Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
OMRÅDESELVRANSAGELSE OG PLANLÆGNING
Advertisements

Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Virtuel medarbejder eller konsulent
10 Konkurrencesituation
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
4 Strategisk planlægning
Værdistrømsanalyser.
Usability og interaktionsdesign i en mindre IT virksomhed Infinit 13
OH 2.1 SWOT - Hvad kan det bruges til? •Afdække myndigheds- og kundekrav •Få fokus på væsentlige miljømæssige problemstillinger •Styrke image •Øget troværdighed.
Møde med KKR den 28. august 2012 Oplæg v/ Johannes Flensted-Jensen & Harald Mikkelsen.
Brug en bydel som dit bæredygtige show-room 28. oktober 2010.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009
Synlig ledelse i krisetid
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
EXPORTKONSULENTERNE.
Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen
Markedsvurdering.
Først lidt om Aalborg Portland
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Udvikling og styring af en virksomhed
POLITIK LEDELSESSYSTEM
At udforske sin egen praksis
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Vi har brug for dig... som Small Business Specialist Christian Ringheim & Kim Enrum.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
Ansøgning Uopfordret ansøgning Ansøgning via jobannonce.
FOPS arrangement den 18. maj 2011: ”Den gode proces for medarbejderne ved virksomhedsoverdragelse” Sådan har vi gjort.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
Omrejsende ledere - Svendborg Kommunes interne konsulentkorps.
CRM !? ”CRM handler sådan set bare om at behandle kunderne ordentligt og samtidig kun bruge energi på dem, hvor det kan betale sig.” - Claus Due, 2003.
VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
Styrk miljøkommunikationen Planlæg din kommunikation – 7 nemme trin.
Ed - fasen Lokal Politiet EN BESKRIVELSE AF PROBLEMET (f.eks. Belyse problemets karakter, og omfang,. Undersøge hvem der er/ kan være medinteressenter.
LINK Camp 2012 Helle Karina Pedersen Uddannelseschef EAL.
Geodata i Geomarketing Mads Staunskjær Salgsdirektør.
SALG I CENTRUM - Et pilotprojekt i samarbejde mellem Silkeborg Iværksættercenter og Væksthus Midtjylland Målgruppe: IV / SMV 0-5 år, max.10 medarbejdere.
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
KMS organisation. Markedsområdets overordnede mål Markedsområdet arbejder for: at fremme brugeres udnyttelse af kort og geodata til gavn for deres opgaveløsning.
Seminar 6 – Arbejdsmiljøledelse
VækstDrive-projektet er velegnet til at:
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Korte (max. ½ time) ugentlige dialog møder i teamet/afdelingen. Stående omkring tavlen. Ledes af nærmeste daglige leder. Dialog omkring: Handlingsplanen.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET NY ØKONOMIMODEL Overordnet beskrivelse af formål og proces, marts
© Siemens A/S 2015siemens.com/answers Vedvarende teknologiløft til Grønlands erhverv Future Greenland konference den 8.maj 2015.
Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration
1 21. september 2016 Introduktion til Lean Vedligehold.
Iværksætteri-projektet – Hvad er det?
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Dynamisk Strategi Evaluering af demonstrationsprojektet 2011
Virksomhed og iværksættere
DANRÅD & REGNSKAB Status for forretningsområdet Ivan Damgaard
10 Konkurrencesituation
Din virksomhed FIRMALOGO.
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Humanistisk Entrepreneurship 8 opsamling 1
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Handlingsplan 2015.
Mission, vision og forretningsidé
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Præsentationens transcript:

Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases

PELVIG & PELTZ Vores kerne: Procesorienteret markedsføring - analyse af markedssituationen samt fastlæggel- se af handlingsplan og gennemførelse Vores målsætning: Markedsføringen er forankret i virksomhedens strategi samt økonomiske og personalemæssige ressourcer Vores målgruppe: Små og mellemstore teknologivirksomheder.

Processen Strategi Evaluering Gennem- førelse Handlings- plan Fokus- områder

Problemstillinger Fastholdelse af kunder * Kommercialisering af nye produkter/ydelser Udvikling af nye markeder/kundegrupper Mersalg til eksisterende kunder Udbredelse af kendskab til virksomhed * Udvikling af markedsføringsstrategier Fusioner ml. 2 eller flere virksomheder *

Case 1; Fastholdelse af kunder Kunde: Komponentsalg indenfor dataopsamlingsudstyr Problem: Ingen eller sparsom med markedsføring overfor eksisterende kunder, førte til øjeblikkeligt fald i salget på 50-70% Løsning: Outsourcing af marketingfunktionen (1 dag ugentlig) med udgangspunkt i en handlingsplan indeholdende en række fastlagte aktiviteter. Resultat: Salget steg til normalt niveau indenfor 3-4 måneder

Case 2; Udbredelse af kendskab Kunde: Leverandør af bredbåndsløsninger til amter/kommuner Problem: Øge tilgang af nye kunder vha. større synlighed på markedet Løsning: Analyse af markedet med det formål at lave en handlingsplan. Resultat: Analysen viste, at der var kraftige strukturændringer i konkurrencesituationen, som de ikke var opmærksomme på. Handlingsplanen blev korrigeret i forhold hertil.

Case 3; Fusioner ml. virksomheder Kunde: Leverandør af IT og infrastruktur Problem: Ønskede at markedsføre sig mere, men manglede koncept, der samler de løbende opkøb af nye virksomheder. Løsning: Udvikling af forretningsidé og strategi med udgangspunkt i nuværende ressourcer og virksomhedens vision. Handlingsplan. Resultat: Samlet koncept, definition af fokusområder samt handlingsplan

Markedsføringsplanlægning Definition af markedsføringstiltag Tidsplanlægning Budgetplanlægning Opgavefordeling Målsætninger Fordi det giver jer ro til at fokusere på jeres kernekompetencer

Gennemførelse og resultater Gennemførelse: Overholdelse af tidsplan Overholdelse af budgetter Indsamling af data Resultater: I forhold til målsætningerne Generel evaluering Opbygning af historik

Processen Strategi Evaluering Gennem- førelse Handlings- plan Fokus- områder Markedsanalyse Outsourcet marketingfunktion DM News Telemarketing Annoncer Målsætninger Historik

Spørgsmål ?