Ordrup skole kontaktforældremøde, lørdag den 18. januar 2014 Folkeskolereformen - et overblik.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvor er vi nu? En levende skole – hele dagen Viden og ikke vaner
Advertisements

Skolereform august 2014………………
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen 11. november 2013.
Ny folkeskolelov Ikrafttrædelse August Overordnede rammer En længere og varieret skoledag • 30 timer for børnehaveklassen til 3. klasse, • 33 timer.
Et væksthus for børn og voksne
Dialogmøde 16. maj 2013 Skolebestyrelser og Familie- og Kulturudvalget.
Folkeskole-reformen August 2014.
På vej mod folkeskolereformen
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Skolereformen Overordnede mål:
Reformmesse på Sofiendalskolen
Skolereform august 2014………………
Folkeskolereform 3 overordnede mål:
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Bestyrelsesmøde 30. september 2013 Stavnsholtskolen Folkeskolereform – de helt overordnede rammer.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Skemamøde 2014 den på Katrinebjergskolen.
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Invitation til skolebestyrelserne
Folkeskolereformen - generel information
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Indskolingen.
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Folkeskolereformen - et overblik. Et fagligt løft af folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal.
Folkeskolereform Version 1.0
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Den ny Folkeskolereform. MÅL 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Udskolingen.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
HUSKESPIL – den lille tabel
Skolereform Kildebakkeskolen Aftenens program Skolereformen på Kildebakkeskolen De nye nationale mål – et fagligt løft af folkeskolen En forandret.
Folkeskolereformen Malling Skole - så langt er vi nu 14. maj 2014.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Folkeskolereform 2014.
 2 3  3 =  83  43  53  63  73  93  10 4.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.
Folkeskolereform 1.August Overordnede mål for folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever så de bliver så dygtige som de kan. Folkeskolen.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
GØR EN GOD SKOLE BEDRE! 1.Folkeskolen skal udfordre alle, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i.
Et fagligt løft af folkeskolen.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Læringsreform i Hillerød. Tre overordnede mål: 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen.
Introduktion til Kontaktforældrerolle Og videreudvikling d. 21. oktober 2014.
Matematik B 1.
Skolereform … og valgmøde Højgårdskolen april 2014.
Grunde til at jeg elsker dig
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Skolelederforeningens årsmøde 24. oktober 2013 v/adjungeret professor, tidl.kommunaldirektør Jens Christian Birch Hvor går ledelsen hen? fri agent Jens.
Skolebestyrelsens arbejde Præsentation til forældremøde.
Nationale strategier | Folkeskolen | Vingsted 15. marts 2015
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Præsentationens transcript:

Ordrup skole kontaktforældremøde, lørdag den 18. januar 2014 Folkeskolereformen - et overblik

Ung og i gang Læring uden grænser Børn forandrer verden 0 år 18 år + Læring Sociale og personlige kompetencer Sundhed Ethvert Gentofte- barn og enhver Gentofte-ung lever et godt børne- og ungeliv, der skaber grundlag for et godt voksenliv! Børn og Unge i Gentofte kommune

Fokus på ethvert individ Børn, Unge og Fritid (BUF) Børne- og Skoleudvalget (BOS) Kommunal- bestyrelsen (KB)

Et fagligt løft af folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater. Tilliden til og trivslen i folkeskolen skal styrkes blandt andet gennem respekt for professionel viden og praksis. Vision for GK Børn og unge lærer uden grænser – de udnytter og udvikler deres ressourcer og potentialer maksimalt Voksne indretter strukturer og organisation, så de til enhver tid fremmer børns læring

Elevens udvikling og trivsel Kompleksitet Færdigheder LavMiddelHøj Lav Middel Høj Kedsomhed Angst Flow Kilde: Csikszentmihalyi

Progression – et særligt fokus i Gentofte

…..

Oversigt til brug for lærerne ElevTrinmål Primo (niveau) Trinmål ultimo (niveau) Individuelle mål OpfyldtDelvistEj Alice23830 Annette33640 Bjarne45210 Carl44222 Egon Ialt3,03,658 %30 %12 % Fag: Matematik Klassetrin: 4.A

Progression hen over et år (et eksempel)

Oversigt til brug for skoleledelser Trinmål primo Trinmål ultimo Individuelle målAntal OpfyldtDelvistEj 4. A3,03,658 %30 %12 %52 4. B2,93,455 %34 %10 %44 4. C2,43,166 %18 %16 %84 I alt2,83,463 %24 %13 %- Klassetrin: 4.kl Fag: Matematik

Hvorfor skolereform på Ordrup Skole? 2008/092009/102010/112011/122012/13 Bakkegårdsskolen6,47,06,97,47,0 Dyssegårdsskolen7,37,87,37,78,0 Gentofte Skole7,58,07,58,28,7 Hellerup Skole6,37,06,87,38,0 Maglegårdsskolen7,37,77,68,07,7 Munkegårdsskolen7,36,27,26,67,3 Ordrup Skole7,77,67,57,97,6 Skovgårdsskolen8,17,67,57,88,3 Skovshoved Skole7,57,77,5 7,7 Tjørnegårdsskolen7,1 7,77,98,4 Tranegårdskolen7,37,87,58,49,2 Total7,37,57,47,78,0 Bernadotteskolen7,38,37,97,68,0 Busses Skole7,87,47,67,38,5 Copenhagen International School----- Kildegård Privatskole7,98,17,97,68,1 Rygaards Skole7,57,88,27,98,1 Sct. Joseph Søstrenes Skole S/I7,98,17,37,98,5 Total7,78,07,87,68,2

Aktuel uddannelsesstatus årgang 2007/2008 GK

3 overordnede indsatsområder En længere og varieret skoledag med mere og bedre undervisning og læring Et kompetenceløft af lærere, pædagoger og skoleledere Få klare mål og regelforenklinger