemmer til Hjerteforeningen Markedsføre Hjerteforeningen som en troværdig patientforening

Marketing & fundraisings fokusområder Medlemshvervning Indsamling Telemarketing Direct mails Lotteri Face2face Varesalg Kampagner Samarbejde med erhvervslivet Fonde Arv 15 ansatte & 25 telemarketingmedarbejdere

Medlemshvervning 138.106 medlemmer 25% stigning på 5 år Face2Face, telemarketing, gratis medlemskab Jo flere medlemmer Hjerteforeningen har, desto større vægt er der bag ordene, når vi skaber opmærksomhed om hjertesagen i medier eller over for politiske beslutningstagere.

Indsamling Indsamling Direct mails Lotteri F2F Telemarketing Varesalg

Lotteri & Direct mails Lotterier: 7 lotterier årligt Ca. 340.000 udsendelser om året I 2013 ca. 12,4 mio. kr. Direct mails: 6 udsendelser om året Ca. 320.000 udsendelser om året. I 2013 over 8 mio. kr.

Face2Face & Telemarketing 10-12 personer Primært ved butikker fx føtex, Spar, Kop & kande I hele landet 12.500 personer har i perioden 2011-2013 sagt ja til at støtte Hjerteforeningen Telemarketing: I dialog med 120.000 danskere p.a. 2013: 76 klager Hvervning, merbidrag, fastholdelse og velkomst

Varesalg Salg via webshop på hjerteforeningen.dk & rådgivningscentrene ‘Hjertens god mad’ har siden lancering i 2005 solgt 11.900 stk. Omsætning på 2.3. mio.  I 2013 blev der solgt i alt 519 blodtryksapparater. Omsætning på 360.000. Siden vi begyndte at sælge rygsække i 2010 – solgt 1600 stk. Omsætning på 650.000

Kampagner Gør noget for hjertet Hel hjertet Elsk hjertet Charlies hjertegalla Kampagner Tv-spot, sociale medier, egne medier og PR Kurser i livreddende førstehjælp Salg af støtteprodukt Foredrag og hjertecafeer Registrering af hjertestartere Årets hjerteredder Tv-spot, sociale medier, egne medier og PR Fotokonkurrence med Politiken Informationsmateriale til patienter App til hjertesvigtspatienter Hjertecafeer og foredrag Tv-spot, sociale medier, egne medier og PR Salg af støtteprodukt IFORM løb og Ladywalk Tv show på TV2 Charlie med gns. på ca. 250.000 seere pr. år TV-spot, sociale medier, egne medier og PR

Aktuel kampagne Hjertesvigtkampagnen blev lanceret den 9. maj 2014 Kampagnen er en 5 årig kampagne Formålet med kampagnen er …redde flere hjertesvigtpatienters liv og give dem bedre livskvalitet

Samarbejde med erhvervslivet Min. donation er 250.000 ved samarbejde med erhvervslivet Også events med samarbejdspartnere fx LadyWalk

Fonde Vi søger de fonde, der primært støtter sygdomsbekæmpende formål og forskning. Vi fik 7,4 mio. i 2013 Østifterne: 1.048.000 kr. App – lær at redde liv Undervisningsfilm Tv-spot Red liv spillet   TrygFonden: 1.085.000 Kr. Parat til hjertestart - red liv i Nordjylland Fondation Juchum: Hjertemotion Hvis I skal søge fonde, må I gerne kontakte: Camilla Eklund eller Anja Klett for at aftale og krydstjekke ansøgning i vores database

Arv & testamente I 2013: 38,7 mio. kr. 82 arvesager Arrangementer om arv: ‘Livet, hjertet og pengene’

Samarbejde ml. frivillige & marketing og fundraising Salg af armbånd eller nøgleringe Ved blodtryksmålinger i Matas Ved øvrige arrangementer (foredrag, aktiviteter på hjertestier mm.) Salg af øvrige varer Ved foredrag eller lignende Opfordring til donation Ved arrangementer (foredrag, aktiviteter på hjertestier) Online egenindsamlinger dedikeret til lokalområdet (betternow.dk) Egne ideer fra lokalkomiteen

Medlemshvervning Ved alle typer af arrangementer Motionsarrangementer Blodtryksmålinger i Matas Hjertesunde middage Arrangementer på hjertestier Foredrag Jeres egne ideer…..

Spørgsmål?