Kulturen på vores skole Det forpligtende fællesskab Overskueligheden i miljøet Helheden i skoleforløbet Kommunikation.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Set i forældreperspektiv
Advertisements

DLF ind i debatten om fremtidens skole
Informationsmøde på Lindebjergskolen
10 ting der dur Interne faktorer i landsbyernes udvikling Bent Nicolajsen, 19. februar 2014.
Ørestad Skoles værdier
SOCIAL KAPITAL - EN FÆLLES SAG
Hierarki for styringsredskaber
Program Velkomst – Allan Nyt fra matriklen – Allan og Lars
Lærerprofessionen.
2 år og 3 måneder i skole. 1 år og 3 måneder i praktik.
Kids n’ Tweens, Leg og læring
Forældremøde X årgang.
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
Billum skole Overordnet udviklingsplan Den politiske beslutning fra 2007 omkring skole/SFO danner baggrund for dette materiale. Planen er til debat og.
Elisabeth Schjødt Laursen
Det gode klasserådsarbejde
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
Formålet med aldersblandede hold & rullende skolestart
Sociologi – Individ og samfund
Den lille Skoles vision 6. Skolens medarbejdere. 6. Skolens medarbejdere (bestyrelsens formulering) ”Medarbejderne agerer i overensstemmelse med skolens.
1 Social Networks En kommunikationsoversigt til mennesker med komplekse kommunikationsbehov og deres kommunikationspartnere Sarah W. Blackston, Ph.D Mary.
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen
Kulturforståelse niveau C Formål: Formålet med kulturforståelse er, at eleverne udvikler deres evne tl at kommunikere såvel inden for som på tværs af kulturer.
Orienteringsaften børnehaveklasser 13/14
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
For de kreative, nytænkende, sære, unormale og geniale tankegange.
Børnekultur der dur, Børnekulturens netværk, d. 26. oktober i Kolding Per B. Christensen, formand for Børne- og Kulturchefforeningen og direktør i Næstved.
Visioner V anløse skal være en A ttraktiv bydel, der med vægt på N atur og historie, et L evende handels- og kultur- og idrætsliv, finder milj Ø rigtige.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Kontrakten og partnerskabet som grundlag for samarbejde Anders la Cour og Holger Højlund, Kofoeds Skole, den 30. november 2005.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
På Filstedvejens Skole er vi klar over, at mobning forekommer og vil forekomme, men vi vil med dette sikre os ansvar, viden og engagement i arbejdet mod.
Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for.
Ungebasen.
Introduktion til Kontaktforældrerolle Og videreudvikling d. 21. oktober 2014.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
BØRNEHAVEKLASSESTART 2010 Skovshoved Skole en verden af liv.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
FDF s ambition FDF giver børn og unge et ståsted at møde verden fra.
Indskrivning Velkommen 2.Havbakkeskolen 3.Skoleparathed - Skoleverdenen - Skoleparathed 4. Skolens forventninger til forældrene 5. Gruppesamtale.
Visionsdagen Hvad kom der ud af dagenHvad kom der ud af dagen Lærernes oplevelse af dagenLærernes oplevelse af dagen Det opfølgende arbejdeDet opfølgende.
Sundhedspædagogisk tværfagligt samarbejde
Børns behov for samspil på biblioteket?! Thessa Jensen, ph.d. Lektor, Aalborg Universitet.
Sociale og kulturelle forhold. Socialisering, kultur og identitet
Moderniseringsplaner Østerhøj. Der er opstillet tre resultatmål for projektet: At udarbejde fælles mål og visioner for skolernes fysiske rum Med afsæt.
Tjørnegårdskolen og VUC Roskilde – Fællesskaber - ensomhed: Hvornår er man med i et fællesskab, og hvordan ser man, at nogen er ensom? – Fokus på fællesskab.
Visioner for arbejdet i skolebestyrelsen på Rolloskolen.
Majbørn 2015 Præsentation af program
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Lige muligheder i livet Strategi for børn og unge i udsatte positioner.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Fællesskabernes Fællesskab Indledning til LØS’s efterårsseminar 2015 af Henrik og Niels.
Inklusion Fokus: Udsatte unge og samarbejde med kommunerne Pædagogisk konsulent Maren Ottar Hessner
Orienteringsaften børnehaveklasser 15/16. Bekendtgørelse Børnehaveklassens overordnede målBørnehaveklassens overordnede mål § 1. Eleverne skal i børnehaveklassen.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Med i samfundet Medborgerskab – Tema 3.
Fag, fagligt samspil og metode
Rodfæstet i Jesus Intimitet Tjene/kærlighed Fællesskab.
Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier
Hvad er KUU for en uddannelse ?
Bevægelse på Bavnehøj Skole
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Kulturen på vores skole Det forpligtende fællesskab Overskueligheden i miljøet Helheden i skoleforløbet Kommunikation

Overordnet arbejder vi med udvikling af hvert enkelt barn og fællesskabets udvikling. Det at indgå i et fællesskab, er en vigtig del af barnets socialisering. Vi vægter det sociale kompetencer, lige såvel som de faglige kompetencer. De udfordringer og erfaringer det giver at gå i skole at arbejde på tværs af klassetrin i forskellige sammenhænge, at tage på lejrskole hvert år, at arbejde med teater, tage på musikfestival, at italesætte forskellighed at have et socialt ansvar hinanden imellem.

Dette mener vi udgør en væsentlig del af barnets udvikling af identitet og livsglæde.