10. ved Kløften Lockout information. Lockout – Hvad er det for noget? I en arbejdskonflikt kan der ske to ting. De ansattekan gå i strejke og nedlægge.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

10. ved Kløften EDB og Terminsprøve.
Overenskomst 2011 Kravindsamling   God debat! 1.
Hjerterum og opsøgende funktion
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Elevtrivselsundersøgelsen 2011 Egå Gymnasium Svarprocent: 95% (745 besvarelser ud af 784 mulige)
Hvordan håndterer vi frikvartererne?
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Større Skriftlig Opgave
24. november 2006 Lærerseminar Disposition •Soldaten i centrum •Vigtigt om læring •Din rolle i undervisningen •”Hvad vil jeg som skolechef tilbyde?”
Roller og rettigheder I Administrationsportalen
Workshop almene boligdage
Skolereformen - mål Ambitiøst løft af folkeskolen: •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder for at tage.
HADERSLEV KOMMUNES 10.KLASSECENTER ved Kløften Skriftlige prøver Haderslev Kommune – 2013 Skriftlige prøve.
Hotel- & Restaurantskolen den 15
SSQ12-C SSQ12-C Instruktioner De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer.
BEDRE TRIVSEL OG ARBEJDSMILJØ I REGION HOVEDSTADEN Niende Laboratorium 26. februar 2013.
Orienteringsmøde Onsdag d. 27. Februar 2013 Kl til semester, værkstedsskole og adgangskursus Kl – 13.00Maskinmestrenes Forening samt.
Du kender det… man vil prøve dette eller hint, man vil prøve dette eller hint, for at opdage - lige midt i - for at opdage - lige midt i - at det skulle.
10. ved Kløften EDB og FS10 – prøve Maj 2014.
og menneskerettigheder Fag: Historie & IØ
Faglig Klub Vi ønskede ikke konflikten, men valgte at kæmpe en forsvarskamp for kvalitet i undervisningen. Nu har regeringen grebet ind - hvad er perspektiverne.
BP – dit og mit frihedsbrev. Muligt at leve et liv i frihed – pga
Kristelig Arbejdsgiver- forening – Den Danske Model August 2012.
Evaluering af EMU Juni 2010 Undervisningsministeriet / Niras (
Program Velkomst og intro! Opdeling i arbejdsgrupper.
Landsorganisationen i Danmark SYMPATIKONFLIKTER En status.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
EU Institutioner.
Kort præsentation af principperne bag SOL (Samarbejde Om Læring)
MENS VI VENTER - HVORDAN STÅR DET TIL VED OK 13? Tillidsmandsmøde LO Randers 3. februar 2013.
Svar venligst på nedenstående spørgsmål, før du besvarer spørgsmålene om din hørelse Navn: Dato: Alder: Jeg bruger ét høreapparat (venstre øre) Jeg bruger.
PLO-konflikt orienteringsmøde. Program: Kl Velkommen v. kreds/regionspolitiker Præsentation af DSR og dbio konsulenter Forhandlingerne mellem.
Oplæg for DH-Vallensbæk d. 25. februar Inklusion i grundskolen
Potentialevurdering.
Konstruktiv dialog kan forebygge smerter i muskler og led
Tema- og netværksmøde i Socialøkonomisk Netværk: "Kommunikation – markedsføring og pressehåndtering" 23.4 kl
Sikkerhed og førstehjælp ved rengøringsarbejde
Handicaphjælperens psykiske arbejdsmiljø - en interviewundersøgelse
Matematik. » varetage udformningen af de nationale moduler » varetage den fremadrettede udvikling af disse med sigte på at styrke fagligheden i læreruddannelsen.
På Filstedvejens Skole er vi klar over, at mobning forekommer og vil forekomme, men vi vil med dette sikre os ansvar, viden og engagement i arbejdet mod.
Fordybelse og formidling. Udvælge, inddrage og anvende. Overskue, bearbejde, disponere, sammenfatte og formidle.
1 Folkebibliotekernes it-læringsaktiviteter set fra staten Internat 29. november 2012 for Digitale kontaktpersoner i Roskildes CB område Jonna Holmgaard.
EDB og terminsprøve – prøve
Hvad betyder skolereformen for mig som elev på nordbyskolen?
Forsyning Ballerup Vandspejlet. Forsyning Ballerup og Vandspejlet Vi har brug for jeres hjælp til at finde nye, sjove og brugbare løsninger.
OK 15 CFU og Finansministeriet Det generelle forlig
3.lektion: Magt og indflydelse
Velkommen til medlemsdebat Overenskomst 2011
Delforlig på KL-området januar 2008 TR-vilkår Ansættelsesvilkår.
It i undervisningen Et møde for politikere og ledelsen på landets lærerseminarier. Foregår på Silkeborg seminarium den lørdag 26/ kl
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Eksamensorientering 2015 Eksamensorientering.
1 Implementering af Fremtidens Fritidstilbud Møder mellem områderne, skolerne og institutionerne MAJ-JUNI 2015.
1 OK13 - Det nye ledelsesrum Fra detailstyring til overordnede rammer Kursus for nye forstandere torsdag den 24. oktober 2013.
Hvorfor individuel lønforhandling?. Hvad er individuel lønforhandling? Med individuel lønforhandling har den enkelte medarbejder forhandlingsretten og.
1 OK 2013 Informationsmøder d. 20. juni 2013 Himmerlandscentrets Idrætsefterskole Haslev Idrætsefterskole Ladelund Efterskole Ringe Fri- og Efterskole.
Kap. 14 Julie Falk Spenster. SSeptemberforliget i 1899: DA og LO anerkender hinanden og indgår forlig = hovedaftalen (arbejdsmarkedets grundlov): Vigtigste.
Politiworkshop. Humor. Præsentation. Målsætning. Hvad kan vi nå af klasser. 1., 3., 6. og gerne 8/9. klasse. Positive oplevelser med politiet. Præge børnene.
10. april Nyt fra Efterskoleforeningen Sekretærkursus 2 DGI-Byen 10. april 2013 v/ Christian Petersen.
Medlemsmøde for statsansatte
Handelsskolernes Lærerforening
Forhandlingsfællesskabet
Forhandlingsfællesskabet
Informationsmøde om konflikt 2018
OK18 Det statslige forlig - Chefer
Redskaber og overvejelser
Afskedigelse UC plus.
Afskedigelse FOAS.
Afskedigelse A2B.
Præsentationens transcript:

10. ved Kløften Lockout information

Lockout – Hvad er det for noget? I en arbejdskonflikt kan der ske to ting. De ansattekan gå i strejke og nedlægge arbejdet, eller arbejdsgivere kan lockoute de ansatte. Ved en lockout må de ansatte ikke arbejde og får ikke løn, før parterne blive enige om en løsning på konflikten. I skolekonfliktener det staten og KL, der har lockoutet lærerne. KL har rollen somarbejdsgiver for de kommunalt ansatte lærere, mens staten er arbejdsgiver for de statsansatte.

Lockout – Hvad er problemet mellem KL & LC? Der er flere ting, der er i spil – her er nogle overordnet punkter: ◦Kommunerne vil have gjort op med centralbestemte tildelt af forberedelsestid til lærerne, da dette mindsker mulighederne for at skabe de bedste muligheder for undervisningen ◦Lærerne mener det er vigtigt med et minimum af centralbestemte tildelt af forberedelsestid til lærerne, da det ellers bliver en ”spareøvelse” og undervisningen vil blive en ”diskount” udgave

Lockout – Hvad betyder det for dig? En del af vore undervisere er forbudt adgang til arbejdet og du kan derfor ikke få undervisning Anders og Lene er tjenestemænd – deres undervisning fortsætter uændret

Lockout – Prøverne En del af vore undervisere er forbudt adgang til arbejdet og du kan derfor ikke få undervisning. I tilfælde længervarende lockout vil I blive informeret nærmere omkring prøverne og afholdelse af disse

Informationer konflikten konflikten Følg med på Skole-konflikten/index.htm Skole-konflikten/index.htm