Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Udskolingen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forældreorientering Skolereformen.
Advertisements

Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Et væksthus for børn og voksne
Juelsminde Skole 2. juni 2014 Skolereform 2014.
Skolereform 2014.
Folkeskole-reformen August 2014.
På vej mod folkeskolereformen
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Information om den ændrede skoledag Komme- og gåtider m.m. for elever Juni 2014.
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
Skolereformen Overordnede mål:
Reformmesse på Sofiendalskolen
Skolereform august 2014………………
Folkeskolereform 3 overordnede mål:
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Skolereformen på Søndersøskolen
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Skolereform. Ambitionerne i folkeskoleaftalen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal mindske betydningen.
Orientering om folkeskolereformen ……på Søndermarkskolen
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Invitation til skolebestyrelserne
Folkeskolereformen - generel information
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Indskolingen.
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Skoledagen indskolingen Dagen Understøttende undervisning (UsU) lektion lektion Pause lektion.
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
Folkeskolereform Version 1.0
Den ny Folkeskolereform. MÅL 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Skolereform 2014 Hodsager Skole.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Folkeskolereformen Malling Skole - så langt er vi nu 14. maj 2014.
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Folkeskolereform 2014.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.
Informationsmøde om skolereformen 17. Juni 2014 Nordals Skolen.
Folkeskolereform Forældremøde nr maj 2014.
Folkeskolereform 1.August Overordnede mål for folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever så de bliver så dygtige som de kan. Folkeskolen.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Folkeskolereform Camilla: Velkomst.
GØR EN GOD SKOLE BEDRE! 1.Folkeskolen skal udfordre alle, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Fællesskolen Starup Øsby Informationsmøde om skolåret
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Informationsaften på den nye distriktsskole i Skovlunde.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Sædding/Ådalens lokalskole
Læringsreformen Hvad er formålet med reformen? – Formålet er: – at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive – at mindske betydningen af den.
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
SKOLE- REFORM En ny retning – en ny skolevej. De gode intentioner Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen.
Præsentationens transcript:

Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Udskolingen

Skolereformen har tre overordnede formål: 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater. 3.Tilliden til og trivslen i folkeskolen skal styrkes blandt andet gennem respekt for professionel viden og praksis

En længere og mere varieret skoledag 35 timer for 7. – 9. klasse. Af lovudkastet fremgår det, at formålet er at hæve det faglige niveau, give eleverne mulighed for at lære på forskellige måder samt at træne de færdigheder og kompetencer, de tilegner sig i den fagopdelte undervisning. Den længere skoledag medfører flere timer i fagene samt tid til understøttende undervisning. Den fagopdelte undervisning skal fremover minimum have flg. omfang: 960 timer pr. år svarende til 32 lektioner i 7. – 8. klasse pr. uge. (24 timer) 930 timer pr. år svarende til 31 lektioner i 9. klasse pr. uge. (23,25 timer) Elevernes øvrige skoletid er defineret som understøttende undervisning og pauser.

Skema for mellemtrinet MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag – Tilsyn – Læsestund – Lektion – Lektion – Pause – Lektion – Lektion – Pause – Lektion – Lektion – Lektion – Pause – LektiecafeLektion Lektiecafe FarvekodeForklarende tekst Understøttende undervisning Faglige lektioner Elevpauser Lektiecafetid Ugentligt møde mandag – KL Mødet om mandagen foregår på skift i udskolingen. Det er udskolingens egne lærere der deles om at læse lektiecafeerne, så regnestykket går op.

På biologitur til stranden _detailpage&v=JGbYwF-JMO0

Amager fælled

Shelter

Ved stranden

På vej hjem

Københavns Universitet

Naturvidenskabelig uge

Tid til spørgsmål