Lidt om danskundervisningen Sådan skal I helst ikke se ud efter endt undervisning!

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
En lille vejledning til ændring af skærmens udseende.
Advertisements

Netværksmøde 18. marts Vibeke Gadegaard
At analysere noget: “Opløsning af noget i dets bestandele.
Læringsstile og lektier
Fra formel til funktionel undervisning
Real Kompetence Vurdering
Grundlæggende IT, niveau G
De sidste undervisningstimer
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
Storyboard fra …. Kommune/team
(I bedes sætte jer gruppevis) © SLP-gruppen, Aalborg Universitet
Sigrid .
Grammatik hvorfor og hvordan?
Netværksgruppe tysk 4 tysklærere fra div.gym:
LEARNING ENGLISH AT HRS 2KOK1041/42. WHY?  Verdenssprog  Globalisering  Engelsk talende kolleger  Mobilitet.
De skriftlige eksamensopgaver i engelsk
Mindre grimt, tak.
Engelbert H – og den sidste chance
Strategier Kommunikationsstrategier Forståelsesstrategier
Projekt i billedkunst Resten af tiden.
Afslut Frem >>
Eksamen og eksamensbilag :
Naja Marie Aidt Bavian.
Almen sTudieforberedelse - AT
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
Hvordan søger man om optagelse?
5-punktstekst Om at skabe sammenhæng i sin tekst En del af FGs Skrivemetro.
MUNDTLIGT krav – form – indhold
Den teoretiske undervisning og teoriprøven
Rubrik. Rubrik Rubrik Artiklens overskrift hedder i avissprog rubrikken. Rubrikken fortæller, hvad artiklen handler om og giver læseren lyst til at.
Dahler-Larsen At fremstille kvalitative data Kapitel 3
En kogebog Synopseprøven i dansk.
Kommunikativ sprogfærdighed
Samfundsfaglig metode – kapitel 25 Samfundsfagsbogen Kureer, 2012
Litteratursiden Litteratursiden er bibliotekernes website om litteratur. Litteratursiden er for dig, der vil inspireres til gode læseoplevelser, blive.
1 PROJEKTFORMIDLING 6 mm i SLP Lars Peter Jensen © SLP-gruppen, Aalborg Universitet.
L Synkront net-baseret samarbejde - kursus ved Morten Knudsen og Thomas Ryberg.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
OOMI Præsentation 28: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 6 Pensum Pensum har været noget fragmenteret (ny struktur for faget, nyt indhold og.
Modersmålsgruppen Klassematch A, B og C Tværgående temaer Almendidaktiske vurderinger.
Læsning.
Kildekritik Historie.
Handel med korn mellem landmænd
Lektion 3. Tekstens byggeklodser Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Tekstens byggeklodser.
Tekstens byggeklodser
Særlige udfordringer til læseforståelsen i fiktionstekster
Medier og kommunikation IX Eksamen :o)=. Eksamensform Intern censur, 13-skala, B4: Mundtlig eksamen med skriftlige arbejder men uden forberedelsestid.
Interaktive knapper Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Pernille Pind Selvstændig med firmaet Pind og Bjerre. Hjemmeside: pindogbjerre.dk.
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
Spor om implementering, udrulning og entré-strategi
SKABELON.
QUIZ En quiz er en sjov og anderledes måde at lære om nye emner. Hvis I deler de unge op i hold, er der et ekstra konkurrence-element - hvem ved mest om.
DANSK Intro Dagens program.
FORFATTER Tove kom til verden d. 14. december 1917, men hun sagde hele sin levetid at hun var født i Hun var gift fire gange. Tove døde d. 7 marts.
Hej her er et lille diasshow Tryk på Enter-tasten, når du vil videre!
Titel – Forfatter - Årstal
Lige før lukketid Victor, Sarah & Line.
Lavet af Mia, Milla Nithin og Viktor
SSO - Større skriftlig opgave
SSO - Større skriftlig opgave
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Personkarakteristik “Mor”
Hvad er portefolie? Betyder at tage med sig
Infomøde om synteseopgaven
Dansk på GF2.
Velkommen til Informatik - den nye dreng i klassen
Prøven i Natur/teknologi
Dansk-historieopgaven
Præsentationens transcript:

Lidt om danskundervisningen Sådan skal I helst ikke se ud efter endt undervisning!

Krav til undervisningen Der er nogle bestemte krav som undervisningen skal opfylde. Disse er:  Vi skal læse mindst 100 normalsider.  Vi skal læse et skønlitterært værk.  Vi skal se på billeder og analysere dem.  Den afsluttende prøve består af en mundtlig del og en skriftlig del.

Undervisningens indhold  Diskussioner. Vi får forhåbentlig nogle gode og livlige diskussioner om de emner som teksterne handler om.  Analyser. Vi skal lære at analysere en tekst. For at gøre dette er det nødvendigt at vi kender nogle metoder (referat, komposition, personkarakteristik, tema osv.)  Skriftlige opgaver. I får forskellige skriftlige opgaver som I skal besvare.  Grammatik. Vi vil også genopfriske lidt ad den til tider besværlige danske grammatik. (Denne tekst er for øvrigt skrevet efter de nye kommaregler!)

Benådes, ikke hænges. Benådes ikke, hænges.