1 Om rocket science og hvordan kommunikation får den rigtige vægt Kommunikationsdirektør Ulf Lund Kommunikatørernes Dag 17. november 2004.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

Finsenscentret den 25. marts 2014
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Måske er I gode venner i et år,
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
Interaktiv kommunikation - strømninger indenfor kommunikation
Finanskrisens virkninger for håndværkere sættes i fokus.
Når to mennesker gør det samme… …og så alligevel ikke.
GENERALFORSAMLING 30. MARTS Afstemningsresultater De elektroniske stemmedimser blev brugt flittigt under Kreds Øst’s generalforsamling. Her kan.
”Den gode elev” Kvalifikationer er defineret som den enkelte persons faglige, sociale og personlige færdigheder og kunnen Kompetencer betegner personens.
Erfaringer fra netværkssamarbejde
Beboerdemokrati? Det er da en lukket fest!.
Et målrettet uddannelsesforløb i 3 trin påLæssøesgades Skole, Århus Produktionsskole og en ungdomsuddannelse.
Ta Dig tid….
V_P_T_M_P Grundlæggende viden.
Vor tids paradoks Klik for næste side  I dag har vi større huse og mindre familier. Mere bekvemmelighed, men mindre tid.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Ledelse af sociale bevægelser
Koncernchef i Tryg Vesta Group
Krisehåndtering 2013.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
- 1 - © 2008Autorisationskursus Checkpoint Vores ledere er da meget gode 1) Så hvorfor i alverden skulle vi pludselig begynde at bruge penge på at gøre.
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Identitet – hvem er jeg ?.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
BP – dit og mit frihedsbrev. Muligt at leve et liv i frihed – pga
Hans Peter Wolsing iværksætterkoordinator SKYD IKKE DIG SELV I FODEN Nordjyske Medier 17. nov
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Organisering for fremtiden
Ledelse og organisation Danmarks Forvaltningshøjskole 2009 W.L. Gore og deres organisation.
5. Mos 6:4-9 Hør, Israel! Herren vor Gud, Herren er én. Derfor skal du elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl og af hele din.
Godt købmandskab Orienteringsfasen Tilbudsrunden
Virksomheder - definition
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Et målrettet uddannelsesforløb i 3 trin på Læssøesgades Skole, Århus Produktionsskole og en ungdomsuddannelse. Projektet er lavet i samarbejde med Århus.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Hvordan sikrer vi bedre målstyring og øger ledelsens involvering? Kommunikatørernes dag, den 17. november 2004 Carsten Foghsgaard.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Læring i et vejledningsperspektiv
Flere kvinder i Ledelse - for resultaternes skyld Adm. direktør og koncernchef Henning Dyremose.
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
UUO – dialogmøde 10. januar 2012 Skole- og dagtilbudschef Esben Krægpøth UUO Dialogmøde den 10. Januar 2012.
Lederen som kommunikator i organisatoriske forandringsprojekter
Ældre, IT og læring. Ældre tæmmer teknologien..
Den Glade Internationale Venskabsuge!
Shine og virksomhedskultur
FORHANDLING.NET. Forhandling i individuelle arbejdsforhold FORHANDLING.NET Det handler om at skabe merværdi Interessebaseret forhandling handler om at.
Konfliktløsning ”Det er min dystre overbevisning, at mennesker kun kan blive enige om det, der ikke interesserer dem.” Bertrand Russel Ordet betyder sammenstød.
Forudsætninger for en god samtale
Den barmhjertige samaritaner
H. LUNDBECK A/S Kortlægning af modstandene. H. LUNDBECK A/S Mine medarbejderes synspunkter Ingeniørerne inddrager os ikke De inddrager os i sidste øjeblik,
Anskue praktik fra SCF - lægger en plan og holder den - deterministisk verdensbillede CRP - involverer og udvikler undervejs - i denne sammenhæng skubber.
Udvid din didaktiske værktøjskasse.
Lederevalueringens betydning  Det forberedende arbejde – visioner og værdier – meget spændende proces  Den 17. marts 2003 afleverede jeg 3 spørgeskemaer.
SAMlær Hvad gjorde vi og hvad lærte vi?. Konstruktionen - samlet.
Strategisk Usability John Paulin Hansen. Næste gang er sidste gang Hver gruppe fremlægger deres oplæg i 15 minutter Start 17:00 - Slut 20:00 Gruppe 1,2,3,pause,18:00.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Strategisk Usability 9. Forelæsning John Paulin Hansen.
DAIMIIntroducerende Objektorienteret Programmering8B.1 Interfaces En ren kontrakt.
Når det perfekte bliver det normale Niels Ulrik Sørensen Brandbjerg Højskole 18. marts 2016.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Nye organisationsprincipper og forretningsgange
Den gyldne balance … Hvad gør vi for dem? Hvad gør de for os?
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Den gyldne balance … Hvad gør vi for dem? Hvad gør de for os?
AT: Havet - livgivende, dødbringende, legendeskabende.
Præsentationens transcript:

1 Om rocket science og hvordan kommunikation får den rigtige vægt Kommunikationsdirektør Ulf Lund Kommunikatørernes Dag 17. november 2004

2 Never listen to the lawyers… Praktiserende advokat i 7 år Programdirektør i TDC Kabel TV i 3 år Kommunikationsdirektør i TDC siden marts i år

3 Måske kan man alligevel lære noget… Forstå sagerne til bunds - det gør dine modparter Forstå kundernes behov - ellers mister du dem Kundeloyalitet og differentiering - via effektiv kommunikation

4 Også af en tidligere programdirektør… Hvordan begår man sig blandt økonomer, ingeniører og sælgere? Fokus på bundlinien - og det der i øvrigt kan måles Det er svært at elske kommunikationsafdelingen!

5 En marginaliseringstruet disciplin… Alle har forstand på kommunikation Vi bliver parkeret på sidelinien - hvis vi gør, som vi gjorde i går Budskabsindustriens krise: Fra flødeskum til substans

6 Tre grundlæggende erkendelser… Indflydelse kræver forretningsindsigt Vi er nødt til at følge den fælles virksomhedslogik Vi skal kunne dokumentere vores værdi i kroner og øre

7 Nye tider stiller nye krav… Læs hele rapporten og hele regnskabet Det de lærer dig på DJH og RUC er ikke nok Professionalisme og performance-krav

8 I den kloge organisation… Integreres kommunikationshensyn i forretningsstrategierne Har kommunikationsdirektøren direkte reference til den adm. direktør Holder man de øvrige direktører op på kommunikationsdirektørens mål

9 kom nærmere