Rammeaftalen og regeringsgrundlaget Den kollektive trafik skal forbedres: Der indsættes nye og hurtigere tog i en mærkbart udvidet køreplan Borgerne skal.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
V-konference om rastepladser fredag den 3. oktober 2008 Infrastruktur og rastepladser v/ Kristian Pihl Lorentzen Trafikordfører for VENSTRE.
Advertisements

En tysk-dansk aftale om trafik og infrastruktur – et politisk perspektiv Flemming Damgaard Larsen MF (V), Formand for Folketings Trafikudvalg.
8. december 2010 på Egegård Skole
Hvordan bliver toget bedre end sit rygte?
Sporarbejder på Kystbanen og Køge Bugt banen sommer 2007
Personbiltransportens vækst vækstforudsætning. Personbiltransportens vækst faktisk udvikling.
Hvorfor er det offentlige marked interessant?
Straffelovskriminalitet Centrale nøgletal 9. maj 2014.
Hotel- & Restaurantskolen den 15
Årsmøde for alle forældre 8. marts 2007 ”Skolen sprænger alle rammer” Årsmøde for alle forældre Mårslet Skole Torsdag den 8. marts 2007 Klokken
Nye globale krav til virksomheder og regional udvikling Jan Hylleberg Adm. direktør Vindmølleindustrien.
CO2-reduktioner gennem energibesparelser i erhvervslivet Christian Stege, Energistyrelsen IDA Energi den 26. januar 2010.
Formandskonferencen 31. august 2006 Aktuelle emner.
Beboermøde
Vækstfondens medfinansiering af virksomheder
De Lokale Ugeaviser Instrumentalitetsanalyse. Copyright © De Lokale Ugeaviser Instrumentalitets-analyse Hvad vil vi nu svare på med denne analyse? Hvordan.
Teknisk Workshop om NemHandel Heinrich Clausen Århus den 4. november 2010.
Esbjerg Trafik- & Mobilitetsplan
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv BLÅ FLAG OKTOBER 2011 Brian Samuelsson.
Centrale initiativer vedr. stofbrugernes helbred Sundhedsministeriet by proxy.
Grundlag og organisering
Etableringssekretariatet for Beskæftigelsesregion Syddanmark Karl Schmidt Beskæftigelsesregion Syddanmark DSI temadag om det fremtidige beskæftigelsessystem.
Den regionale vækst- og udviklingsstrategi
12. september 2006 Beslutningsgrundlag for sporområdet mv
Hvordan bruger vi Øresundsbanen
Er mere motorvej løsningen?
Indvielse af Ny Ellebjerg Station Pressemøde 3. januar 2007.
Debatmøde Århus, 20. februar 2006 Thomas Krag Mobility Advice Cykeltrafik – økonomi og baggrund.
Strålebehandlingkapacitet i RM
Finanslovforslaget for august Finanslovforslaget for 2004 Rammerne for økonomien, konjunktursituationen og indsatsen mod ledigheden Nye.
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Dansk Gas Forening DGF årsmøde 2005 Dansk Gas Forenings årsregnskab 2004/2005 Ved kasserer Carsten Werner Hansen.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Færdselssikkerhedskommissionens handlingsplan 1 år efter
VEU-Centrenes rolle i løsning på voksen- og efteruddannelsesområde
Oplæg om 12-timersvagter, FOKUS, 31. januar 2007 Helsingør Hjemmepleje 12 timers vagter Helsingør Hjemmepleje.
© Copyright CTT 2007 Center for Trafik og Transport Opgørelse af regularitet på jernbaner | 27. august 2007 | Opgørelse af regularitet på jernbaner Alex.
AGWAPLAN Seminarer.dk september 2007 Side 1 · · AGWAPLAN – et pilotprojekt for implementering af Vandrammedirektivet - Samarbejdsstrukturer Seminarer.dk.
Regionalpolitisk redegørelse 2010 TITEL DIAS Indsæt alternativt baggrundsbillede ved at højreklikke  Baggrund  Klik drop down menu  Effekter.
© Copyright CTT 2006 Center for Trafik og Transport Simulering af passagerforsinkelser på jernbaner | Trafikdage 2006 | Simulering af passagerforsinkelser.
Weekendkonference 3. kreds 4. november Landsbyggefondens (LBF’s) opgaver.
Oplæg fra EPOS på Augustseminar 2014 Nyborg 15. august
Hvad er trængslens karakter i dag? Otto Anker Nielsen, Professor
 2009 øverst, 2010 nederst Rigtige / besvarede  8. 9x = 7283 % / 93%  9. 8x = 5682 % / 93 %
Argumenterne Motorvejen betyder: Tilgængelighed, erhvervsudvikling og konkurrenceevne Lige muligheder for Midt- og Vestjylland Grundlag for serviceniveau.
Tilbagetrækning fra arbejdsmarkedet – arbejdspladsernes rolle, 8. februar 2006, Mona Larsen Tilbagetrækning fra arbejdsmarkedet Arbejdspladsernes rolle.
Skov- og Naturstyrelsen 1 Hvordan skal habitatdirektivet udmøntes i praksis ? Anni Hougaard Dalgas Skov- og Naturstyrelsen Plantekongres 2006.
Konsekvenser –Frekvenser. Konsekvenser –Køreplan.
Sporarbejde Farumbanen 2008 –Pressemøde den 29. april 2008.
Oplæg til LO Torsdag den 30. august 2007 Bedre vejledning og rådgivning.
Temamøde 3: Energirigtig adfærd, energieffektive indkøb og bygninger
Regeringens politik med hensyn til biobrændstoffer i transportsektoren Den 11. januar 2006 Kontorchef Claus Andersen, Energistyrelsen.
Er mere motorvej løsningen?
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" VEU-rådet.
Den koordinerede ungeindsats
Generalforsamling 24. april 2014 Fremlæggelse af regnskab.
Byen og den kollektive trafik Med tog og bus i den spredte by Jan Jørgensen, Trafikstyrelsen Indsæt billede her 8,1 cm. højt x 16,3 cm. bredt.
Perspektiv på den kollektive trafik i Region Sjælland 12. februar Flemming Jensen, Adm. Direktør, DSB.
Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference angående buspuljer Odense, 15. Juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik Thomas E. Øster, Arriva kollektiv trafik.
Tværforbindelsen - vejen til vækst på Sjælland Bent Rasmussen Havnedirektør, Kalundborg Havn Fremtidens trafikale infrastruktur i Region Sjælland Sørup.
Miljø, Plan og Teknikudvalget IndikatorResultatkravOpfølgning Furesø – grøn og miljøbevidst kommune Reduktion af CO2 udledning for kommunen som virksomhed.
Buspuljerne fremadrettet ­Dialogmøde d. 20. januar 2011.
2. budgetopfølgning 2015 for det specialiserede socialområde for voksne.
Gas i transport: element i roadmap for en fossilfri transportsektor inden 2050 Temamøde om gas i transport, 9. oktober 2013 v/ Tine Lund Jensen, kontorchef,
Privatbaner – hvorfor det ? Per Als A-2 A/S Trafikdage Aalborg Universitet 2016.
En tidlig og intensiv indsats Syddanmark, Fredericia, juni 2008
21. september 2016 Louise Høst, Plan- og Arbejdsmarkedsdirektør
VTU Udvikling af praktiksamarbejde
VTU Udvikling af praktiksamarbejde
VTU Udvikling af praktiksamarbejde
Præsentationens transcript:

Rammeaftalen og regeringsgrundlaget Den kollektive trafik skal forbedres: Der indsættes nye og hurtigere tog i en mærkbart udvidet køreplan Borgerne skal opleve mere regelmæssig togdrift…: Banestyrelsen får et betydeligt bevillingsløft, så man kan forøge og målrette indsatsen for at forbedre regulariteten ….og kortere rejsetider: Der indsættes hurtigere tog bl.a. på Kystbanen, i den sjællandske regionaltrafik og i form af flere lyntog til og fra Jylland. Vedligeholdelsen skal styrkes: Banestyrelsen får flere penge til at forny og vedligeholde hele jernbanenettet Regeringen vil fortsætte liberaliseringen af jernbanesektoren: Der fremlægges en plan for gradvist udbud frem til 2014.

Banestyrelsens bevillinger 2005 – 2014 (Mio. kr PL)

Banestyrelsens aktivitetsbudget

Trafikale effekter af indsatsen på baneområdet Status, udgangen af 2009Status, udgangen af 2014 Tog påvirket af fejl i infrastrukturen 6500 færre påvirkede fjerntog, 3600 færre påvirkede S-tog om året i 2009 Niveauet fra 2009 fastholdes Begrænsninger for togdriften Spredte, lokale hastighedsnedsættelser. Ved særlig vedligeholdelses- og fornyelsesindsats kan niveau som for fastholdes. (Regularitetsforbedringerne kan opnås gradvist fra Den kraftigt øgede spormodernisering vil i perioder belaste regulariteten. Dette kan dog i nogen grad modvirkes ved justeringer i køreplanen) Som for 2009 Banestyrelsens rettidighed overfor togoperatørerne Forbedring på 1 procentpoint for fjerntog og ½ procentpoint for S-tog (Kanalregularitet 2009: Fjerntog 96,5%, S-tog 99%) Uændret i forhold til 2009 Fejl på signaler m.v. Fejlraten reduceres med 30 %Uændret i forhold til 2009 Sporets gennemsnitsalder 30,5 år (en stigning på 1,4 år i forhold til primo 2005) 29,7 år (et fald på 0,8 år i forhold til primo 2005) Efterslæb for sporvedligeholdelse Let forøgetLet reduceret

Udvidelser af DSB’s trafik fra 2006 For fjerntog Sorte linier: Ingen udvidelser Gule linier: 1 – 15 flere tog på en gennemsnitlig ugedag Orange linier: 16 – 30 flere tog på en gennemsnitlig ugedag Røde linier: 31 – 70 flere tog på en gennemsnitlig ugedag For S-tog Orange linier: 1 – 30 flere tog på en gennemsnitlig ugedag Røde linier: > 30 flere tog på en gennemsnitlig ugedag

Udvidelser af DSB’s trafik fra 2006 Flere og hurtigere tog på Kystbanen 10-minuttersdrift på Kastrupbanen Halvtimesdrift København – Holbæk To tog i timen mellem København og Nykøbing F Lyntog hver time mellem København og Frederikshavn Ekstra togsystem mellem Fredericia og Århus, der bl.a. betjener en ny station i Hedensted Nærbanedrift i Aalborgområdet Hurtigere S-tog mellem København og Høje Taastrup i alle dagtimer. Desuden udvidelse af S-togstrafikken når Ringbanen åbner

Statens kontraktbetaling til DSB Kontraktbetalingen til DSB reduceres i gennemsnit med 570 mio. kr. om året som følge af: Ekstra udbyttebetaling på gns. 161 mio. kr. om året Reduceret kontrakt- betaling på gns. 409 mio. kr. om året

Udbudspakker Blå strækninger er allerede udbudt, og skal genudbydes med virkning fra Af de røde strækninger forventes mindst halvdelen udbudt i perioden fra 2005 – 2014 De sorte strækninger vil blive i det eksisterende DSB regi i hvert fald indtil 2014