Undersøgelsens omfang

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Aktivitet – hvor/hvornår: Videns- og erfaringsseminar i Middelfart, lørdag den 19. marts. MKR var der sammen med Pia fra Herredsåsen og Claus fra Rynkevangen.
Analyse af rejsekortet for
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Børn med gennemgribende udviklingsforstyrrelser
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
8. december 2010 på Egegård Skole
Seksuelle overgreb mod børn i Danmark
Hierarki for styringsredskaber
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
BRUGERTILFREDSHEDSUNDERSØGELSE
Folkeskole-reformen August 2014.
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
Inddrag nu kredsformandsmøde den 8 marts 2011
BESØG VORES HJEMMESIDE JÆVNLIGT. GERNE HVER DAG - DOG MINDST ET PAR GANGE OM UGEN. Her finder du vigtige informationer om SFO Asgårds dagligdag. VIGTIGT.
Skolereform august 2014………………
LÆSEHJØRNET I BLOK A.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Forældretilfredshedsundersøgelse Lærerne og pædagogerne som har med mit barn at gøre har den nødvendige viden om mit barns vanskeligheder.
Folkeskolereformen2014.
Side 1. Deltagerne i undersøgelsen Undersøgelsen af elevtilfredsheden i efteråret 2003 har principielt omfattet alle EUD-elever på såvel grundforløb som.
Skolebestyrelsens kompetencer og tilsynspligt
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Årsmøde på Husum Skole - En skole i bevægelse. Program – Beretning for spørgsmål Arbejdet i skolebestyrelsen Pause
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Faglig fordybelse i indskolingen
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Udskolingen.
Rusmiddelundersøgelsen Ordrup Skole 9. klassetrin Skoleåret 2011 – 2012.
Nyborg kommune Brugerundersøgelse på Skoleområdet 2014 DANEHOFSKOLEN
GRUPPEDRØFTELSER En af forældrene bedes lave notater på det omdelte papir. Vælg eventuelt en ordstyrer blandt forældrene.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
Folkeskolereform 2014.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Indhold Kort om sundhedsprofilen Hvad kan man bruge sundhedsprofilen til? Udvalgte data Hvordan skal den læses? Kommunikationsstrategi 2.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Ernæringsassistentelevers psykiske arbejdsmiljø i praktikken ved uddannelseskoordinator Lise Lotte Sørensen.
Skolesundhedsprofiler i Odense Kommune
Skanderborg Kommune Valgmøde 3. marts 2014 Baggrundsviden for at kunne varetage skolebestyrelsesarbejdet.
Jo mere man læser, jo tidligere bliver man en hurtig og sikker læser.
Inklusion på Skovlyskolen. Mål for inklusionsarbejdet; Udvikle inkluderende læringsmiljøer Understøtte stærke forældrefællesskaber Fastholde høj faglighed.
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Informationsmøde for forældre til kommende børnehaveklassebørn
Grundtanke Børn der trives kan lære, voksne der trives kan undervise.
Skolebestyrelsens årsberetning Hvem sidder i skolebestyrelsen? 7 forældrerepræsentanter: - Lena Uldall, formand, kontaktperson til førskolegruppe.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
Velkommen til Klasseforældremøde i x klasse. Aftenens program 1. Status på arbejdet med ”Forventninger til elever” v. klasselærer/ forældre 2. Udvikling.
Strukturen: Infomøde 7. klasser 2010/2011  Strukturen: Hold yHold z introduktionsforløb 7.a7.b7.c Hold 1Hold 2Hold 3Hold 4 24 elever pr. klasse 16 t.
Undervisningsmiljøvurdering 2014 Sundhed, omsorg og pædagogik Herningholm Erhvervsskole Evaluering af det fysiske, fysiske og æstetiske undervisningsmiljø.
Undervisningsmiljøvurdering 2014 HG Ikast Herningholm Erhvervsskole Evaluering af det fysiske, fysiske og æstetiske undervisningsmiljø 1.
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Svarprocent: 27% (414 besvarelser ud af mulige)
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Kvalitetsrapport 2009/2010 Nuancer og variationer - et billede af et mangfoldigt skoleområde. En afrapportering fra skoleområdet med fokus på initiativer,
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser [indsæt dato] [indsæt skolens navn] [Indsæt mødeforum] Trivselsmålingens resultater.
Undervisningsmiljøvurdering Bieringhus Efterskole
Handleplan for Dalby Skole
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Trivselsmålingens resultater på vores skole
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
BASELINEUNDERSØGELSEN 2015 – forældre til folkeskoleelever
Kilde: Kvalitetsrapport og Undervisningsministeriets Skoletal
Præsentationens transcript:

Tilfredshedsundersøgelse på Tinderhøj Skole Forældre og elever har besvaret spørgeskemaer

Undersøgelsens omfang Forældre i 0. – 9. klasse Elever i 6. – 9. klasse Marts 2014 Marts 2011 (til sammenligning) Ændring i spørgsmål Fjernet ”Ved ikke”

Overordnet Forældrenes samlede tilfredshed med skolen ligger på niveau ( 2%) Forældrenes samlede tilfredshed med SFO’en er lavest i kommunen ( 4,5%) Elevernes samlede tilfredshed med skolen er højst i kommunen ( 4,5%) Elever fra 0. – 5. klasse er ikke spurgt mht. SFO

Forældrene om skolen Positivt Negativt Faglige udbytte ( 1%) Faglige niveau blandt lærerne ( 1%) Kvaliteten af undervisningen ( 2%) Lærernes håndtering af konflikter mellem børnene ( ) Lærernes indsats for at tilrettelægge undervisningen i forhold til børnenes behov ( 1%) Lærernes kan skabe ro og orden i klasserne ( 4%) Skolens indsats for at forebygge mobning ( 16%)

Laveste procentdel går i SFO (ingen sammenligning) Forældrene om SFO’en Positivt Negativt SFO’en indendørs fysiske rammer ( 2%) Børnenes mulighed for at læse lektier i SFO’erne ( 2%) Aktiviteterne i SFO’en ( 15%) SFO’en indsats for at forebygge mobning ( 3,5%) Laveste procentdel går i SFO (ingen sammenligning)

Eleverne om skolen Positivt Negativt Tilfredshed med det de lærer i skolen ( 4%) Undervisningsmaterialerne ( 10,5%) Lærernes indsats for at hjælpe og udvikle eleverne fagligt ( 6,5%) Tilfredshed med den del af undervisningen som foregår udenfor skolen (ingen sammenligning) Lærernes indsats for at skabe ro og orden i klasserne ( 1%) Trafiksikkerheden mellem skole og hjem ( 2,5%)

OVERRASKELSE Trafiksikkerhed 36 % forældre er utilfredse med trafiksikkerheden, højest i kommunen ( 24%) 8,4 % elever er utilfredse med trafiksikkerheden, højst i kommunen ( 13%) OVERRASKELSE

Madordning Andel af forældre som benytter madordningen er kun 20% - lavest i kommunen ( 31,5%) Til gengæld er de mest tilfredse med madordningen også i forhold til pris og mængde - højest i kommunen (tidligere på niveau med den øvrige kommune) Elevernes tilfredshed er dog ikke lige så udslagsgivende som forældrenes ( tidligere mere utilfredse end den øvrige kommune)