”5 skarpe” – om udvikling af løsningerne Spørg kun borgerne om det, der er behov for – og genbrug data Skriv så det kan forstås – men kun når det er nødvendigt.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

Finsenscentret den 25. marts 2014
Måske er I gode venner i et år,
Et stykke med sødt, surt og skørt... - botilbuddet Stefanshjemmet evaluerer deres udbytte af projekt Implementering af Teknologi (IAT) 2011.
Lokal kompetencedag marts / april Velkommen Lokal kompetencedag: • Opfølgning fra internatet • Fastholdelse af projektets mål • Input fra nulpunktsanalysen.
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Ny sikkerhedsorganisation – nu med efteruddannelse
Nye samarbejdspartnere – nye udfordringer
Hvilken forskel skaber mest værdi for brugerne?
Lars Sommer – Kommunernes Landsforening Anders Krabbe Møller – Digitaliseringsstyrelsen Afsendersystemer.
FOKUS! På vores udvikling.
Hvad kan gøre energiundervisningen engagerende og lærerig?
Nybyggeri og arbejdsmiljø
Praktiske erfaringer med Byggeriets IKT specifikation
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
Nyt ansvar.
Bedste praksis i vandplanarbejdet Irene Wiborg Projektchef Det siger EU – Guideline nr. 8 om involvering.
TJEK PÅ TEAMET.
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Projektledelse i praksis med MS-Project
Bedst på Nettet 2010 analyse: - Trends og erfaringer Michael Bach Petersen, kontorchef Kontoret for it-kompetencer og tilgængelighed Digitaliser Danmark.
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
Få overblik over dine kunder Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Deltagerstyret undervisning
Værdistrøms-analyse (Vejledning)
COSMOS GROUP A/S – MOVING PEOPLE AND PERFORMANCE member of En samtale – to vindere  Den vanskelige samtale.
Brugernes kreativitet - Kreative processer i innovation med inddragelse af brugerne Ditte og Marianne Den 8. februar 2007.
ATV – Science i skolen 3. maj 2010 Lektor, ph.d. Jeppe Bundsgaard Danmarks Pædagogiske Universitetsskole/Aarhus Universitet.
Vision for Vanløse Bydel
Kodeks for offentlig topledelse
Offentlige data i spil d. 24. juni 2009 Christian Lanng, Kontorchef, Videnskabsministeriet, ITST Kontoret for it-infrastruktur og implementering
Infinit Personas-dag d 2. maj 2012 noter fra basar SnitkerGroup Brugervenlighedskonsulent Thomas Visby Snitker.
Introduktion til Det Praktiske Projekt
Subjektivitet, Teknologi Samfund P ROBLEMFORMULERING 2. Ø VELSESGANG.
IT wokshop, Radisson SAS, Odense, IT workshop Opsamling og afrunding Bo Öhrström Vicedirektør Biblioteksstyrelsen.
AFP-Brugergruppesamling den 10. maj 2011 Sørup Herregård Cecile Christensen IT- & Telestyrelsen.
Er komponenterne noget for mit projekt? NemLog-in komponenten Fuldmagt kan være relevant hvis projektet ønsker at undgå omkostninger til udvikling af lokale.
Stedet som indgang til digital forvaltning
Individuel selvevaluering. Øvelse Hvad tror du ville være en udfordring for dig ved at gennemføre den individuelle selvevaluering? - diskuter gerne med.
Dialog om voldsforebyggelse Spørgsmål til medarbejdere og ledere  4 spørgsmål til vores forebyggelse  4 spørgsmål til vores proces etsundtarbejdsliv.dk.
Den nye sundhedsaftale 2015 – 2018
Brugertest Tænkehøjt test. Aftenens øvelse Rekruttere (segmenter, målgrupper) Min. 2 testpersoner Overvej roller i gruppen – Skift moderator Lav et testmanuskript.
Opsamling Screenings Session Miljøvurderingsdag 2014.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Bent K. Slot Ansat ved KMD (Kommunedata) Ekstern lektor ved RUC Tidligere undervist på Roskilde Handelsskole Interesser: Digital forvaltning IT arkitektur.
at få sund fornuft til sund adfærd….
Brugertest Tænkehøjt test. Aftenens øvelse I har nu på plads:  Hvem skal deltage  De første 3 cases.
D E C I D E Gruppe Opgave G. D Effektivt - Gør systemet det det skal Brugervenligt - Om systemet er brugbart Produktivt - Udfører opgaverne hurtigt.
”Vis stedet” Udviklingspartnernes - og KMS’ rolle Ved Anne Buch-Larsen,
Hvad kendetegner den gode selvbetjeningsløsning – og hvordan sikrer vi kvaliteten i praksis? Udviklingsvejledning for velfungerende selvbetjeningsløsninger.
Velkommen til MED- uddannelsen del 3. Præsentation af underviser og deltagere.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
Astra* Nationalt center for læring i natur-, teknik- og sundhed Sprogbaseret læring i naturfag Del 2 Astra* v/Anette Vestergaard Nielsen.
Sæt medarbejdere, fag og opfindsomhed fri – innovation? LO’s arbejdsmarkeds-, uddannelses- og erhvervspolitiske konference 25. november 2014 Pia Gjellerup.
Salg til det offentlige - Aarhus Kommune. Public Intelligence: Vi har lavet de fleste fejl selv. Peter Julius Public Intelligence rådgiver virksomheder,
Introduktion til øvelsen ”Bidrag til kerneopgaven” Formål med øvelsen Forberedelse Indledning Runde 1 Runde 2 Runde 3 Afslutning på øvelsen 2.
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Øvelser til DREAM fasen
Borgerservice og Biblioteker
Fælleskommunale arkitekturmål 2018
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
Hvad er Virk? Er det en portal? Er det en linksamling?
Førstehjælp Ved uheld på vandet.
Vejen til plejebolig - en sammenhængende digital brugerrejse
Fælleskommunale arkitekturmål 2018
Præsentationens transcript:

”5 skarpe” – om udvikling af løsningerne Spørg kun borgerne om det, der er behov for – og genbrug data Skriv så det kan forstås – men kun når det er nødvendigt Hav fokus på det samlede flow fra a til z og sørg for at alle led giver værdi Tag udgangspunkt i brugerens situation og tænk i relaterede behov og mersalg Husk at brugertest er ikke raketvidenskab

”5 skarpe” – om processen Tænk brugerbehov før teknik og løsning – og inddrag slutbrugerne Tænk på brugernes nytteværdi og ikke på hvad, der ikke kan lade sig gøre Lav en dummy og bliv klogere Tænk sammen, tænk hurtigt og arbejd på tværs af kompetencer Slip kreativiteten løs – men husk at fokusere og samle op

Hvad gør vi nu… Evaluerer innovationscampen – proces og løsninger Formidler resultater og erfaringer og diskuterer dem på digitaliser.dk og borger.dks partnerforum Udstiller de udviklede løsninger på digitaliser.dk og innovationscamp.dk Stiller løsningsforslag til rådighed for myndigheder Formidler generiske principper for brugervenlige digitale løsninger Samler op på resultater i styregruppen for borger.dk Anvender resultaterne ved udvikling af borger.dk