Hvad siger turisterne? Kystdestination Møns klint

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Advertisements

IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
Genvej til salg til kommuner? Offentlige private innovationsprojekter som adgang til det offentlige marked Juni 2014.
Livsvilkår for børn på asylcentre
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Velkommen til. Visionen for SEE 20:10 Nyskabende og Tidssvarende En korpslejr skal være på spejdernes præmisser og en lejr som spejderne vil tænke tilbage.
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Den svære ungdom Om unge i gråzonen.
EN HELHEDSORIENTERET UNGEINDSATS? ERFARINGER FRA NULPUNKTSANALYSEN AF ROUTE 25 V/ANNE MØLGAARD, RAMBØLL Alternative title slide.
Socialtilsyn Midt Informationsarrangement Januar 2014.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Turismens økonomise betydning i Ringkøbing-Skjern kommune Potentialet Hvad vore gæster mener om Søndervig - hvad vi arbejder med for at imødekomme gæsterne.
BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Man får et hurtigt overblik ved at kigge på farverne. De grønne farver viser, at her.
Uddannelsessystemet Paradokser og muligheder
1 Vollsmose - Imageundersøgelse Mediehus Vollsmose November 2009.
Værtensklasse på de åbne biblioteker.
SSQ 5.6 side 1 De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer. For hvert.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
I NABOSKABET.DK Børn og Unge. Naboskab i forskellige højder  Integration og sammenhængskraft i boligområdet handler ikke kun.
Opsamling >> Direktør i Danmarks Biblioteksforening Michel Steen-Hansen >> Sekretariatsleder i Dansk Folkeoplysnings Samråd Trine Bendix Knudsen Rum for.
Vejen går til Årets julemesse Klik med musen for at skifte billede.
Dataopsamling og GPS-styring
Velkommen til Steinkjer Steinkjer, den lille by midt i Norge, inderst i Trondheimsfjorden, byder velkommen til NORDLEK. Steinkjer by har alt det der skal.
Blu-ray Mystery Shopping Analyse 6. Maj 2010
Oplevelses Booking Alle Fyns turistoplevelser samlet i én butik Oplevfyn.dk Vi giver vores gæster mulighed for at planlægge, booke og købe en komplet ferie.
Pris: Kr. for 2 voksne. • Fly Tur/Retur • Flyskatter • Billeje • Hotelophold • Afbestillingsforsikring • Aktiviteter Ikke inkluderet • Rejseforsikring.
Opstart i forretningen • Hvad var det smarteste du så? • Tjene eller spare penge! • 2 måder at starte på: • Lille eller stor forretning • Min. et test.
KISC General Presentation0 Kandersteg International Scout Centre Verdens Spejder Center.
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv BLÅ FLAG OKTOBER 2011 Brian Samuelsson.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Ingen bliver efterladt - eller gør de ?
Hjælp mig med at finde den !!! En stor belønning til dem, der SER bedst! Præsenterer Klik her for at starte JEG HARMISTET MIN MIS !! Red Bulls.
Pinpoint.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Hvad kan man få for kr.? Hold Danmark Rent
9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?
SEO PÅ AU.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Øget samarbejde mellem kultur og turisme v. Lars Erik Jønsson, VisitDenmark Kulturseminar, Bymose Hegn 31. August 2011.
Generalforsamling 20. marts 2014
Svar venligst på nedenstående spørgsmål, før du besvarer spørgsmålene om din hørelse Navn: Dato: Alder: Jeg bruger ét høreapparat (venstre øre) Jeg bruger.
Trafik og beliggenhed i Øster Snede
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Læringsmiljøvurdering - dynamisk udvikling af pædagogiske læringsmiljøer Svendborg den 14. marts 2013.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Den anerkendende interviewform
1 Arbejdet med frednings-, planlægnings- og miljøopgaverne.
Nyheder på den fleksible måde Tættere på hverdagen.
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv Velkommen til Fællesmøde den 29. oktober
Punktopstilling Marker den ønskede tekst og vælg Forøg indrykning: For at fjerne punktmarkering vælg Formindsk indrykning: Opsamling fra borgermøde 8.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
TURISMEN ANNO VI INDLEDER PROCESSEN MED ANALYSER FASE 1 – EKSTERN ANALYSE – Formål: Bedre kendskab og forståelse for gæsterne fra Tyskland og Danmark.
Præsentation af Feel like Maj Ideen Et værktøj til at finde frem til de af destinationens oplevelser, som bedst matcher gæsternes ønsker og behov:
”Vi løfter i flok” Velkommen til Humlum.
Camping Temaanalyse 11. oktober 2005 Gennemført af Jysk Analyse i maj 2005 Opkald til 3012 personer, 2310 gik videre Gennemført telefon interview med 608.
Fremtidens Feriehus & Feriehusområde Følgegruppemøde Torsdag den 26. maj 2011 Feriehusområder i Nordjylland – et landskab med oplevelsespotentiale Jacob.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Geokommunikation - visualisering af geografiske data.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
FREMTIDENS CAMPINGPLADS Et samarbejde mellem Videncenter for Kystturisme, Campingrådet, VisitDenmark og Aalborg Universitet.
Kundetilfredshedsanalyse – [måned år] Kundenavn. 2 Overblik.
Gap! Forskelligt syn på sagsbehandlingen Andreas Jull Sørensen, sekretariatschef Det Centrale Handicapråd.
Bredbånd til alle - også på landet Kaj Møldrup Christensen – formand for Panel for Udvikling i Landdistrikter og Fiskeriområder.
– 13. Årgang Nr. 48 December 2018 December, december fyldt med traditioner, travlhed og hygge. Dagene er korte,
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Præsentationens transcript:

Hvad siger turisterne? Kystdestination Møns klint Lars H. Olsen, direktør Videncenter for Kystturisme Informationsmøde, 18. november 2013 Præstekilde Hotel, Stege

20 særlige feriesteder – kort fortalt

Tilfredsheds-undersøgelse (turister) 3 analyser af turistoplevelsen på Møn Ekspertpanel Tilfredsheds-undersøgelse (turister) Mystery Shopping Besøgsdato: Tirsdag d. 26. juni 2013 Eva Steensig Lighthouse Business Soc. Mads Schreiner, VDK Hamborg Thomas Martinsen Dansk Bygningsarv Jan Fischer Horesta Per Bak Malle, Campingrådet I alt over 500 besvarelser fra turister på det østlige Møn, 1. juli – 31. oktober 336 face-to-face interviews Yderligere 200 korte besvarelser online og via postkort Gennemført af SFI Survey Interviewene er gennemført ud for Geocenteret, på Campingpladsen og ved Klintholm Havn 4 besøgsdage i Stege – i alt 32 observationer – juli/august 16 besøg i butikker 4 besøg på spisesteder 4 besøg på turistkontoret 4 henvendelser til lokale 4 vurderinger af de fysiske omgivelser 3 danske og 1 tysk besøg Gennemført af Shoptimizer

Resultater af turistinterview på Møn

Der er målgrupper, vi har sværere ved… Etwas für Kleinkinder in der Nähe das war alles um die 60 km und weiter weg und sehr kostspielig. Unser Sohn ist erst 2 unsere Tochter erst 5 Monate. Also direkt in der Nähe von Lønstrup war nicht viel, wobei das Meer eigentlich schon die Hauptattraktion . børnefamilier Udover natur og attraktioner er der ikke meget at lave for børn og unge Den første gang er svær og svær at nyde

Resultater af turistinterview på Møn Hvad er godt på Møn – ud over klinten?

Resultater af turistinterview på Møn Opnået gennemsnitlig score for tilfredshed med hvert enkelt delelement på en skala fra 1 – 5 – på tværs af alle destinationer 1 2 3 Oversigten er udformet på grundlag af resultatet af flere spørgsmål: ”Hvad er din oplevelse af følgende forhold [i/på destinationen] ? Du kan svare på en skala fra 1 – 5, hvor 1 er meget dårligt og 5 er meget godt. Spørgsmålene er kun stillet til personer, der har benyttet aktiviteten.

Resultater af turistinterview på Møn Net og tlf forbindelse. Cykelsystem ikke udvidet nok. Mangler aktiviteter til regnvejr For turistet v geocentret, har ødelagt stedet. Forkert at man skal betale for at parkere i naturen. Dyrt at campere Mangler lidt mere Info på hvad der er af muligheder for indkøb De oftest afgivne svar fra turister ved face-to-face interview på åbent spørgsmål om mangler og svagheder

+ ÷ Ekspertpanelets vurdering og anbefalinger Oprydning Bymiljøet ikke velfungerende - endnu Man skal lade være med at gå på opdagelse i Stege. Bagsiden er slidt og enkelte steder ret uhyggelig …, nænsom udvikling og grundig oprydning kan fuldende Møn som feriemål. Det er svært at få et handelsliv til at fungere helt perfekt, når hovedgaden er en færdselsåre Information og sammenhæng En mere tydelig og naturlig sammenkobling af stederne, med f.eks. stisystemer til vandring og cykling, kunne skabe en spændende helhedsoplevelse for turisterne. En sminket kulisse?… Turisterne skal også guides i, hvad de kan bruge området til. Der er f.eks. en fin bålplads, men ingen information om, hvorvidt man må bruge den. Mere liv og aktivitet nede ved havnefronten, kunne også berige oplevelsen af byen, De er for dårlige til at fortælle om alt det, som entreen inkluderer, og alle områdets gratis glæder

Ekspertpanelets vurdering og anbefalinger UDVIKLINGSPOTENTIALER Sammenhæng: Knyt de østlige oplevelsespunkter sammen med stier og vandrerruter. Tilbyd sejlture, der kan binde området sammen via vandvejen. Geocenteret: Forsæt med at skabe nye tilbud hvert år. Klintholm Havn: Fokuser på at binde havnens områder bedre sammen, med mulighed for ophold, lystfiskeri og restaurantmiljø på molen. Fokuser på oprydning og renovering. Landsbyerne: Ryd op og riv ned Top 10: Præciser øens mest seværdige steder. Stege: Udnyt nærheden til vandet. Vis flere lokale særpræg i bybilledet, f.eks. kridtsten fra klinten og landbrugsprodukter fra oplandet.

Resultater af Mysteryshopping i STEGE/MØN Stege/Møn ligger på 4. plads over de 19 vurderede byer Servicen er over gennemsnittet på alle parametre Udfordringer med initiativ til dialog og svar på turismerelaterede spørgsmål på spisesteder og i butikker Turistkontor 96,0% Spisesteder 77,6% Mødet med lokale 90,2% Omgivelser 90,6% Detail 74,0% MB: Data er OK

Mystery Shopping i Stege Samlet: totalscore 73,5% n = 608

Mystery Shopping i Stege Samlet: totalscore 73,5% n = 608

Mystery Shopping i Stege Samlet: totalscore 73,5% n = 608 En masse gode oplevelser og et par dårlige: ”Der var ikke den store dialog. Da jeg spurgte om bryghuset, var det bare med en hånd i den retning og et svar med 100 meter. Altså ingen rigtig glæde for at hjælpe en turist.” ” Medarbejderen svarede på mine spørgsmål, men gjorde sig meget lidt umage for at hjælpe. Vedkommende stillede eksempelvis ikke afklarende spørgsmål for at spore sig ind på, hvad jeg var ude efter. Servicen var som man kunne forvente - hverken mere eller mindre”

Mystery Shopping Eksempel på score opnået i detailbutikker 73,5% Samlet: totalscore 73,5% n = 608 Eksempel på score opnået i detailbutikker

Konklusion på tværs af analyserne Udviklingsområder for Kystdestination Møns Klint: Infrastruktur: Mobil, veje, skiltning, slidte bygninger Bedre tilgængeliggørelse af oplevelser (i naturen) Stisystemer, skiltning, vejledning, legepladser, brug af strand, salg af oplevelser Oplevelser i regnvejr?? Udvikling af nye aktivitetstilbud? Bynære oplevelser - butikker og spisesteder mangler Styring af trafikstrømme om sommeren Opgradering af serviceniveauet Anbefaling: Et tæt koordineret samarbejde i en Destination Management Organisation

”Se verden som den virkelig er, og ikke som den var engang, eller som du ønsker, at den var” Jack Welch Miraklet i LEGO (2012), side 119