Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik 2011. De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Workshop hjælpeforanstaltninger til bølge 2 Netværksdag for it-formidlere 22. maj 2013 Michael Fagerlund Andersen,
1 Hjælp ifm. overgang til obligatorisk digital selvbetjening.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
Agenda Københavns Borgerservice Hvad laver Borgerservice? • Personlige henvendelser • Pas (74.000) og kørekort (70.500) • Folkeregister: flytning.
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Jens Krieger Røyen 11. oktober 2012 Den digitale vision for Danmark - en fælles udfordring.
1 Hvordan gør vi bibliotekerne interessante for andre samarbejdspartnere i forhold til it-svage og it-læring? It for alle – nå ”glemte” grupper gennem.
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Netværksdag for it-formidlere 22. maj 2013 Fuld digital kommunikation i 2015 – hvordan hjælper vi bedst dem, der ikke kan? Kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Inspirationsoplæg: To vinkler på E-Gov
Charlotte Bay Greisen IT-Digitaliseringsleder
Nyt om borger.dk september 2010
Tom Bøgeskov Udviklingschef Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriet Digitaliseringsmessen 2012 Digitaliseringsstyrelsen - En dag med løsninger og dialog.
”Nemt på Nettet” - kurser for borger og ansatte i digital selvbetjening / Vibeke Mygind, Horsens Kommunes Biblioteker – Vejle 10. oktober 2012.
Digital post på Virk.dk Siden 2010 I dag ca brugere
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Nemt på nettet at understøtte og øge borgernes brug af NemID og digitale selvbetjeningsløsninger med udgangspunkt i den fælles offentlige digitaliseringsstrategi.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har givet?
Convergens / Mads Anker Højlund
Senior Online – Nye veje til digital inklusion
Digital Post til borgerne i vejen dertil
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Status på projektet It- hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Lars Sommer – Kommunernes Landsforening Anders Krabbe Møller – Digitaliseringsstyrelsen Administrationsportalen.
Biblioteket lærer borgerne it - forskellige måder og forskellige steder v/ Vibeke Mygind, Horsens Kommunes Biblioteker – 27. marts 2012.
Demokratisk underskud i informationssamfundet?
INTRODUKTION. PROGRAM o Hvad er o Hvad kan jeg bruge det til? o Hvordan gør man? o Prøv selv /opgaver o NemID o ”Min side” og ”Post” o Opsamling ?
Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige 2013.
Version 3.1 Velkommen til introduktion af Digital Post PS: Er du dårligt hørende eller seende, så flyt venligst op foran. Side 1.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
IT-Hjørnet på Gellerup og Hasle Bibliotek
Program for digital kommunikation
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Roskilde Bibliotekerne 7. februar 2013.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
Den digitale vision for Danmark - muligheder og udfordringer for finansielle virksomheder Forsikringsforeningen, 8. oktober 2013 Direktør Lars Frelle-Petersen.
14. september 2010 Titel i sidehoved1 Lær mere om it & Sofie Schaumburg-Müller Asbjørn Fangel-Hansen Peter M. Peulicke -
1 Folkebibliotekernes it-læringsaktiviteter set fra staten Internat 29. november 2012 for Digitale kontaktpersoner i Roskildes CB område Jonna Holmgaard.
Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Digital post Generel information og tiden frem mod d. 1. nov Bibliotekernes landsmøde den 4. oktober.
DIGITALT LANDSMØDE, VEJLE 1. OKTOBER 2014 Hjælp til mindre it-parate virksomheder -Status -Evaluering -Fremtid.
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
Digital post – kommunikationen til borgerne. Kommunikation og indsatser – overblik (”forberedelse” frem til juli 2014) Kampagneaktiviteter Bølge 2-kampagne;
Køgebibliotekerne * Kirkestræde 18 * 4600 Køge * Tlf: * Bibliotekerne KØGE KOMMUNE Senior Online Teknologisk Institut.
Ny regering, nye tider – dag 1
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Obligatorisk digital selvbetjening
På vej til succes med obligatorisk selvbetjening Hans H. Jensen, vicekommunaldirektør.
Målrettet biblioteks-betjening Integreret borgerservice
SERVICE OG SAMARBEJDE I ØJENHØJDE. ”Den, der er nødt til at spørge, har ikke samme magt, som den, der kan selv” Margrethe Vestager Økonomi- og indenrigsminister.
Digitaliseringsstyrelsen den 4. december 2012 Netværksmøde.
Vejledning: selvbetjeningssystem
5: Har du en digital postkasse, hvis ja, hvad har du så modtaget?
Fællesoffentlig digitaliseringsstrategi
Den digitale dansker – digitalisering af hverdagen
1. oktober 2015 Digitalt Landsmøde i Vejle
Lars Frelle-Petersen Direktør, Digitaliseringsstyrelsen
Digitalisering i den offentlige sektor
Det digitale Danmark – for alle?
Borgerbetjening 3.0 Den fælleskommunale strategiske ramme
Tanja Louise Weis, Erhvervsstyrelsen
Præsentationens transcript:

Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent eller aldrig prøvet internettet Bruger internettet hver uge Bruger internettet dagligt

Har en NemID Indsendt oplysninger til det offentlige via hjemmesiden Søgt information på offentlige myndigheders hjemmesider Målgruppen Digital kommunikation med det offentlige Hentet eller printet blanketter Kilde: Danmarks Statistik, 2011 – de 16 til 89-årige. Procent af alle.

Hjælp at hente for borgerne 1. Hjælp og vejledning ved personligt fremmøde, medbetjening i borgerservice og biblioteket 2. Betjening på anden vis på grund af særlige behov, undtagelserne for digital selvbetjening og digital post 3. Hjælp over telefonen 4. Borger.dk, ny visuel ramme, brugervenlighed i fokus, handlingssider optimeres med forskellige hjælpe”midler”, eksempelvis videoguides, drop-down- tekster Digitale løsninger: Digital Post, NemSMS, Fuldmagtsløsning og NemID 5. Generel oplysning - det brede kommunikationsspor Generel kommunikation om ”nu bliver det obligatorisk” Konkret kommunikation om hver enkelt løsning OG kommunikation-med-borgerne/Hjaelpeplan-for-overgang-til-digital-kommunikation

Formål: løfte befolkningens it-færdigheder ved at gøre udbuddet af it-kurser og hjælp mere fokuseret og sammenhængende, så alle borgere kan klare sig i et stadig mere digitaliseret samfund, herunder at kunne kommunikere digitalt med det offentlige. Digitaliseringsstyrelsen, Ældre Sagen, Ældremobiliseringen, Borgerservice Danmark, Danmarks Biblioteksforening, Dansk Metal, KL, Skat, oplysningsforbund, Almene Boliger oa. Get Online Week marts 2012 Hjælp at hente – særlige målgrupper Undervisningsmaterialer, nyhedsbrev, It-kurser og hjælp