IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Katalog over nationale standarder på sundhedsområdet.
Advertisements

Workshop om IT-strategi 12/ Hvorfor •Den offentlige sektor reagerer på mange forskellige impulser, bl.a. fra borgerne, erhvervslivet, internationale.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Ungepakke.
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Kort om baggrunden for ”Bedst på Nettet”
22. juni 2014 Status på projektet ’Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært’
Samskabelse af velfærdsservice: Ledelse og rammesætning
Ankestyrelsen - en styrelse under Socialministeriet •Ankeinstans på arbejdsskadeområdet •Afgørelser i principielle sager truffet af kommunerne på det sociale.
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Statusrapport Statens Arkiver Danmark Nordisk ekspertseminar, Reykjavik den 2. december 2008.
Aalborg Universitet og Aalborg Kommune.  Gearing af organisationen til at understøtte et højt specialiseret neurofagligt niveau i kommunen gennem målrettet.
Agenda Hvad rører der sig nationalt? Hvad rører der sig tværregionalt?
UDVIKLINGSTRÆ PÅ EN UDDANNELSESINSTITUTION
Sikring af tilgængelighed er en proces!
Høring om byggeriets kvalitet, effektivitet og udvikling, 20. november 2002 Indledning ved Lone Møller Sørensen, direktør for By og Byg.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Date :31 1.
Vibeke Abel - Ligestillingsministerens Departement Det tværministerielle mainstreamingsprojekt ”Mainstreaming - fra Strategi til Praksis” 28.maj 2001.
Bedst på Nettet 2010 analyse: - Trends og erfaringer Michael Bach Petersen, kontorchef Kontoret for it-kompetencer og tilgængelighed Digitaliser Danmark.
E-læring på Virk.dk Præsentation på Myndighedsforum
Tegn et levende billede af organisationen
Den politiske vision om åbne standarder Af Morten Helveg Petersen, Det Radikale Venstre Dansk IT, Dansk Erhverv
Ny Organisation pr. 1. januar 2012 Præsentation
Nye fagprofessionelle lederroller
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
På vej mod en region Nye muligheder Harmonisering. Kvalitet – effektivisering Den fremtidige specialeplanlægning Kompetencebehov i fremtidens hospitalsvæsen,
Videnskabsministeriets arbejde med åbne standarder Vicedirektør Mikkel Hemmingsen, Videnskabsministeriet
Kodeks for offentlig topledelse
Ledere mellem profession, management og demokrati Karina Sehested, Seniorforsker Skov og Landskab, KU.
Kulturpolitisk temamøde, Struer Byråd, 20. november 2007 STRUER KOMMUNE Møde den 29. november 2007 Til første møde om Udviklingsprojekt på Dagtilbudsområdet.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
- Et kontor kan ikke længere (være sikker på) at eje et projekt! - Der indføres et review-system - Direktionen har offentliggjort nogle tværgående temaer,
Efter konsensus. Det er spild af tid at gennemføre en selvevaluering uden at følge den op med klare forbedringsprojekter! Prioritering Alle forbedringsområderne.
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
Quality Management Systems
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 1 Danmarks strategi for digitalisering Forbedre servicen til borgere og virksomheder (Bedre digital.
En ny strategi for transportforskning Workshop - Trafikdage i Aalborg 28. august 2006.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til Temamøde i SCKK den 8. oktober 2008 Kompetencestrategi - hvordan?
Introduktion til Analyseenheden under FPC Oplæg for FSE den 7. februar 2008 Anette Dørge Jessen Lotte Faurbæk.
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
Kapitel 2: Demokrati Demokrati (folkestyre) er blevet set både som en måde at tage beslutninger på og som en livsform. I Danmark tages disse beslutninger.
Ny regering, nye tider – dag 1
Den Nordiske Model Hvad er en velfærdsstat? Analytisk perspektiv
Elevplaner Debatmøde med kontaktforældre. Dagsorden Velkommen Elevplaner Skolebestyrelsens indflydelse Elevplaner i den offentlige debat Fiktive elevplaner.
Kvalitets testet - på vej mod bedre offentlige hjemmesider.
Hvad er det gode skolelederliv?
IT og Telestyrelsens arbejde med offentlige kampagner Initiativtager til kampagnegruppe – både deltagere fra branchen og offentlige institutioner. - Formål.
Faglige kvalitets- oplysninger 15. januar Faglige kvalitetsoplysninger - formål At udvikle og afprøve et katalog af syv redskaber for at Understøtte.
IT-strategi i Glostrup Kommune - Nu og i fremtiden Henriette Graff Nielsen Maria Hvenegaard Carsten M. Smidt Peter Haargaard Morten Lind.
©SCKK 2005 Excellence Netværk 2004/2005 KVIK vs. Excellence – kan de kombineres og hvordan?
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Borgermillionen 2015 Indledende drøftelse, Økonomiudvalget.
Ledere mellem profession, management og demokrati
Generalforsamling 24. april 2014 Fremlæggelse af regnskab.
Gruppearbejde Oplæg til workshops Hvilke emner skal der være fokus på? Hvilke arbejdsgrupper skal der nedsættes? Hvad skal der til? Hvordan.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
KVIK erfa-dag 22. Maj 2006 Hvorfor gør det en forskel at blive ved med at selvevaluere?
Regional udvikling (1) Regionsrådet skal varetage nedennævnte regionale udviklingsopgaver: a) Udarbejde regionale udviklingsplaner og varetage opgaver.
Kulturarven er en aktiv ressource i samfundet. Politisk samfunds- mæssigt perspektiv Interessent- perspektiv Proces- perspektiv Medarbejder- perspektiv.
Vejlederkonference Randers Tirsdag den Voksenvejledning.
Forslag og konsekvens1 Velkommen til Konferencen Forslag og konsekvens.
Hvad er det gode skolelederliv?
Hverdag med Handicapkonventionen
Den digitale dansker – digitalisering af hverdagen
Vidensbaseret praksis i botilbud
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Politikernes og borgernes forventninger
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Præsentation af IT-sikkerhedsfunktionen
Præsentationens transcript:

IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet

Om IT- og Telestyrelsen Sammenlægning imellem Statens Information og Telestyrelsen i 2002 Ca 250 medarbejdere fordelt på 12 kontorer Styrelsens hovedopgave er at udvikle og gennemføre initiativer inden for de centrale områder af regeringens it- politiske strategi, og aktivt medvirke til at skabe de bedst mulige rammebetingelser for, at borgere, virksomheder og den offentlige sektor kan realisere netværkssamfundet

Organisation

Evaluering og information IT-Strategisk Kontor Primære opgavefelter er it-systemernes info- og infrastruktur, digital forvaltning, IT-standardisering, udvikling af borgerrettede systemer, herunder projektledelse. Kontoret for offentligt indhold Redaktion, drift, vedligeholdelse og udvikling af IKP, Informationsknudepunktet, inden for det offentlige herunder medierne danmark.dk, Denmark.dk, Nettidende.dk, Hof & Stat, Status, Statstidende og Tingbladet. Kontoret for offentlig kommunikation Kontoret har ansvaret for at understøtte og udvikle det offentliges kommunikation. Især er der fokus på kommunikation rettet mod borgerne. Kontoret har ansvaret for bl.a. Bedst på Nettet, OIO (Offenlig Information Online) og Danmarksdebatten

Bedst på Nettet Bedst på Nettet er et projekt, som en gang om året måler kvaliteten af de offentlige netsteder på baggrund af et vurderingsgrundlag bestående af indikatorer afhængig af institutionstype. Kvalitetsmålingen foretages dels af institutionen selv, dels af IT-og Telestyrelsen samt af brugerne. Resultaterne af disse tre vurderinger danner det samlede resultat. Hvert efterår foregår prisuddelingen, hvor dommerpanelet udvælger de bedste netsteder på baggrund af vurderingerne. Projektet blev startet i 2001 som et tre-årigt projekt med det formål at forbedre kvaliteten af det offentliges netsteder. Det er i år blevet besluttet at videreføre projektet.

Evaluering Det er ikke en specifik offentlig politik, eller et afgrænsbart program der evalueres –Organisering og udfald af offentlig politik belyses ikke Mere monitorering end evaluering –alt for standardiserede krav (fx Nordisk sprogråd og Det Kongelige teater er begge kulturinstitutioner) Mere kampagne end evaluering Men BPN kan ses som en legitim udsteder af retningslinjer

Evaluering Politisk og rituel anvendelse –skal fremme en bestemt agenda for udviklingen af hjemmesider under dække af at der bliver lavet en objektiv vurdering af hjemmesidens kvalitet Og hvad så –legitim ret til at gøre det (repræsentativt demokrati) –prioriteringerne er et resultat af en faglig forsvarlig proces med inddragelse af relevante aktører