Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afLone Jeppesen Redigeret for ca. et år siden
1
Hvorfor samler vi penge ind i Hjerteforeningen?
v. Marketingchef Morten Jørgensen
2
Dagsorden Hvorfor samler vi ind? Hvem er vi? Hvor samler vi ind?
Hvordan samler vi ind? Resultater Hvordan kan vi blive bedre?
3
Et Danmark hvor ingen dør unødvendigt af hjertekarsygdom
Hvorfor? Indsamling betyder: Mere forskning, oplysning patientstøtte og frivilligt arbejde Hjerteforeningen er uafhængig af statsstøtte Bredere folkelig forankring Større politisk gennemslagskraft Mål: medlemmer mio. i 2020 Et Danmark hvor ingen dør unødvendigt af hjertekarsygdom
4
Marketing & Fundraising har mange allierede
Hvem er vi? Marketing & Fundraising har mange allierede Direktør Intern TM Bestyrelse Ekstern TM M&F – 10 ansatte Frivillige Face2Face P&K RC´er
5
Hvor samler vi ind?
6
Hvordan samler vi ind?
7
Resultater - medlemstal
8
Resultater - nettotilgang
9
Resultater - regionsfordeling
10
Resultater - omsætning
Fra 108 mio. i 2011 til 125 mio. i 2012! Bemærk: 2012 mangler et kvartal
11
Omsætning fordelt på PBS/ikke-PBS
12
Fakta om PBS 65.000 personer har en PBS-aftale med HF
PBS påvirker medlemstallet positivt PBS øger medlemsloyalitet Oprettelse af PBS-aftaler via telefon er fuldt lovlig (anerkendt af Finansrådet og ISOBRO i 2006) 125 henvendelser i 2011 (af opkald)
13
Sikkerhed og PBS PBS-oplysninger bliver ikke misbrugt
HF overholder datatilsynets regler Alle PBS-træk adviseres og kan afvises HF har information om støtter som skaber tryghed PBS er IKKE identitetstyveri, tricktyveri, dankortsvindel
14
Etiske overvejelser HF er underlagt ISOBROS etiske retningslinjer (se Der er foretaget indsamlingsetisk kontrol i 2011 Vi er forpligtet til at bruge de indsamlede midler bedst muligt Vi accepterer altid et nej tak
15
Hjemmesiden HjerteNyt Impuls Nyhedsbreve Rådgvningscentre Etc.
Kommunikation om PBS Hjemmesiden HjerteNyt Impuls Nyhedsbreve Rådgvningscentre Etc.
16
Hvordan kan vi blive bedre?
I dag gør vi: Vi måler på alle aktiviteter – ROI og medlemsloyalitet Vi registrerer og håndterer alle henvendelser individuelt (76 henv. i 2012) Alle kan frabede sig henvendelse ved kontakt til medlemsservice Vi koordinerer henvendelser til store virksomheder og fonde centralt Vi har etisk udvalg på direct mails Vi følger ISOBROS etiske regelsæt Forslag til hvad vi mere kan gøre?
17
Spørgsmål
18
Landsindsamling
19
forældet og uretfærdig
Ny indsamlingslov Siden 2010 har ISOBRO arbejdet på at få ændret indsamlingsloven fordi den nuværende lov er: forældet og uretfærdig Ny indsamlingslov forventes vedtaget i juni 2013
20
Konsekvenser af ny indsamlingslov
Hjerteforeningen kan ansøge om tilladelse på lige fod med andre Indsamlingsnævn afgør hvem, der skal have tilladelser og tildeler indsamlingsdatoer Tilladelse gives for 3 år til 10 organisationer
21
Kriterier for tildeling af tilladelse
Godkendt efter ligningslovens §8A og/eller §12, stk. 3. Organisationens private indtægter Organisationens frivillige Organisationens kontaktflader Organisations oplysnings- og informationsarbejde Ergo: Hjerteforeningen bør få en tilladelse
22
Bemærk: samlet udgør det ”kun” 3% af hvad der indsamles i DK!
Konkurrencen Resultater 2011: Organisation Antal indsamlere Indtægt Udgift KB 29.000 Røde Kors 17.600 Dansk Flygtningehj. 12.000 Fremgår ikke FKN 20.000 Red Barnet MS 2.000 Diabetesforeningen MSF, WWF, UNICEF, Danmarks Naturfredningsforening og Gigtforeningen kunne også ansøge. Men...
23
Forudsætninger og valg
Den nye indsamlingslov vedtages af Folketinget i 2013 Indsamlingsnævnet giver Hjerteforeningen en 3-årig tilladelse i 2013 eller 2014 Hjerteforeningen investerer 4-5,5 mio. årligt, og indsamlingen forventes først at give overskud efter 3 år Hjerteforeningen skal kunne mobilisere frivillige, hvilket stiller krav til nuværende og nye frivillige Udover den forventede investering i nye ressourcer, vil en landsindsamling trække på yderligere ressourcer fra især frivilligteamet, Presse & Kommunikation og Marketing & Fundraising Organiseringen af landsindsamlingen vil ikke blive struktureret som det kendes fra de nuværende lokalkomiteer
24
Spørgsmål
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.