Kommunikationsplanlægning – herunder målsætninger mm.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
IT Projekt Portefølje Management: styringsmæssige og koordineringsmæssige problemer i en offentlig organisation.
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
Side1 WORKSHOP - Fremtidens museumshjemmesider 12:45 Introduktion 13:00 Nationalmuseets hjemmeside 13:10 Workshop 14:00 Fremlæggelse i plenum.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Interaktive test - Karakteristika & Nyskabelser
Kommunikation / it.
Research & innovation Målgruppe Platforme Web 2.0 Koncept AIDAS Mockups – website Mockups - mobil World Outgames Research & Innovation 1.Semester projekt.
Markedskommunikation - del 1
Strategi og taktik i krigen for overlevelse
Magtteori II 14. September Én-dimensionel magt Aktøradfærd Aktuel magtudøvelse Politisk beslutningsproces Observerbar interessekonflikt = konflikt.
[Produktnavn] Marketingplan
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Formidlingsdelen Formidling og metode.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 30 SEPTEMBER 2014 DEIC CONFERENCE 2014 PHD STUDENT MATTEO PILATI AARHUS UNIVERSITY DEPARTMENT OF CULTURE.
“Cheshire Puss,” she began, …… ”Could you tell me, please, which way I ought to go from here?” “That depends a good deal on where you want to get to,”
Niels Pein Regelopdatering Niels Pein Udpluk af nyhederne Definitioner Regler Decisions.
Evidenshierarki eller - typologi
Køb spillet her:. Buy the game here: AIDAAIDA Attention: Det der fanger øjet Billedet i venstre hjørne er blikfanget. Interest: Den del der får læseren.
7 Købsadfærd på konsumentmarkedet
Animation på teksten Danish Red Cross 1 ss. Animation på teksten Latrines HVEM OG PÅ HVILKEN BAGGRUND TRÆFFER BESLUTNING OM VALG AF MODEL2
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Restrictions on access.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Kom/IT præsentation Dette vil jeg komme ind på i løbet af fremlæggelsen: Opgavetype(kampagne) inkl. Begrundelse for valg Målgruppeanalyse Kommunukations.
Usability 24. marts Tilgængelighed 2. Dagens øvelse 3. Spørgsmål.
Hvad er det gode skolelederliv?
Hvorfor innovationstjek? v. Helle Bertram
Skills training © 2000 The Ken Blanchard Companies • Do not duplicate • Item# • V
Ung i centrum Historical ”natural recovery” issues: 1.Does ”natural recovery” exist? 2.How common is ” natural recovery”?
Critical appraisal ” All scientific work is incomplete – whether it be observational or experimental. All scientific work is liable to be upset or modified.
CORBA/e CORBA and Embedded Systems OOMI 27. November 2006.
Virtualitet - i historie Fagdidaktik, Middelfart Eigil Møller
Anette Borchorst, FREIA, Aalborg University, Fibigerstraede 2, 9220 Aalborg East, Denmark Pipelines and Problematizations: The Restricted Number of Women.
Nyhedsbreve Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Every person has a certain level of interest in every web page. This may.
Nyhedsbreve Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2003 Every person has a certain level of interest in every web page. This may.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 4. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW SUMMARY, LECTURE 3 (Extended) Common Log File Format Host, Ident, Authuser,
FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE.
6.1 Polygons Convex verse Concave. Definition of a Polygon A polygon is a figure on a plane with three or more sides that meet at a vertex.
GIS and statistical data analysis Copenhagen September 11, 2013.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Socialforvaltningen Inclusion in Copenhagen The Special reform 6 March 2013 Nina Hemmersam, Head of department.
Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager.
10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Ledende oversygeplejerske Arne Brehm Høj Afdeling for Operation og Anæstesiologi Sydvestjysk Sygehus.
THE MENTORING JOURNEY.
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet.
Hvad er det gode skolelederliv?
Danske Musik- og Kulturskoleledere
Marketingplan Dit navn.
Idegrundlag og målsætninger
Incidence, risk and resilience for suicide attempts among children and youth born in and living in Denmark in 2007 By MSc. Erik Christiansen.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Hvor er værdien af intern kommunikation?
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
التضاريس الطبيعية في المحيط
Tværmedial Kommunikation 11 Chaffey: Digital marketing Pillon: Content marketing forår 2017 Pillon - KU.
Charlotte Barfod, Ambulanceansvarlig overlæge
Modtagelse er fortolkning
Tværmedial Kommunikation 5 Kommunikationsstrategi
ikek 6 Markedskommunikation
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Charlotte Barfod, Ambulanceansvarlig overlæge
Europæiske udfordringer for planteproduktionen
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Tværmedial kommunikation 3 kapitel 3: Kommunikationsstrategi
Hvad er vores kommunikationsmål
Præsentationens transcript:

Kommunikationsplanlægning – herunder målsætninger mm. Marts 2012

Kommunikationsplanen: - SOSTAC - S – Situationsanalyse (hvor er vi nu?) O – Målsætning (Objectives) (hvor vil vi hen?) S – Strategi (hvordan vil vi komme derhen?) T – Taktik (inplementering af strategien) A – Aktiviteter (eller implementering – det er her det sker) C – Kontrol (Control) (måling, overvågning, gennemgang og tilpasning) 6. april 2017

The Communications Plan - SOSTAC - S – Virksomhed O – Kommunikation og formidling S – Kommunikation og formidling T – Visualisering og konceptudvikling A – Visualisering og integration C – Virksomhed og Kommunikation og formidling 6. april 2017

Lidt om ressourcer – De tre M’er Men/women (de menneskelige ressourcer) Money (budgetter) Minutes (tid) Se side 33 6. april 2017

Situationsanalyse Markedsføring = krig? Those who triumph compute at their headquarters a great number of factors prior to a challenge. Those who are defeated, a small number of factors Much computation brings triumph little computation brings defeat. how much more so with no computation at all By observing only this I can se triumph or defeat. Sun Tzu: Art of War (more than 2000 years ago) 6. april 2017

Situationanalyse Egen konkurrenceevne Marked Konkurrencesituation Styrker og svagheder PEST analyse Markedsstruktur – segmenter og målgrupper 6. april 2017

Målsætninger - vær SMART S – Specifik M – Målbar A – Actionabel (det skal kunne føres ud i livet) R – Realistisk T – Tidsspecifik To slags målsætninger: Markedsførings- og kommunikationsmålsætninger Se side 43-44 6. april 2017

Opmærksomhed og kendskab Kommunikationsmål AIDA - Attention Interest Desire Action Action Handling i form af køb Desire Ønske Interest Interesse Attention Opmærksomhed og kendskab Den klassiske kommunikationsmodel Den mest direkte model. 6. april 2017

Kommunikationsmål Effekthierakimodellen Opmærksomhed Kendskab Holdning Præference Overbevisning Køb Effekthierakimodellen er mere detaljeret. Særlig egnet til produkter, hvor der er stor grad af involvering i beslutningsprocessen. Opmærksomhed: Hovr stor opmærksomhed nyder et givent produkt hos målgruppen. Udgangspunktet er det niveau, som man vil forbedre Hvis ingen viden i forvejen, så meget simple budskaber. Kendskab: Næste trin: efter at have skabt opmærksomhed er at skabe kendskab til et produkt hos målgruppen. Virksomheden skal vide, hvor stor del af målgruppen, der har kendskab til det pågældende produkt. Nu skal der fortælles om produktet, dets navn, egenskaber, fordele, kvaliteter… Holdning: Hvilke holdninger har kunderne til produktet? Hvis negativ holdning, skal man analysere hvorfor, og derefter rette årsagen og derefter udvikle ny kommunikationskampagne med retilhørende mål. Præference: Målgruppens præferancer. Måske foretrækker de et andet produkt – det skal der arbejdes med, så præferencen flytter over til os. Overbevisning: Man kan godt have præferencer for vort produkt, men de mangler at blive helt overbeviste om at det er det rigtige valg. Her kræves overbevisende og ærlige argumenter, der kan overbevise kunden. Metoder kan fx være kombination af promotion, PR og udvikling af produkt fx garantiordning e.l. Køb: Endelig lykkes det, kunden er overbevist! Nogle vil udskyde. Her kræves lidt beslutningshjælp: Ekstra rabat, financieringstilbud, Personligt salg. 6. april 2017

De to modeller i sammenligning 6. april 2017

Strategi Hvordan når vi vores mål Strategien opsummerer taktikken kommunikationsstrategien støtter og samordner de forskellige taktiske kommunikationsværktøjer 6. april 2017

Taktikken 6. april 2017

Aktiviteterne Detaljerne i taktikken 6. april 2017

Kontrol Her sammenligner vi de opnåede resultater med: Den oprindelige situation (situationsanalysen) Målsætningerne for kommunikationsindsatsen 6. april 2017