Hvordan får man kunderne rundt i Vidensupermarkedet ?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer DET HANDLER OM VELSTAND OG VELFÆRD Præsentation af.
Advertisements

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Mere Velfærd kræver øget produktivitet. Hvad er KORA?  Dannet 1. juli 2012  En fusion af: – DSI – AKF – KREVI  P.t. ca. 100 medarbejdere – økonomer,
Højtuddannedes værdi for virksomheder
Det Nationale Samarbejdsforum for Sundhedsforskning
Hvorfor er det offentlige marked interessant?
Produktivitet, økonomistyring og samarbejde – hvor ligger potentialet?
Forskningens ændrede rammebetingelser Udvikling og effekter i et dansk perspektiv Fil. Dr. Evanthia K. Schmidt The Danish Centre for Studies in Research.
Vækstforum Hovedstaden
By og Byg Debatmøde 2002 Innovation i byggeriet Forskeren Samarbejde om innovation mellem vidensystemet og erhvervet Jørgen Nielsen.
”Fokus på e-læring” mandag den 19. april 2004 Introduktion til EU-programmerne eTEN & e-Learning v/EU-konsulent Birgitte Brange, EuroCenter.
Offentlig-private innovationssamarbejder (OPI)
Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen
Idegrundlag og koncept
Præsentation Michael Ahring Petersen Projektchef/Manager Projects Tel  Business Kolding Akseltorv 8, 6000 Kolding.
Visionen for ingeniøruddannelserne - erhvervslivets behov
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Vækstfondens medfinansiering af virksomheder
1 Jørgen Nue Møller Bygherren og Byggeriet - Om strategier og organisation Publiceret i 21. April 2003:
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret EU-støtte til forskning og udvikling 7. Rammeprogram for forskning og udvikling Andre relevante EU-programmer Landscentrets.
25. FEBRUAR 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
Baggrund Mål Fremtidsperspektiver Lidt historie ApEx – Center for anvendt oplevelsesøkonomi – Dansk videncenter for oplevelsesøkonomi.
{ DS Håndværk & Industri } Vandkanten som vækstdynamo og højuddannede i SMV’er Akademikerkampagnekonference 16 april 2012.
Danmark som produktionsland Direktør Tine Roed 28.maj 13 En registreringsafgift i tiden Direktør Tine Roed.
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Potentialevurdering.
Analyse af om virksomheden har optimale arbejdsgange indenfor:  Telefoni  Markedsføring  Politikker  Værdikæde  Fakturering Mulige opgaver til de.
De 10 bud for bedre samspil mellem forskning og erhvervsliv.
Kodeks for offentlig topledelse
Ansøgning Uopfordret ansøgning Ansøgning via jobannonce.
Oplæg i Væksthus Hovedstaden 28. November 2007 Jacob Holm
CBS Bibliotek …flere fremtider, én strategi René Steffensen Statsgruppens temadag 20. november 2006.
Hvordan får man fagfolk til at gøre det rigtige – i tide?
Ejerskifte fase 3.. Målgrupper efter Ejerskiftet Virksomheden der forsætter med nye ejere Virksomheden drives videre efter Going Concern konceptet, og.
En ny strategi for transportforskning Workshop - Trafikdage i Aalborg 28. august 2006.
Side Driftsøkonomi Kapitel 17 Supply Chain Management.
Mulighed for øget produktivitet i det offentlige.
TENDENSER I TURISMEN Udfordringer for danske kommuner
Teknik og videnskab for samfundet. Den polytekniske læreanstalt - Danmarks Tekniske Universitet (DTU) Oprettet af H.C. Ørsted i 1829 som Den Polytekniske.
Logo Overordnede betragtninger om OPP -Og konkrete projekter i København v/Karen Mosbech ”OPP i virkeligheden” DFM Konference KØBENHAVNS KOMMUNE.
Nå ud med jeres budskab – få budskabet ind Konference om rådgivning af deltidslandmænd 5. oktober 2011.
Strategikort for MEF Samfunds- værdi (eksempler)
Scenarieanalyse og realoptioner
Fordelingen af forskningsbevillinger i 2005 og 2010.
Technical University of Denmark Department of Mechanical Engineering Section of Engineering Design and Product Development Partnerskab i innovation.
Outcome og performance measurement i forskningsbibliotekerne Tal eller handling der tæller Overbibliotekar Tove Bang.
Digitalisering af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen Ved vicedirektør Betina Hagerup.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Byggeri og Teknik Hvordan laves strategi for mekanisering? Landskonsulent Erik Maegaard Dansk Landbrugsrådgivning.
Copenhagen Electric - det regionale elbilsekretariat - Hvem er vi - Projektindhold - Partere.
Workshop om fremtidens samarbejdsmodeller mellem universiteter og små- og mellemstore virksomheder Introduktion v/ Christian Nielsen.
UNDERLEVERANDØRER I DANMARK - EN UNDERVURDERET RESSOURCE? POUL HOUMAN ANDERSEN, PROFESSOR, AALBORG UNIVERSITET.
7. MARTS 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Nye roller og udfordringer i arbejdsmiljørådgivningen - Refleksioner SAM 19. maj 2009.
Hvordan vil du sikre dansk konkurrenceevne i fremtiden? Højere BNP. Offentlige investeringer, da det er staten der køber aktiver. Skabe højere BNP. Mere.
Vinder af konsulentprisen 2010 i kategorien Samfundsudvikling, Organisation og Økonomi Kortlægning af velfærdsteknologiske virksomheder v/ Michael.
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
FORNYELSESFONDEN - Fond til grøn omstilling og erhvervsmæssig fornyelse Lone Rosen,
Forskning der flytter: erfaringer og anbefalinger Andreas Roepstorff.
Virksomhed: SedumEksperten Præsentation af: Kåre Noer I faget: Speciale LA
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Effektive indkøb på selvejende uddannelsesinstitutioner på bygnings- og serviceområdet Jens Hedegaard Madsen, SKI.
Skabelon til forretningsmodel
Der er i de senere år en stadigt voksende erkendelse af at
Fremtidens sundhedsvæsen i et erhvervsmæssigt perspektiv
Vækstforum Hovedstaden
Fremtidens sundhedsvæsen i et erhvervsmæssigt perspektiv
Præsentationens transcript:

Hvordan får man kunderne rundt i Vidensupermarkedet ?

Kend jeres kunder ! Samfund Videnserviceerhvervene eksporterer for 155 mia. Eksportpotentiale på 9 mia. (excl. turisme) Virksomheder Ydre effektivitet markedsmål, kundetilfredshed, kvalitet, service, fleksibilitet Indre effektivitet økonomi, produktivitet, tid, omkostninger Markedspotentiale små virksomheder – ca mellemstore virksomheder– ca store virksomheder – ca

Forretningsmæssige udfordringer for videnservicevirksomhederne Synliggørelse Specialisering Effektivitet Prissætning Ledelse Internationalisering Beskyttelse Troværdighed Fornyelse Produktivitet

Kend jeres ydelser ! Ydelser/Produkter Efterspørgselsstyret udbudsstyret Konceptualiseret Kommunikerbare og operationelle Skaber de merværdi for kunden – kort og/eller langt sigt ? Strategiske samarbejde Afsætning/Organisering Formidling eller salg ? Sproglig iklædning Segmentering Succésmål for samarbejde med virksomhederne ? Kontaktsteder/-personer

Anbefalinger Institutionelt i.Universiteternes risikovillighed til at prøve nye samarbejdsmodeller med f.eks. serviceerhverv af, bør øges. ii.Forskningsmidlerne skal orienteres bedre mod servicevirksomhederne og SMV’ernes behov. iii.Universiteterne skal have et langt stærkere incitament til at samarbejde med erhvervslivet og skal belønnes for videndeling og samarbejde med erhvervslivet. iv.Karrierefremmende for forskerne at samarbejde med erhvervslivet.

Anbefalinger Virksomheder i.Offentlig awarenesskampagne overfor serviceerhvervene om den forretningsmæssige værdi af at bruge offentlige forsknings- og innovationsfremmeordninger. OPS i.Offentlig Universiteterne og videnformidlerne skal være bedre til at nå de mange SMV’er med forsknings- og innovationspotentiale Dette opsøgende arbejde kan ske i et offentlig-privat samspil med private rådgivere.